מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ד 26.01.2014

חשיפה: עיריית לוד מתכננת להרוס את לשכת הרב יורקוביץ'

ממידע שהגיע ל-COL עולה כי עיריית לוד מתכוונת להוציא צו הריסה ללשכתו הצנועה של מד"א קהילת חב"ד בלוד, הרב ברוך-בועז יורקוביץ ● מדובר בלשכה בה אמור הרב לקבל תושבים ● "יש תחושה שראש-החדש עם אצבע קלה על ההדק בכל מה שקשור לחרדים. הוא לא יעז להוציא צווי הריסה למגזרים אחרים", אומרים תושבים בכאב ● עיריית לוד בתגובה: "המבנה נבנה שלא כחוק, על כל המשתמע מכך, ואף גורם לפגיעה חזותית צורמת לעין למבנה היפה של בית הכנסת"  לשכתו של הרב יורקוביץ
חשיפה: עיריית לוד מתכננת להרוס את לשכת הרב יורקוביץ'
לשכתו של המד"א הרב יורקוביץ (צילום: COL)

חיים ברון ונחמיה ר'

שבועות ספורים חלפו מאז ההתבטאויות הבעייתיות של ראש עיריית לוד החדש, יאיר רביבו, לגביי קליטת חרדים בלוד והשערורייה הבאה כבר בדרך. מי שחשב שראש-העיר החדש יתגמש ויקל על חיי הקהילה החרדית בעיר - טעה.

ממידע שהגיע ל-COL עולה כי ראש-העיר מתכנן להוציא צו הריסה ללשכתו הצנועה של מד"א קהילת חב"ד בלוד, הרב ברוך-בועז יורקוביץ, היות ומדובר במבנה לא חוקי הפוגע בחזות של בית-הכנסת...

מדובר בלשכה שנתרמה על-ידי קבוצת תושבים אכפתיים, ובה אמור לקבל הרב יורקוביץ תושבים בנושאים שונים. הלשכה - שהיא חלק מבית-הכנסת - עדיין בבנייה ועומדת לפני חיפוי יקר של אבן ירושלמית שתשתלב עם מבנה ביהכנ"ס.

אבל ראש-העיר החליט להתמקד דווקא בלשכת הרב - שתמך ללא סייג בבחירתו של רביבו - בעוד כולם מכירים ויודעים על מצב הבנייה הלא-חוקית באזורים שונים בעיר לוד, במשך שנים רבות.

"יש תחושה שראש-החדש עם אצבע קלה על ההדק בכל מה שקשור לחרדים", אמרו לא-מעט התושבים, "הוא לא יעז להוציא צווי הריסה למגזרים אחרים", הוסיף בכאב. התושבים הביעו את אכזבתם מהבגידה של ראש-העיר שזכה לתמיכה החד-משמעית של הרב והקהילה.

שמוליק סופר, נציג שכונת חב"ד וחתנו של הרב יורקוביץ', הגיב: "ברור שאיני תומך בבניה בלתי חוקית, אך מנגד אני סמוך ובטוח שלכל בעיה יש פתרון. אני נוטה להאמין שראש-העיר שלנו עו"ד יאיר רביבו, אדם שקול שחושב כמה וכמה צעדים קדימה, לא יוציא לפועל צו הריסה ללשכת המרא דאתרא, אותו הוא מעריץ ומכבד מאוד - בטרם ייתן מקום חילופי מידי לרב
".

עיריית לוד לא מכחישה את הכוונה להרוס את המבנה. להלן תגובה כפי שנמסרה למערכת COL:

"
עיריית לוד עושה כל מאמץ כדי שלוד תהיה עיר פתוחה, נעימה, סובלנית, משגשגת ומשתבחת באיכות חיים. לצד פעילותה הברוכה של העירייה לרווחת תושביה בכלל ותושבי שכונת חב"ד בפרט, שמה העירייה דגש מרכזי בנושא  אכיפת החוק והסדר בעיר, בכלל זה אכיפת חוקי התכנון והבנייה. בעניין זה נוקטת העירייה במדיניות נחושה ומחמירה כנגד כל בנייה בלתי חוקית חדשה וללא משוא פנים, תוך טיפול בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות ביצוע צווי הריסה מינהליים, בין אם באוכלוסייה הערבית או היהודית בעיר.

"
יצוין כי בנייה בלתי חוקית מסכלת כל אפשרות לתכנון ראוי, ופוגעת באמות מידה ובתקנות בטיחות ובכללים המעוגנים בדרישות החוק, ולפיכך מצופה מכל המעוניין לבנות בתחומי העיר לפנות כמקובל למחלקת ההנדסה לקבלת היתר בנייה כחוק.

"למרבה הצער, המבנה המדובר נבנה שלא כחוק, על כל המשתמע מכך, ואף גורם לפגיעה חזותית צורמת לעין למבנה היפה של בית הכנסת.

"
למותר לציין כי ראש העיר מר יאיר רביבו אשר מתפלל לעיתים קרובות בבית הכנסת, רוחש כבוד רב לאוכלוסיית תושבי שכונת חב"ד ולרב השכונה הרב ברוך בועז יורקוביץ.

"
עיריית לוד אשר תמשיך להיות אוזן קשבת לצורכי השכונה ופרנסיה, מקווה כי נציגי השכונה יפנו לעירייה בדרכים המקובלות על מנת להגיש תוכנית מסודרת ובקשה להיתר בניה כחוק".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.