מערכת COL
|
יום כ"ח שבט ה׳תשע״ד
29.01.2014
המבחן השבועי: הפעם 'סיטרואן פיקאסו' ● אלה ברכב
הפיקאסו הוא רכב לא סטנדרטי, אנשים שמתקשים לקבל שינוים בחיים, ישאירו אותו אחרי 10 דקות ברחוב... אבל המרחבים שהוא מציע, השמשה הקדמית העצומה הניתנת להגדלה... מחפים על הכל ● שמואל מתן שלנו לקח את 'סיטרואן פיקאסו' למבחן רכב וחזר נלהב 'סיטרואן פיקאסו' - מבחן רכב לכתבות קודמות - כנסו למדור 'אלה ברכב'

שמואל מתן
אחרי שבחנתי את התאום של הפיקאסו, פיג'ו 5008, עכשיו הגיע הזמן להשוות ביניהם. אני חוזר לבני-ברק, ליד 'קוקה קולה' נמצא הבניין המיתולוגי של לובינסקי, במגרש החנייה ביקשתי מנציג המכירות הנחמד להעמיד את התאומים האחד ליד השני, אפשר לראות מיד את ההבדל, הפיקאסו גדול יותר וגבוה יותר!
הפיקאסו הוא רכב לא סטנדרטי, אנשים שמתקשים לקבל שינוים בחיים, ישאירו אותו אחרי 10 דקות ברחוב... אבל המרחבים שהוא מציע, השמשה הקדמית העצומה הניתנת להגדלה... מחפים על הכל. הפיקאסו הזה ענק ואת זה אנחנו אוהבים! וכנראה שלא רק אנחנו. מאז הצגתו לפני 7 שנים הופיעו מתחרים רבים ולמרות הכל הוא נמכר לא רע, יש לציין שבחו"ל כבר הוצג מחליפו.
חיצונית
הפיקאסו שהגיע למבחן התייצב בשחור מטאלי נוצץ והצליח להסתיר את גילו המתקדם, רכב המבחן שלנו שכבר עברו עליו שנתיים של מבחנים (זמן נצח ברכב מבחן!) נראה מצוין ולא מנסה להסתיר את גודלו כמו שמאד אופנתי ב-5008 ובשאר הסגמנט.

תא הנהג
ניכר במהנדסי סיטרואן שהם עשו כל מה שביכולתם כדי לעשות את הרכב הזה שונה מכל מה שאנו מכירים, נכון שהוא צרפתי, אבל לי הוא מזכיר רכב אמריקאי בשל המרחב שהוא מעניק. קחו את תיבת ההילוכים והניחו אותה מעל ההגה, עכשיו העבירו את תא הקירור המשובח מתחת ללוח המחוונים (שניתן להכניס בו אפילו בקבוק ליטר וחצי...) וקבלו חלל מבורך בין שני המושבים ואם נשקלל את הסנטימטרים לגובה נקבל רכב הכי מרווח שנבחן כאן עד היום!
המושבים נוחים ותומכים מאד, לוח המחוונים נמצא במרכז הדשבורד כמו ב"וורסו" של טיוטה ובגרנד סניק. לטעמי זה מיקום מוצלח יותר, שלא נותן לגלגל ההגה להסתיר את מד המהירות, שפע של מידע דיגיטלי פרוס מול הנהג, מחשב דרך מצוין וקל לתפעול, מד טמפרטורה, אימובילייזר מקורי המבטל את הצורך המעצבן להקשת קוד לפני כל תחילת נסיעה, בקרת שיוט כסטנדרט.
מעבר לתא הכפפות מצאתי שני תאים מקוריים על הדשבורד, בלם יד חשמלי ומתחת לזה ספרתי ארבעה מתקנים לכוסות ... כבר כתבתי אמריקאי...
האם אתה מוכן לראות את הדברים אחרת? בשער הקטלוג צדה את עיני הסיסמא הזו ואכן הפיקאסו הוא שונה ומצריך הסתגלות, קחו למשל את בקרת השליטה של המזגן, היא נמצאת משמאל להגה! מוט ההילוכים נמצא מעל ידית הווישרים... לוח הבקרה של התאורה, המזגן, תאורת פנים יחד עם פונקציות רבות, ממוקמים על גלגל ההגה...

