מערכת COL | יום כ"ט שבט ה׳תשע״ד 30.01.2014

כך נוסד שיעור החסידות הראשון בכנסת ● מיוחד

מזנון הכנסת, אחד המקומות האסטרטגיים במשכן, מנקז אליו את כל אנשי בית הנבחרים. במזנון נסגרים הדילים, מחליפים מידע ועושים חלק נכבד מהעבודה הפרלמנטרית ● בחודשים האחרונים ייסד מתי טוכפלד, חסיד חב"ד המשמש ככתב פוליטי בעיתון 'ישראל היום', שיעור בתורת הרבי ● המשבר שהביא לייסוד השיעור, בנה של הח"כ שהחליט להתחתן כדת משה, והסקופים שנולדו בעקבות השיעור שיעור חסידות בכנסת
כך נוסד שיעור החסידות הראשון בכנסת ● מיוחד
למעלה: השיעור החדש. למטה: פעילות של טוכפלד עם ח"כים ושרים (צילומים: סלולרי)
מאת נחמיה

עשרות שנים מסתובבים נציגים של מוסדות חב"ד במסדרונות הכנסת, מוציאים ומביאים, דואגים לענייני המוסדות והשלוחים. אך את שיעור החסידות הראשון במשכן, ייסד לפני חודשים ספורים, העיתונאי החב"די מתי טוכפלד.

מידי יום שני, בשעות אחר הצהריים, יושבים במזנון הכנסת חבורה מגוונת של באי הכנסת וצוללים לתוך שיחה אקטואלית של הרבי.

טוכפלד, שמשמש ככתב הפוליטי של עיתון 'ישראל היום', ייסד את השיעור יחד עם ידידו אלי חזן, פעיל פוליטי מוכר. החזות החרדית שלו, גרמה לכך שישמש כתובת לכל עניין של יהדות במסדרונות הכנסת.

תהליך החזרה בתשובה שעבר, זימן לו שיחות ארוכות בענייני יהדות עם רבים מבאי הכנסת. שיחות בענייני אמונה, הלכה וכל דבר שביהדות, לצד שיחות ועדכונים בענייני עבודה ופוליטיקה.


טוכפלד וחלק מהמשתתפים בשיעור

השיעור נוסד לאחר שיום אחד, סיפר לו ידידו אלי חזן, על אירוע אישי שקרה לו. חזן, שעדיין לא התחתן, הוזמן לשמש כסנדק בברית של קרוב משפחה. במהלך טקס הברית חלפו בראשו מחשבות על אורח החיים האישי והיהודי שלו. כשהוא פנה לטוכפלד, הוא היה נשמע מיואש.

מתי, עודד אותו והציע לו לכתוב מכתב לרבי. לאחר ששלחו את המכתב, מצא באגרות קודש מכתב, שהרגיש כאילו מוען עבורו. במכתב ציטט הרבי בין השאר את דברי אדמ"ור הזקן בפרק ב' בתניא שהנפש של היהודי היא 'חלק אלו-ה ממעל ממש'.


ח"כ אופיר אקוניס מניח תפילין במשכן

טוכפלד הסביר לו על כניסת הנפש האלוקית לגוף של היהודי בזמן ברית המילה, ולכן חלה אצמלו ההתעוררות ליהדות בעת שהיה סנדק. בו במקום קיבלו על עצמם השניים החלטה טובה, לפתוח שיעור תורה.

המקום שנבחר לקיום השיעור הוא מזנון הכנסת, אחד המקומות האסטרטגיים במשכן, מנקז אליו את כל אנשי בית הנבחרים. במזנון נסגרים הדילים, מחליפים מידע ועושים חלק נכבד מהעבודה הפרלמנטרית של מאחורי הקלעים, וכעת גם לומדים תורה.

מלבד היותם יהודים, אין מאפיין מאחד לכל משתתפי השיעור. ניתן למצוא בשיעור חרדים, לצד כיפות סרוגות, מסורתיים וכאלה שרחוקים עדיין מכל מושג ביהדות.


השר ישראל כץ מדליק נר חנוכה


ח"כ איציק שמולי מדליק נר במזנון הכנסת

כך לדוגמא, אחד המשתתפים הקבועים בשיעור, הוא בנה של חבר-כנסת המזוהה מאוד עם השמאל. הריחוק שלו מיהדות, הביא לכך שרק בגיל 9, נחשף למושג קידוש בליל שבת.

לפני חודשיים, עוד נשמע מדבר בחריפות נגד חתונה יהודית. לאחרונה הוא כבר סיפר כי החליט להתחתן בחתונה יהודית. כך גם עוזר פרלמנטרי אחר, החל להניח תפילין בעקבות השיעור.

הרבה פירות כאלה, יש לטוכפלד מהשיעור. לצד השיעור, הוא משמש מעין בית חב"ד במשכן הכנסת. בחנוכה ערך הדלקה מרכזית במזנון, ובט"ו בשבט חילק ערכות של צעירי אגודת חב"ד.

האם 'העבודה החב"דית' לא פוגעת בעבודה העיתונאית שלו, שאלנו את טוכפלד. "ממש לא ולהפך", הוא משיב, "לכל עיתונאי, יש את הדרכים שלו להשיג מידע. השיעור והשיחות ביהדות שאני מקיים בכנסת, מקרבים ביני לבין האחרים שמשמשים לעיתים רבות גם מקורות מידע. סקופים רבים שפרסמתי בעיתון, נולדו בעקבות השיעור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.