מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ד 26.01.2014

בהתוועדות המסורתית: סיפורים מרגשים על הרב אפרים וולף

יום השנה האחד עשר לפטירתו של הרב אפרים וולף ע"ה, צויין אתמול (מוצאי-שבת) בהתוועדות ה"מלווה מלכה" המסורתית בשיכון חב"ד בלוד. שורה של אנ"ש מתושבי השיכון שסיפרו אפיזודות שונות אודות הרב וולף. מקבץ מיוחד הרב אפרים וולף
בהתוועדות המסורתית: סיפורים מרגשים על הרב אפרים וולף

יום השנה האחד עשר לפטירתו של הרב אפרים וולף ע"ה, צויין אתמול בהתוועדות ה"מלווה מלכה" המסורתית בשיכון חב"ד בלוד.

רבים מתושבי שיכון חב"ד בלוד, מקום מגוריו של הרב וולף, חברי ההנהלה וצוות ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, בני משפחת וולף וידידים, השתתפו בסעודה המסורתית לזכרו של הרב וולף, מי שכיהן במשך כארבעים שנה כמנהל ישיבת "תומכי תמימים", יושב ראש אגודת חסידי חב"ד בארץ, ובא כוחו של הרבי בארץ הקודש.

למשתתפי ההתוועדות חולק כ'תשורה' הספר החדש שיצא לקראת יום הייארצייט, "עסקנות ציבורית - הוראות והדרכות הרבי והמזכירות בכל תחומי הפעילות החב"דית".

במהלך סעודת ה"מלווה מלכה" נשאו דברים המרא דאתרא של שיכון חב"ד הרב ברוך בועז יורקביץ; הרב דוד הורביץ, שהנחה את ההתוועדות המסורתית; נכדו הרב זושא וולף, שהציג בפני המשתתפים את הספר החדש "עסקנות ציבורית" ועמד על תוכנו והמיוחדות שבספר זה; וכן שורה של אנ"ש מתושבי השיכון שסיפרו אפיזודות שונות אודות הרב וולף.

הנה כמה מן הסיפורים המרגשים שסופרו בהתוועדות:
הרב דוד תעיזי, מוותיקי ונכבדי השיכון, סיפר אשר לפני כשישים שנה, כאשר למד בישיבה אשר בפרדס בלוד בראשית שנות היו"ד, הוא נפגע ברגלו והיה זקוק לניתוח מיידי. ר' ישראל קוק, הנהג המיתולוגי של הישיבה, לקח אותו ברכב הפורד הישן של הישיבה אל בית הרפואה קפלן, אולם בדיוק באותו יום הוכרז על שביתה בבתי הרפואה, ולא היו מוכנים לטפל בו. לקחו אותו את בית הרפואה "אסותא" בתל אביב, אולם גם שם, לאחר המתנה של מספר שעות, סירבו הצוות הרפואי לקבל אותו לטיפול, ומחוסר ברירה הם חזרו לישיבה בשעת לילה.

כאשר הם חזרו לישיבה, מנהל הישיבה היה עדיין במשרדו, והוא נחרד לראותם חוזרים מבלי שהבחור טופל ונותח.

"ר' אפרים אמר, יוצאים לדרך. הרב וולף הורה לנסוע אל בית הרפואה "שמואל הרופא", הלך אתי אל חדר הניתוחים, והורה לי להיכנס לשכב על המיטה, והודיע לצוות הרפואי במקום, שהוא לא יוצא משם עד שהבחור מטופל.

דרישתו החד משמעית של ר' אפרים הועילה. לצוות הרפואי לא היה ברירה אלא לטפל בי, ואחרי מספר שעות חזרתי אל הישיבה, בריא ושלם"...

משתתף אחר בהתוועדות סיפר, אשר פעם אחת נזף בו ר' אפרים על פעולה לא טובה שעשה, אולם ר' אפרים הבחין כי אותו אברך נותר פגוע ונעלב מן הנזיפה שלו.

בהזדמנות קרובה, ניגש ר' אפרים אל במת בית הכנסת, ובפני כל הנוכחים ביקש את רשות הדיבור, וביקש סליחה בפומבי מאת אותה אברך, על שנפגע מדבריו וכי הוא מבקש את מחילתו ברבים!...

משתתף אחר סיפר, אשר רעייתו, שכיום היא אשת חינוך וותיקה, לפני כשלושים שנה סיימה את לימודי התיכון שלה בבית הספר חב"ד, אולם מחוסר יכולת כלכלית, היא לא נרשמה לסמינר, והיא נשארה בביתה במשך כחצי שנה לאחר פתיחת שנת הלימודים.

יום אחד, בא לביתם הרב וולף וביקש לשוחח עם הוריה. הרב וולף מסר להם כי הוא רשם את בתם לסמינר, ושילם עבור לימודים עבורה לשלוש השנים הבאות.

הבת התחילה מיד את לימודיה בסמינר, למדה בהצלחה שלוש שנים ונהייתה למחנכת בישראל, ומזה עשרות שנים היא מתפרנסת בכבוד ומחנכת את בנות ישראל, בזכותו של הרב וולף שהיה רגיש למצבה, ושילם עבורם את שכר הלימוד, וזאת ללא כל בקשת תמורה הוא החזר מצידם!...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.