אולי בגלל זה רק חישוק ההגה מסתובב וטבור ההגה יחד עם כל הפקדים נשארים באותו מקום. ובעיקר מה שיצריך הסתגלות היא תיבת ההילוכים החצי אוטומטית ששעליה ארחיב בהמשך.
ואיך מאחור?
מעבר לתוספת הסנטימטרים המבורכת לגובה, מרווח מאחור, מעבר לזה אין שינויים גדולים בין התאומים, גם כאן תמצאו שלשה מושבים נפרדים, אבל תיאלצו להיפרד ממגשי הטיסה ומהמזגן האחורי וזה כבר מטריד בקיץ (אלא אם כן תיקחו את גירסת ה-SX PACK שעלותה היא 8.000₪ יותר אבל היא מציעה חבילה מתאימה ושווה יותר).
בסיטרואן/פיגו' שיחקו עם התוספות, וילונות לחלון יש, אבל אין את הפנס המדליק שמצאנו ב5008, לסיכום: בחלק האחורי אין שינוי מהותי בין ה-5008 לפיקאסו.
מנוע וגיר
זה אותו מנוע שפגשתי גם ב-5008, אבל תיבת ההילוכים (אלקטרונית, שישה הילוכים עם שליטה מההגה) היא משהו שצריך להסתגל אליו, מדובר בתיבה חצי אוטומטית שאם אינך מורגל אליו הרכב עלול להידרדר...
בכנות אכתוב כאן שלא צברתי בפיקאסו שעות נהיגה רבות ומכיוון שכך לא הצלחתי "להתרגל" ואת האמת לא היה לי קל, אינספור פעמים הזזתי את ידית הווישרים הנמצאת מתחת לידית ההילוכים... כשחניתי בעליה ונזקקתי להילוך אחורי כדי לצאת מהחניה זה היה פשוט מציק! ונאלצתי לנהוג עם שתי רגליים...

נציג המכירות הסביר לי שזה עניין של הרגל ואני מקבל את זה.
סיכום
אם תיקחו את הגירסה הזולה תצטרכו לפתור את הבעיה של "אין מזגן אחורי" בקיץ... מעבר לזה תיבת ההילוכים מצריכה הסתגלות שאם תסתדרו איתה תקבלו את הרכב הכי מרווח בסגמנט.
בין התאומים, הבחירה שלי ללא ספק היא הפיקאסו, אני מעדיף את מרחביה, מוסיף את 8.000 השקלים לדגם המפואר יותר ומתרגל לתיבה החצי אוטומטית שתחסוך גם בצריכת הדלק.
המחיר לגרסת הבסיס הוא 160.000₪ ועל זה תקבלו 3 שנים אחריות.
אחרי שבחנתי את התאום של הפיקאסו, פיג'ו 5008, עכשיו הגיע הזמן להשוות ביניהם. אני חוזר לבני-ברק, ליד 'קוקה קולה' נמצא הבניין המיתולוגי של לובינסקי, במגרש החנייה ביקשתי מנציג המכירות הנחמד להעמיד את התאומים האחד ליד השני, אפשר לראות מיד את ההבדל, הפיקאסו גדול יותר וגבוה יותר!
הפיקאסו הוא רכב לא סטנדרטי, אנשים שמתקשים לקבל שינוים בחיים, ישאירו אותו אחרי 10 דקות ברחוב... אבל המרחבים שהוא מציע, השמשה הקדמית העצומה הניתנת להגדלה... מחפים על הכל. הפיקאסו הזה ענק ואת זה אנחנו אוהבים! וכנראה שלא רק אנחנו. מאז הצגתו לפני 7 שנים הופיעו מתחרים רבים ולמרות הכל הוא נמכר לא רע, יש לציין שבחו"ל כבר הוצג מחליפו.
חיצונית
הפיקאסו שהגיע למבחן התייצב בשחור מטאלי נוצץ והצליח להסתיר את גילו המתקדם, רכב המבחן שלנו שכבר עברו עליו שנתיים של מבחנים (זמן נצח ברכב מבחן!) נראה מצוין ולא מנסה להסתיר את גודלו כמו שמאד אופנתי ב-5008 ובשאר הסגמנט.

