מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ד 30.01.2014

מה ההבדל בין בנקעט השלוחים לשלוחות? המפיק מדבר

כבר כמה שנים מפיק רונן פלד חדד את כינוס השלוחים העולמי ובשנים האחרונות, גם את כינוס השלוחות. זמן קצר אחרי שנחת בישראל, לאחר שהפיק את בנקעט השלוחות, הוא מדבר עם COL ● מה ההבדלים בין כינוס השלוחים לכינוס השלוחות? מה החידושים שהיו השנה בכינוס? איך הוא חושב שאפשר להוציא את המסרים של הכינוס לתקשורת? ומה החלק של אשתו בהפקה?  מפיק הבנקעט מדבר
מה ההבדל בין בנקעט השלוחים לשלוחות? המפיק מדבר
רונן פלד בהפקת בנקעט השלוחות (צילום: מיכל וייס)

מאת נחמיה

אם יש דמות אחת שתמצאו תמיד מאחורי הקלעים של הפקת האירועים החב"דיים הגדולים בשנים האחרונות, יהיה זה ללא ספק רונן פלד חדד. כבר כמה שנים רצופות שהוא מפיק את כינוס השלוחים העולמי ובשנים האחרונות, גם את כינוס השלוחות.

רונן פלד חדד, שהלך והתקרב לחסידות חב"ד ככל שהעמיק את עבודתו עם השלוחים, נחשב למפיק מהשורה הראשונה, יחד עם אשתו, הוא מנהל את חברת ההפקות aranen creative productions.

בעקבות כינוס השלוחות העולמי ערכנו שיחה טרנסאטלנטית איתו, לשמוע את חוויותיו הן כחסיד והן כמפיק. בגלל הפרשי השעות, השיחה נמשכת גם בשעות הקטנות של לילה ניו-יורקי קפוא. אבל רונן נמרץ וערני, מגלגל על לשונות מושגים חסידיים, כאילו הוא נולד בבית חב"די שורשי.


רונן פלד בהכנות לבנקעט השלוחות (ארכיון)

כבר שבע שנים שהוא עובד יחד עם הרב משה קוטלרסקי איש המרכז לענייני חינוך. "בכל פעם מרגש אותי מחדש לראות איך הוא דבק במשימה, נאמן למקור, אנושי, ישר ובעל יושרה פנימית מאד עמוקה", אומר פלד, "למרות שהוא נוסע בכל רחבי העולם, נפגש עם כל שועי עולם, הוא איש פשוט ועניו, שלנגד עיניו רק לגרום לנחת רוח לרבי. אני לומד ממנו הרבה ויש לי זכות גדולה לעבוד לידו ובמחיצתו".

כמתבקש, אני מתעניין תחילה בהבדלים בין כינוס השלוחים לכינוס השלוחות. רונן מפתיע אותי בתשובה החד משמעית שלו, "אין הבדל", הוא פוסק וממשיך, "השליח והשליחה פועלים יחד באותם מקומות, על-פי הנחיות של המשלח. הזוג עושה הכל יחד, ושניהם ניצבים מול אותו אתגר ואותה משימה ולכן שני האירועים הללו, הם רגעים של עוצמה ואחדות.

"ובכל זאת", אני מתעקש. רונן נכנע, ו'מסכים לגלות' את ההבדלים בין הכינוסים. "למעשה, ההבדלים בין הכינוסים הם רבים, עד שמרגישים אותם בכל תמונה ותמונה".

"מרגע התכנון ועד לריקוד בסיום הבאנקעט, אתה יודע שזה אירוע של השלוחות ולא של השלוחים. יש שימת לב רבה לפרטים קטנים. החל מהקישוטים, איך יראה כל ה'מסביב' ולא רק המהות. כך גם בנאומים שמכילים הרבה רגשות של שמחה ודמעות, לעומת הנאומים בכינוס השלוחים שהם הרבה יותר שכליים, עד לריקוד ההמוני בסוף הבאנקעט.

"אצל השלוחים הוא דוגמה לעצמה וכוח, אתה מרגיש בתוך מנוע עצום שעובד בצורה מדהימה. ואילו אצל השלוחות, הבנתי שיש שמחה גדולה, התרוממות רוח וקלילות".

מטבע הדברים, אתה חווה את כינוס השלוחות במרחק מסויים. ובכל זאת מנקודת מבטך, איך חווית את האירוע?

