מערכת COL | יום ב' אדר א ה׳תשע״ד 02.02.2014

תופעה: מה מביא סטודנטים לעבור לתומכי-תמימים? ● גלריה

מה מביא עשרות סטודנטים מחבר העמים לעבור לספסלי 'תומכי-תמימים'? תוכנית ייחודית חושפת את מקור התופעה ● בפנים: סיקור וגלריית ענק ישיבה וויקיישין
תופעה: מה מביא סטודנטים לעבור לתומכי-תמימים? ● גלריה
(באדיבות אור אבנר)
בשבוע שעבר הסתיימה בישיבת תומכי תמימים במוסקבה תכנית ה'ישיבה-וויקיישין".

במסגרת תכנית זו מגיעים אל הישיבה במוסקבה סטודנטים הלומדים שיעורי יהדות אצל השלוחים ברחבי חבר העמים, סטודנטים הרוצים לעשות צעד נוסף בחייהם, ולחוות חיים של 24 שעות בישיבה למשך עשרה ימים.

הנהלת קרן אור אבנר והנהלת פרוייקט 'סטארס' יחד עם צוות הישיבה בראשותו של ראש הישיבה הרב מנחם מענדל גולדברג משקיעים מחשבה ותכנון רב כדי להחזיק את שני הקצוות יחד. מחד לתת לסטודנטים לחיות ולחוות 'ישיבה', עם שיעורים בנגלה ובחסידות, לימוד בחברותות, תפילות והתוועדויות, ומאידך שהם יבינו את הנלמד ויחושו 'שייכים' לחומר ולתכנים.

לשם כך, מגייסים את טובי המרצים בשפה הרוסית, מכינים תכניות מיוחדות עבור הסטודנטים, וכן גם מעניקים להם תכניות חברתיות לגיבוש ואוירה מאחדת, אם זה בתוך מסגרת הישיבה ואם זה במקומות שונים במוסקבה.

תכנית זו מתקיימת פעמיים בשנה, בקיץ ובחורף, והניסיון הוכיח שאחרי כל תכנית שכזו - ישנם סטודנטים העוברים ללמוד בישיבה כתמימים מן המנין.

"מדובר על מהפכה של ממש. מדובר על בחורים הלומדים באוניברסיטאות ברוסיה או באוקראינה, תלמידים הלומדים לקראת תואר אקדמי, וההחלטה שלהם לעשות שינוי כה משמעותי בחייהם - לעבור ללמוד בישיבת תוכי תמימים, זו מהפכה של ממש בחייהם האישיים. בעקבות כך שהחיים שלהם משתנים - גם חיי הבית שלהם ניראים אחרת, וההורים ובני המשפחה הקרובה שלהם עוברים מהפכה יהודית, שלא לדבר על השליח שם מתגורר הסטודנט-תמים - הוא מקבל תגבור משמעותי של עוד "תמים" אצלו בעיר, המסייע לו בעבודת השליחות.

בשבוע שעבר הסתיים מחזור החורף של שנת תשע"ד, וכבר בימים אלו מספר סטודנטים נרשמו ללימודים בישיבה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.