תא הנהג
ניכר במהנדסי סיטרואן שהם עשו כל מה שביכולתם כדי לעשות את הרכב הזה שונה מכל מה שאנו מכירים, נכון שהוא צרפתי, אבל לי הוא מזכיר רכב אמריקאי בשל המרחב שהוא מעניק. קחו את תיבת ההילוכים והניחו אותה מעל ההגה, עכשיו העבירו את תא הקירור המשובח מתחת ללוח המחוונים (שניתן להכניס בו אפילו בקבוק ליטר וחצי...) וקבלו חלל מבורך בין שני המושבים ואם נשקלל את הסנטימטרים לגובה נקבל רכב הכי מרווח שנבחן כאן עד היום!
המושבים נוחים ותומכים מאד, לוח המחוונים נמצא במרכז הדשבורד כמו ב"וורסו" של טיוטה ובגרנד סניק. לטעמי זה מיקום מוצלח יותר, שלא נותן לגלגל ההגה להסתיר את מד המהירות, שפע של מידע דיגיטלי פרוס מול הנהג, מחשב דרך מצוין וקל לתפעול, מד טמפרטורה, אימובילייזר מקורי המבטל את הצורך המעצבן להקשת קוד לפני כל תחילת נסיעה, בקרת שיוט כסטנדרט.
מעבר לתא הכפפות מצאתי שני תאים מקוריים על הדשבורד, בלם יד חשמלי ומתחת לזה ספרתי ארבעה מתקנים לכוסות ... כבר כתבתי אמריקאי...
האם אתה מוכן לראות את הדברים אחרת? בשער הקטלוג צדה את עיני הסיסמא הזו ואכן הפיקאסו הוא שונה ומצריך הסתגלות, קחו למשל את בקרת השליטה של המזגן, היא נמצאת משמאל להגה! מוט ההילוכים נמצא מעל ידית הווישרים... לוח הבקרה של התאורה, המזגן, תאורת פנים יחד עם פונקציות רבות, ממוקמים על גלגל ההגה...

אולי בגלל זה רק חישוק ההגה מסתובב וטבור ההגה יחד עם כל הפקדים נשארים באותו מקום. ובעיקר מה שיצריך הסתגלות היא תיבת ההילוכים החצי אוטומטית ששעליה ארחיב בהמשך.
ואיך מאחור?
מעבר לתוספת הסנטימטרים המבורכת לגובה, מרווח מאחור, מעבר לזה אין שינויים גדולים בין התאומים, גם כאן תמצאו שלשה מושבים נפרדים, אבל תיאלצו להיפרד ממגשי הטיסה ומהמזגן האחורי וזה כבר מטריד בקיץ (אלא אם כן תיקחו את גירסת ה-SX PACK שעלותה היא 8.000₪ יותר אבל היא מציעה חבילה מתאימה ושווה יותר).
בסיטרואן/פיגו' שיחקו עם התוספות, וילונות לחלון יש, אבל אין את הפנס המדליק שמצאנו ב5008, לסיכום: בחלק האחורי אין שינוי מהותי בין ה-5008 לפיקאסו.
מנוע וגיר
זה אותו מנוע שפגשתי גם ב-5008, אבל תיבת ההילוכים (אלקטרונית, שישה הילוכים עם שליטה מההגה) היא משהו שצריך להסתגל אליו, מדובר בתיבה חצי אוטומטית שאם אינך מורגל אליו הרכב עלול להידרדר...
בכנות אכתוב כאן שלא צברתי בפיקאסו שעות נהיגה רבות ומכיוון שכך לא הצלחתי "להתרגל" ואת האמת לא היה לי קל, אינספור פעמים הזזתי את ידית הווישרים הנמצאת מתחת לידית ההילוכים... כשחניתי בעליה ונזקקתי להילוך אחורי כדי לצאת מהחניה זה היה פשוט מציק! ונאלצתי לנהוג עם שתי רגליים...

נציג המכירות הסביר לי שזה עניין של הרגל ואני מקבל את זה.
סיכום
אם תיקחו את הגירסה הזולה תצטרכו לפתור את הבעיה של "אין מזגן אחורי" בקיץ... מעבר לזה תיבת ההילוכים מצריכה הסתגלות שאם תסתדרו איתה תקבלו את הרכב הכי מרווח בסגמנט.
בין התאומים, הבחירה שלי ללא ספק היא הפיקאסו, אני מעדיף את מרחביה, מוסיף את 8.000 השקלים לדגם המפואר יותר ומתרגל לתיבה החצי אוטומטית שתחסוך גם בצריכת הדלק.
המחיר לגרסת הבסיס הוא 160.000₪ ועל זה תקבלו 3 שנים אחריות.

הוסף תגובה
0 תגובות