מערכת COL | יום כ"ב שבט ה׳תשע״ד 23.01.2014

"הוא כבר ליובאוויטשער", החמיא נתניהו להארפר ● מיוחד

אחרי שראש-הממשלה בנימין נתניהו סיפר לראש-הממשלה הקנדי סטיבן הרפר מה שהרבי אמר לו כשהיה שגרר באו"ם, הגיב הרפר: "לא צריך להסתפק בדיבורים, אלא יש לעשות מעשים". על כך הגיב נתניהו כשבבת שחוק על פניו "הוא כבר לובוויטשער"... ● בתום המסע של ראש-הממשלה הקנדי בישראל, שלוחי חב"ד שהצטרפו למסע מספרים על מאחורי הקלעים ומשתפים בפנינים מהפגישות הסגורות "הוא כבר ליובאוויטשער"
למעלה: ראשי הממשלות בתצלום עם השלוחים. למטה: השי שהעניקו השלוחים להרפר

מאת נחמיה, COL

"קידוש שם שמים ושם ליובאוויטש ענק", מסכם הרב חיים מנדלסון משלוחי הרבי לאוטווה את ביקורו של סטיבן הרפר, ראש ממשלת קנדה בישראל.

ביקורו הראשון של סטיבן הרפר בישראל שהסתיים שלשום, לווה במשלחת שכללה שרים ממשלת קנדה, עסקנים ומנהיגי קהילות יהודית במדינה. בין המשתתפים במשלחת גם קבוצה של שנים עשר שלוחי חב"ד, שנלוו למשלחת ראש הממשלה לאורך כל הביקור.

הקשר בין שלוחי חב"ד בקנדה לבין ראש הממשלה הרפר, אינו חדש. הוא כבר הספיק לבקר בבתי חב"ד שונים בקנדה ואף לקיים טקס הדלקת נרות חנוכה בביתו בהשתתפות שלוחי חב"ד במדינה. ואכן במהלך המסע בארץ הקודש, הפגין הארפר את אהדתו לחב"ד ולדרכו של הרבי, יותר מפעם אחת.

בערבו של יום שלישי, נערכה סעודה חגיגית לכל חברי המשלחת הקנדית בהשתתפות ראשי הממשלה נתניהו והרפר. במהלך נאומו באירוע, סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי בפגישה שנערכה ביניהם ביחידות, סיפר לראש ממשלת קנדה את מה שאמר לו הרבי כאשר היה שגריר באו"ם, שעליו להדליק נר של אמת כדי לגרש את השקר הנצחי שקיים באו"ם.


השלוחים בתצלום משותף עם נתניהו והרפר (צילום: לע"מ)

לאחר מכן, כשכובד ראש הממשלה הקנדי לנאום, הוא השיב לנתניהו ואמר שלא צריך להסתפק בדיבורים, אלא יש לעשות מעשים. על כך הגיב נתניהו כשבבת שחוק על פניו "הוא כבר לובוויטשער"...

בתום הארוחה, נערכה תמונה משותפת לשלוחים ולראשי הממשלות כשבסופה הוענק סט של חמשה חומשי תורה עם ביאורי הרבי מתורגמים לאנגלית. כשראה הרפר שהחומש והביאורים מתורגמים לאנגלית, חייך ואמר, "טוב שזה באנגלית, כך אוכל ללמוד מהם".

"הרפר הוא חסיד אומות העולם"

הרב מענדל זלצמן, משלוחי הרבי לטורנטו שהיה חלק מהמשלחת, מסכים עם אמירתו של נתניהו. "הרפר הוא חסיד אומות העולם, הוא חב"דניק".

גם שלוחים אחרים שהיו במשלחת מסכימים עם אמירה זאת. כך לדוגמא כשהציגו את השליח בקלגרי הרב אהרן מטוסוב לפני הרפר בתור "הרב של קלגרי", אמר הרפר "זה הרב שלי". הרב זלצמן, גיסו של הרב מטוסוב ממהר להסביר את דבריו של הרפר "סטיבן הרפר הוא יליד קלגרי. והוא ביקר אצל הרב מטוסוב, ואף השתתף בהדלקת נרות חנוכה בביתו".

התמיכה החזקה בישראל ששידר הרפר, בלטה לאורך כל ביקורו. בפגישה שנערכה בין השלוחים ושר הכלכלה נפתלי בנט, אמר האחרון כי צריך שר אחד כזה בממשלה שיידע לעמוד על האינטרסים של מדינת ישראל כמו שצריך.

גם במעוזי השמאל שידר הרפר את אותה גישה. בנאומו באוניברסיטת תל אביב, דיבר על ההסכם שנחתם לאחרונה עם איראן ואמר שאין צורך להתחכם ולחפש כיצד להתחנף לאיראנים. הרצון לפעול בדרכים דיפלומטיות אסור שיבוא על חשבון הפחתת הלחץ על איראן.

הרב זלצמן, איך אתה מסביר את התמיכה הכל כך איתנה שמקבלים דווקא מגוי כמו הרפר?

"אכן, הרפר מציג עמדה שהוא הראשון שנוקט בה ועדיין אין שני לו. זאת עמדה שהוא מאמין בה, למרות שהיא לא פופולארית והיא לא עוזרת לקדם אותו אישית. לדעתי זה מגיע מהפעילות שאנחנו עושים בקנדה לעודד את 7 מצוות בני נח.


השלוחים מעניקים חמישה חומשי תורה להרפר (צילום: לע"מ)

"העולם כולו מתמודד עם התפשטות האסלאם בכל מקום, כולל אירופה, ארצות הברית וקנדה. הרבי כבר אמר בעבר שכדי להתמודד עם הבעיה הזאת צריך לחזק את העניין של 7 מצוות בני נח, וככה הכח האימתני של האסלאם יהפוך לברכה".

"צריך לעשות מעשים"

מסעה של המשלחת הקנדית בישראל, הסתיים באירוע שנערך לכבודו של ראש הממשלה הקנדי באוניברסיטת תל אביב. בטקס הוענק להרפר תואר דוקטור לשם כבוד, "התואר הוענק להרפר על התנהלותו המופתית כמנהיג עולמי ועל תמיכתו העקרונית והגלויה במדינת ישראל הן כאדם פרטי והן כראש ממשלת קנדה",  נכתב בהודעה על קבלת התואר.

לאחר קבלת התואר, אמר אחד הנוכחים להרפר כי חלומה של כל אמא יהודיה שהבן שלה יהיה דוקטור. ענה לו הרפר שאמנם אימו אינה יהודיה, אך היא בוודאי תשמח מכך שבנה קיבל את התואר. למרות זאת, לא צריך להסתפק בתארים וצריך להמשיך ולעשות מעשים.

"מה אפשר לבקש יותר מזה?", שואל הרב זלצמן ומסכם "מדובר בקידוש שם שמים עצום וכמובן גם קידוש שם לובאוויטש".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.