מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשע״ד 21.01.2014

ראש ממשלת קנדה התפלל בכותל; מתפללים הביעו הערכתם

ראש ממשלת קנדה מר סטיבן הרפר בביקור בכותל המערבי ובמנהרות הכותל המערבי. ראש הממשלה לא הסתיר את התרגשותו מהתפילה ומהביקור במקום, והביע תקוה כי ישוב למקום זה לביקור ארוך יותר ומעמיק יותר  ראש ממשלת קנדה בכותל
ראש ממשלת קנדה התפלל בכותל; מתפללים הביעו הערכתם
ראש ממשלת קנדה מר סטיבן הרפר ורעייתו גב' לורין הרפר ביקרו היום בביקור ממלכתי ברחבת הכותל המערבי ובמנהרות הכותל המערבי, והתקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ.

ראש הממשלה פתח את הביקור בסיור במנהרות הכותל המערבי, שם קיבל הסבר על ידי מרדכי (סולי) אליאב – מנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי על החשיפות שהתגלו מאז 1967 באזור רחבת הכותל המערבי, המעידות על העבר המפואר של העם היהודי ושורשיו בירושלים.

רוה"מ ורעייתו התענינו רבות בחשיפות ובגילויים, ולאחר מכן נשאו תפילה במקום הקרוב ביותר לקודש הקודשים, הנמצא בתוך מנהרות הכותל.

שיא הביקור היה בצאתו של הרפר אל רחבת הכותל המערבי, דרך אולם התפילה, שם התקבל על ידי מאות יהודים ומתפללים וחברי המשלחת הגדולה שהגיעה מקנדה, שהביעו את הערכתם לידידות העמוקה שלו לעם היהודי.

ראש הממשלה נשא תפילה אל מול אבני הכותל, והטמין פתק בין נדבכיו.

רב הכותל המערבי, הרב רבינוביץ, אמר בדבריו לראש הממשלה כי על יד האבנים הללו נלחשו משאלות ליבם הכמוסות של מיליוני יהודים במשך כל הדורות. "שלמה המלך ביקש עם הקמת בית המקדש כי במקום זה יתקבלו תפילות של יהודים ושל אינם יהודים" אמר הרב, והוסיף כי "אין ספק כי תפילה של תומך נלהב כה גדול בעם היהודי תתקבל במקום זה".

עוד אמר הרב רבינוביץ לראש הממשלה כי העם היושב בציון התרגש מאד לנוכח דבריו אמש ומעמידתו האיתנה בצד העם היהודי, המוכיחים את ידידותו הכנה .

ראש הממשלה לא הסתיר את התרגשותו מהתפילה ומהביקור במקום, והביע תקוה כי ישוב למקום זה לביקור ארוך יותר ומעמיק יותר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.