מערכת COL | יום כ"ו שבט ה׳תשע״ד 27.01.2014

האם אפשר לתרום לגמ"ח יותר מסכום ההלוואה? ● האזינו

אמש (ראשון) נערך השיעור ה-19, בבית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים בכפר חב"ד, המאורגן על ידי "כולל ערב קביעות עיתים". השיעור נמסר על ידי הרב פינחס וינד, בעמח"ס "ריבית הלכה למעשה – ברית פינחס" ועסק בנושא: "איסור ריבית הלכה למעשה" איפה הכסף של העני נמצא? ● הדבר היחיד שמוזכר מעל 40 פעמים, הנכשל בריבית בטוח כי יפסיד את כספו. מדוע איסור ריבית כל כך חמור?    לסיפור המלא
האם אפשר לתרום לגמ
אמש (ראשון) נערך השיעור ה-19, בבית הכנסת "נחום יצחק" בשיכונים בכפר חב"ד, המאורגן על ידי "כולל ערב קביעות עיתים". השיעור נמסר על ידי הרב פינחס וינד, בעמח"ס "ריבית הלכה למעשה – ברית פינחס" ועסק בנושא: "איסור ריבית הלכה למעשה" איפה הכסף של העני נמצא? ● הדבר היחיד שמוזכר מעל 40 פעמים, הנכשל בריבית בטוח כי יפסיד את כספו. מדוע איסור ריבית כל כך חמור? ● חוב מחמת הלוואה, כסף או מוצר, ועל מה אנשים מקפידים ● ריבית קצוצה ● חוב מחמת מכר ● חוב מחמת שכירות, פועלים וכדומה ● חוב מחמת מתנה, נדוניה והפיתרון ● מה דין הטירחה וההוצאות, האם נחשב ריבית? ● האם ומתי אפשר לגמול למלווה? ● האם אפשר לתרום לגמ"ח יותר מסכום ההלוואה? ובאיזה תנאי? ● האם אפשר לתת הלוואה בתנאי שילמד עם בנו, האם אסור מחמת ריבית? ● כמה לאווים עוברים המלווה, הלווה, הערב והעדים? ● האם הפקיד, העו"ד, הפרסומאי, העיתון שפירסם, או המתווך, עוברים גם על איסור ריבית? ● ריבית בכמות שווה לריבית באיכות? ● אם המלווה מוותר ללווה, האם גם אז נחשב כריבית? ● מה יעשה שהוא לא זוכר כמה הוא חייב? ועוד הרבה נושאים מרתקים.

הרב וינד הסביר בטוב וטעם את יסודות ההלכה והדינים, הביא דוגמאות מעשיות מחיי היום יום, ותיאר בבהירות איך צריך לנהוג בכל מקרה. הקהל היה מרותק במשך השיעור, ויצא בהתפעלות רבה. משתתפים רבים המשיכו לשאול את הרב שאלות גם אחרי סיום השיעור, ולא נתנו לרב לעזוב את המקום במשך דקות ארוכות.

תושבי הכפר מצפים בקוצר רוח לשיעור הבא, ובינתיים בהנהלת הכולל עורכים ומכינים את השיעורים האחרונים על מנת להוציא פנינים כתובים לשבת הקרובה לתועלת מאות התושבים והמתפללים. כל המעוניין להיות שותף בזכות הגדולה של "לימוד תורה ברבים" שעל זה כתוב בליקוטי דיבורים "התורה הקדושה לא תישאר חייבת לו, ותביא לביתו שפע ברכה והצלחה בגשמיות וברוחניות". יכול לשלוח פרטים לכתובת האימייל, ואנו נחזור אליו: [email protected]

השיעור הוא במסגרת "כולל ערב קביעות עיתים" שממשיך בסדרת שיעורים שיימסרו בעזהי"ת "בבית נחום יצחק" בשיכונים, בכל יום ראשון יתארח רב וימסור שיעור בנושא מרתק אחר.

האזינו:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.