מערכת COL | יום כ"ז שבט ה׳תשע״ד 28.01.2014

"בנט פגע במאמצי נתניהו לחשוף סרבנות הפלסטינים"

מתיחות חריפה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הכלכלה נפתלי בנט מאיימת להפוך למשבר עמוק שיערער את הקואליציה. בכירים בליכוד ששוחחו עם ראש הממשלה ציינו כי נתניהו צפוי לזמן את בנט לשיחת בירור נוקבת מיד עם שובו של האחרון מנסיעת חברי הכנסת לאושוויץ ולנזוף בו על התנהלותו ועל דבריו לסיפור המלא
(צילומים: ברלה שיינר ושניאור שיף, ארכיון COL)
מתיחות חריפה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הכלכלה נפתלי בנט מאיימת להפוך למשבר עמוק שיערער את הקואליציה. בכירים בליכוד ששוחחו עם ראש הממשלה ציינו כי נתניהו צפוי לזמן את בנט לשיחת בירור נוקבת מיד עם שובו של האחרון מנסיעת חברי הכנסת לאושוויץ ולנזוף בו על התנהלותו ועל דבריו.

לאחר שנתניהו אמר כי הוא שוקל אפשרות להשאיר מתנחלים בשטחי הרשות הפלסטינית והותקף קשות בגין כך ע"י שר הכלכלה נפתלי בנט, התייחס גורם בלשכת ראש הממשלה הלדבריו של השר בנט ואמר: "בנט פוגע באופן חסר אחריות במהלך שנועד לחשוף את פניה האמיתיות של הרשות הפלסטינית. בשביל כותרת בעיתון, הוא פוגע במאמץ של ראש הממשלה נתניהו להוכיח לעולם את סרבנות השלום הפלסטינית. הוא יזומן לבירור".

בסביבת ראש הממשלה ציינו כי נתניהו זועם על ההתקפה של בנט נגדו על רקע ההצעה להשאיר התנחלויות בשטח המדינה הפלסטינית.

"בנט הולך לשלם על מעשיו", אמר אחד הבכירים, "שנה אחרי הבחירות השליפות האלה שלו הם כבר דבר בלתי מקובל. עובדה שגם ליאיר לפיד נמאס ממנו. אם כל כך לא נוח לו בממשלה הוא יכול להתפטר".

בימים האחרונים העביר הצוות האמריקני למשא ומתן הישראלי־פלסטיני לרמללה מספר הצעות שמקורן בלשכת ראש הממשלה בירושלים, לגבי הישארות מתנחלים בתחומי המדינה הפלסטינית. ההצעות הללו, נעוצות ברצונו הנחרץ של ראש הממשלה בנימין נתניהו להימנע מפינוי בכוח של מתנחלים – כולל בהתנחלויות
המבודדות שמחוץ לגושי ההתיישבות. הפלסטינים אמנם דחו את רוב ההצעות הללו על הסף, אך עצם קיומן עורר סערה במערכת הפוליטית, והדבר גרר גינויים נחרצים מימין ומשמאל.

בין המגיבים, היה כאמור גם השר בנט שאמר: "הרעיון שיישובים יהודים יחיו תחת ריבונות פלסטינית, כפי שיצא מלשכת ראש הממשלה, חמור ביותר ומשקף אובדן עשתונות ערכי, 2,000 שנות כיסופים לארץ ישראל לא עברו כדי לחיות תחת שלטונו של אבו מאזן. מי שמעלה על דעתו חיי יהודים בארץ ישראל תחת שלטון פלסטיני שומט את הקרקע תחת ישיבתנו בתל אביב". בנט הוסיף: "אני קורא לראש הממשלה להזים מיד רעיון חמור זה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.