מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ד 30.01.2014

נחתם יום עיון והתמקצעות לאברכי 'תורה שלמה'

אווירה של חג ירדה על העיר חולון ביום שלישי האחרון: לא בכל יום זוכה העיר, מהגדולות שבערי ישראל לארח בחובה יום עיון תורני ועוד כזה של אברכים חבדיי"ם יראים ושלמים השוקדים בימים אלו על לימודם, מתוך מטרה להפוך בשנים הקרובות לעמוד שדרה תורני ולבשורה מרעננת של ממש, בערים רבות בארץ ● הם התקבצו ובאו לבית הכנסת 'היכל רפאל' – מבתי הכנסת המרכזיים והשוקקים בחולון, מכל רחבי הארץ  לסיפור המלא
נחתם יום עיון והתמקצעות לאברכי 'תורה שלמה'

אווירה של חג ירדה על העיר חולון ביום שלישי האחרון: לא בכל יום זוכה העיר, מהגדולות שבערי ישראל לארח בחובה יום עיון תורני ועוד כזה של אברכים חבדיי"ם יראים ושלמים השוקדים בימים אלו על לימודם, מתוך מטרה להפוך בשנים הקרובות לעמוד שדרה תורני ולבשורה מרעננת של ממש, בערים רבות בארץ.

הם התקבצו ובאו לבית הכנסת 'היכל רפאל' – מבתי הכנסת המרכזיים והשוקקים בחולון, מכל רחבי הארץ. חלקם הגיעו מחולון והערים הסמוכות לה, תל-אביב, אזור וראשון לציון וחלקם מקרית אתא ומנתניה, מאשקלון ומקרית גת, מחיפה ומהקריות.

כמו בימי העיון הקודמים ובשל מטרת הרשת לשלב בין מסלול תורני עיוני להוצאת תעודות הסמכה לרבני שכונות, לצד פעילות תורנית מסועפת בצורת הקמת מאות שיעורי תורה בכל רחבי הארץ, התמקדו ההרצאות סביב ההלכות הנלמדות בימים אלו בכוללים, לצד מתן כלים בתחום הקמת שיעורים, ניהול קהילה, התנהלות בינאישית, התמודדות מול קשיי הבראשית והחשיבות שבעבודת צוות.

את יום העיון פתח מנכ"ל מוסדות חב"ד בחולון הרב דוד גורארי'ה שנשא דברי תורה וברכה ונגע על קצה המזלג בפעולות והיתרונות הרבים שהביאו עמם אברכי סניף חולון של רשת 'תורה שלמה', לפעילות החבדי"ת בעיר. 

לאחר מכן התכבד קהל האברכים לשמוע את המשא המרכזי של יום העיון – מפיו של רב קהילת חב"ד באלעד, הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי. הרב ירוסלבסקי עמד בדבריו על פרקטיקה של נושאים נבחרים מדיני איסור והיתר שנלמדים בימים אלו בכוללי הרשת, ענה לשאלות האברכים והשתדל לפשט ולהביא דוגמאות להלכות סבוכות ועיקריות בסוגיות שונות.

מיד אחריו נשא דברים מר עדיאל טפרברג בנושא הצורך בשיתוף פעולה בין השלוחים לעמיתיהם ולקהילתם, והדגים זאת בהפעלה ובמשחקי הפעלה מרתקים שהרכיב במיוחד עבור הרבנים הצעירים – אברכי הכולל.

בשעה שלאחר מכן נאם בטוב טעם שליח הרבי לשכונת אזורי-חן בצפון תל-אביב הרב מנחם מענדל גערליצקי שנהנה מפירות פעילותם של אברכי הכולל הפועלים בתל-אביב רבתי. הרב גערליצקי שיתף את האברכים בסיפורים מתוך קשיי הבראשית שלו ועל דרכי ההתמודדות מול קשיים אלו, ועמד בדבריו על ההשגחות הפרטיות המופלאות שנתקל בהן כשפעל בשליחותו באופן של מסירות נפש. 

לאחר אתנחתא וסעודה קלילה התכנסו האברכים שוב.

רגע של התרגשות מיוחדת שרר בבית הכנסת בשעה ש- 20 אברכי הכוללים שבנתניה ובקרית אתא, קיבלו תעודות מטעם המכון התורני הנודע 'מכון פועה' ומטעם 'תורה שלמה' המעידות על ההכשרה המעשית והמקצועית שעברו שנועד להכשירם לשמש כמורי הוראה בהל' נידה. את התעודות העניקו להם ראשי הכוללים, הרב חיים אליהו גלוכובסקי – ראש הכולל שבקרית אתא, והרב שלום בער אשכנזי – ראש הכולל שבנתניה, יחד עם מנהל 'תורה שלמה' הרב אליהו וילהלם.

את היום חתם שליח הרבי לאשקלון הרב מנחם מענדל ליברמן. גם הוא, כקודמיו תיאר את הצלחת פעילותם של אברכי הכולל הפועלים, במסגרתו, באשקלון לצד  השלוחים הוותיקים הפועלים בה כבר שנים רבות, העניק לאברכים כלים עצות ורעיונות רבים בבניית קהילותיהם, ולימד אותם ייעוץ וארגון פרקטיים - הלכה למעשה.

לאחר שעות ארוכות ופוריות, התפזרו האברכים איש איש לביתו ולמקום פעילותו כשהם מסכמים בסיפוק רב את הכוחות שהעניק להם יום העיון, ומודים עמוקות להנהלת 'תורה שלמה' ופטרוניה -  הרב יצחק משען שליח הרבי בברזיל והרב שלום דוכמן מנהל 'כולל חב"ד'. הנהלת הרשת מבטיחה מצדה, כי לאור הצלחה הרבה והמוחשית היא תשתדל להגביר את תדירותם של ימי העיון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.