מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ד 26.01.2014

המושיע החדש של עולם התורה: נפתלי בנט

האם הישועה תבוא לעולם התורה דווקא מהכיוון הפחות צפוי? בעקבות פעילותם המשותפת של אנשי 'הבית היהודי' - נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי, מול פקידי האוצר, בוטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות ל-2014 שאושר כבר בכנסת במסגרת התקציב הדו שנתי לסיפור המלא
המושיע החדש של עולם התורה: נפתלי בנט
נפתלי בנט (צילום ארכיון: שניאור שיף, COL)

האם הישועה תבוא לעולם התורה דווקא מהכיוון הפחות צפוי? בעקבות פעילותם המשותפת של אנשי 'הבית היהודי' - נפתלי בנט וניסן סלומיאנסקי, מול פקידי האוצר, בוטל הקיצוץ המתוכנן בתקציב הישיבות ל-2014 שאושר כבר בכנסת במסגרת התקציב הדו שנתי.

המשמעות: למרות שהתקציב הכולל יהיה נמוך יותר מהשנה שעברה, זאת עקב בפיחות הצפוי במספר תלמידי הישיבות, התקציב פר תלמיד יוותר על כנו.

ביטול הקיצוץ המתוכנן הושג עקב פעילותם של חברי הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, יו"ר וועדת הכספים ניסן סלומיאנסקי וח"כ איילת שקד. הסיכום הושג לאחר משא ומתן ממושך אל מול האוצר שהתנהל מאחורי הקלעים מזה כחודש ימים והודות לעמידה העיקשת של חברי הבית היהודי על ביטול הקיצוץ.

גורמים בבית היהודי מסרו, כי פעילות זו מגיעה כהמשך למכתב שהעביר בנט אל ראש הממשלה לפני מספר ימים, ובו הוא דורש ממנו להתערב בחוק השוויון בנטל, לאחר שנודע כי השר פרי הצליח לכלול בתוכו סנקציות פליליות.

"לנפתלי יש מספר מקורבים מתוככי הקהילה החרדית", חושפים הערב (ה) במפלגת הבית היהודי, "והוא משתדל להיות קשוב לרחשים הבוקעים מהשטח ולפעול בכדי שלא להגיע למצב בלתי נסבל - בו יקוצצו גם הקצבאות וגם תקציב הישיבות, זאת גם במחיר של יריבות עם שותפות בכירות בקואליציה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.