מערכת COL | יום כ"ה שבט ה׳תשע״ד 26.01.2014

בג"ץ ידון בבקשה: להפסיק את 'נוהל האדמו"רים' בנתב"ג

בעתירה שהוגשה לאחרונה לבג"ץ, נדרשת רשות שדות התעופה, להפסיק עם 'נוהל אדמו"רים' המקנה קיצור דרך משמעותי וליווי עד למטוס, לרבנים חשובים ואדמו"רים במגזר החרדי. בעתירה נכתב בין היתר: "נוהל זה מהווה פגיעה נוספת בעקרון השוויון בפני החוק וזילות נוספת לכבודה של תורת ישראל ולערכיה, ולנוכח כך שהמסכת העובדתית אינה שנויה במחלוקת ומדובר בסוגיה שבירורה פשוט למדי״. מי נמצא בראש רשימת האדמו"רים והרבנים הנהנים מנוהל זה?  לפרטים מלאים
בג
עם הרכב הפרטי עד לכבש המטוס (צילום אילוסטרציה: הרצל קוסאשוילי, COL)

בעתירה שהוגשה בשבוע שעבר לבג"צ, מתבקשת רשות שדות התעופה להפסיק לאלתר את 'נוהל אדמו"רים', שמעניק לרשימה מצומצמת של רבנים, אדמו"רים ובאבות מהמגזר החרדי, קיצור דרך משמעותי ביציאה ובכניסה לארץ, כשהם למעשה מדלגים על חלק ניכר מהליכי הביטחון, המכס והפנים הארוכים, שהם מנת חלקם של כל היוצאים והנכנסים לארץ.

בעתירה נאמר כי הנוהל הזה מיושם "ללא קריטריונים גלויים, ברורים, שווים ואחידים, ותוך פגיעה בעקרונות יסוד של שלטון חוק, שוויון וסדרי מנהל תקינים".

מי שעתרו לבג"ץ בעניין היו עורכי הדין פרופ' אביעד ורחל הכהן, כשהם מתייחסים לרשימה המצומצמת של אדמו"רים ורבנים בדוגמת האדמו"ר מגור, האדמו"ר מבעלז, האדמו"ר מויז'ניץ, הבאבא ברוך, הרב יאשיהו פינטו, הרב דוד אבוחצירא, הרנטגן ועוד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.