מערכת COL | יום ג' אדר א ה׳תשע״ד 03.02.2014

המהפכה בכשרות: מנתקים את הקשר בין המסעדות למשגיחים

במסיבת עיתונאים מיוחדת, בהשתתפות הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הוכרז על מהפכה בכשרות - לאחר שנים שבהם מערך הכשרות קפא על שמריו, האמון בכשרות של הרבנות הראשית ובמשגיחי הכשרות ירד מהפכת במערכת הכשרות
המהפכה בכשרות: מנתקים את הקשר בין המסעדות למשגיחים
הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שר הדתות, נפתלי בנט וסגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, הכריזו היום על מהפכה בכשרות - לאחר שנים שבהם מערך הכשרות קפא על שמריו, האמון בכשרות של הרבנות הראשית ובמשגיחי הכשרות ירד.

במערך הכשרות לאורך שנים, בעל העסק משלם ישירות למשגיח הכשרות מה שיוצר אצל משגיח הכשרות חוסר מוטיבציה לבקר את העסק עליו הוא משגיח, שכרם של המשגיחים נקבע לפי העסקה שסוגר בעל העסק ישירות מול המשגיח; כשרוצים להתלונן על תפקוד המשגיח או על מערך הכשרות המקומי, אין כתוב ואין מי שיטפל; בנוסף, דרישות הכשרות בין עיר לעיר משתנות, בהתאם לדרישותיו של רב ספציפי.

כל זה עומד להשתנות: יוסדרו יחסי עבודה תקינים בין המשגיח לבעל העסק, ייקבעו תעריפים אחידים לשעת השגחה ויינתנו למשגיחי הכשרות תנאים סוציאליים בתלוש משכורת מסדר. החברה הכלכלית תהיה אחראית לטפל בתלונות על המשגיחים והיא זו שתנהל את הקשר מול בעל העסק. ייקבעו שלוש רמות כשרות ארציות אחידות שיחייבו את הרבנים ברחבי הארץ.

במקביל, מערך האכיפה ברבנות הראשית, יקבל כלים נוספים על מנת שיוכל לאכוף את חוק איסור ההונאה בכשרות.

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן אמר: "ידעתי שחובתי הציבורית היא להביא בשורה בתחום הכשרות ועליה אני שוקד בחודשים האחרונים. המטרה העליונה של המהפכה בכשרות היא החזרת אמון הציבור בכשרות של הרבנות ע"י שקיפות מלאה, הסדרת יחסי עבודה תקינים, ניתוק אינטרסים זרים, שדרוג טכנולוגי של המערך וקביעת רמות כשרות מחייבות".

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו הוסיף: "אנו נעשה כל מה שניתן כדי שאזרחי ישראל ירגישו שהכשרות של הרבנות הראשית היא הטובה ביותר. היוזמה היא לבצע מהפכה בכשרות וחלילה לא בהלכה. כאשר בנשואים מהותיים מאוד, כדוגמת יחסי משגיח ובעל עסק יהיו שינויים. עשיתי זאת בעבר כרב העיר מודיעין במשך 17 שנים, ובעזרת ה' נעשה זאת גם כעת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.