"במהלך הפקת כינוס השלוחות, אתה חש ממש את חיי משפחות השלוחים לנגד עיניך. אירוע כינוס השלוחות, הוא חלון ראוה פנימה, לתוך הבית של מפעל השליחות העצום.


"זה מאוד מרגש". השמרטפייה (צילום: מיכל וייס)


"השמרטפיה, היא דוגמה נהדרת לכך. חלק מהשלוחות מגיעות עם התינוקות שלהן, אתה פותח את הדלת של השמרטפיה ואתה רואה מחזה מדהים מאות תינוקות - אתה רואה את החיים עצמן. זה מאוד מרגש.

"כל עבודת ההפקה מאחורי הקלעים היא מרתקת וחוויה מאוד מרשימה. השליחות של הרבי הן אופטימיות, אסרטיביות, מצד אחד מנהלות את העולם ומצד שני מנהלות את ביתן למופת. היו בכינוס אימהות למשפחות מרובות ילדים, בלי עין הרע, שנמצאות בחזית ללא לאות ועייפות.

"כל אחת מחזיקה במספר תפקידים, רבנית, שליחה, אמא, משפיעה, מנהלת מוסד או מחנכת, ולצד זה היא גם אמא וחלקן אפילו כבר סבתות.

זה לא כינוס השלוחות הראשון שאתה מפיק, מה החידושים המיוחדים בכינוס השנה?

"הוועד של כינוס השלוחות השנה, רצה לרענן את הכינוס ומצא כמה פתרונות מעניינים: במהלך הבאנקעט נערך ראיון על הבמה בין שתי שלוחות, כל אחת מהנוכחות באולם הרגישה שותפות גורל עם מה שהן דיברו.

"בנוסף, שינינו מעט את מעמד ה'ראל-קאל', כדי שהוא יהיה בעל אופי קליל יותר. הכרזת השמות נעשתה מארבע נקודות באולם, וכך כל פעם 4 שלוחות קמו כל אחת בתורה ממקום מושבה. זה נתן מימד יותר קרוב, ביתי וקיצר את זמן ה'ראל-קאל', בסיום ה'ראל-קאל' הנשים האירו את האולם במקלות זוהרים ובכך הן נתנו משמעות ויזאולית לרעיון של 'וזרח בחושך אור'".

בתור אחד שמכיר את עולם התקשורת, איך אתה חושב שאפשר להוציא את המסרים של כינוס השלוחות לכל העולם?

"יש עוד מה לעבור על יחסי הציבור של הכינוס, צריך שבסוף הכינוס ייצא מסר ברור החוצה לכל העולם, ולעולם היהודי בפרט. הבאנקעט הוא לא רק דינר, הוא ערב בעל משמעות אסטרטגית חשובה, שקושר יחדיו שלוחים או שלוחות - במקרה הנוכחי, מקורבים, משפיעי דעת קהל, מכובדים, אנשי ממשל אנשי עסקים, צמרת בינלאומית בעלת השפעה גדולה ורחבה. ערוצי החדשות האקטואליה, ישמחו לפרסם את המסר שיוצא לעולם מהכינוס הזה".

איך אשתך משתלבת בעבודה של הפקת כינוס השלוחות?

"נירית, אשתי, היא ממש שליחה לכל דבר ובהחלט מחזיקה בכל התארים שתיארתי למעלה. היא מפיקה מוכשרת שבדרכה המיוחדת כמו כל הנשים יודעות לעשות כמה דברים בו זמנית, ליצור אוירה טובה ויצרנית במלוא מובן המילה.


אולם הבנקעט (צילום: מיכל וייס)

"נירית, שותפה מלאה לכל הדיונים וההחלטות, והרבה מאד פעמים מחדדת משמעויות, ויודעת לזהות בקלות מתי אייטם אחד עובד וטוב ואייטם שני לא. נירית מאד אוהבת את השלוחות ומאד מתחברת אליהן.

"יש לה כמה חברות קרובות והן בהחלט מעוררות בה השראה ומודל לחיקוי וללמידה. אנחנו מפיקים ומביימים גם את כינוס נשי חב"ד, שזהו לדעתי כינוס השנים החשוב ביותר בישראל, וגם שם אנחנו כבר ממש בני בית ומאפשרים לנו להוביל את הפרויקט הזה.

"בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל ממצרים וזכות נשים צדקניות עתידים להיגאל... - הוא לא רק ציטוט הוא אמת לאמיתה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.