מערכת COL | יום כ' שבט ה׳תשע״ד 21.01.2014

נסיעת מבחן עם פיג'ו 5008 ● אלה ברכב

במשך יומיים בילה כתב הרכב של COL, שמואל מתן, ב"פיג'ו 5008". איזה הפתעות הוא גילה ברכב? התשובות בפנים. קבלו את מבחן הרכב השבועי  פיג'ו 5008 לכתבות קודמות - כנסו למדור 'אלה ברכב'
נסיעת מבחן עם פיג'ו 5008 ● אלה ברכב
פיג'ו 5008

שמואל מתן

"תגיד לי, שמואל", שאל אותי חבר מירושלים שנוסע כבר שנתיים במאזדה 5 (אותה הוא מקבל ממקום העבודה), "איך זה שעדיין לא בחנת את צמד המכוניות הצרפתיות של פיגו סיטרואן?".

כך, בעצם, נולד הרעיון למבחן כפול, יומיים נשב בקבינה של 5008 ואח"כ בסיטרואן פיקאסו (את הרשמים על רכב זה - נפרסם אי"ה בשבוע הבא).

בהסתכלות שטחית, נראה שרק העיצוב שונה. מבפנים גילתי שתי מכוניות שונות, אם תרצו זהו המבחן ההשוואתי הראשון שעורך המדור "אלה ברכב": קבלו את פיגו' 5008 - מול סיטרואן פיקאסו!

צמד המכוניות הנ"ל נמכרות היטב וניתן לראותם בכל פינת רחוב, הן ותיקות בשוק ולכל אחת מהם יש תפיסה שונה, נתחיל עם ה-5008 שהוא היקר מבין השניים.

> חיצונית

הרכב שהגיע בצבע אפור כהה הרשים להפתעתי אפילו את האדישים מאנ"ש, שליח מ"הלמדי"ם" ונציג מזקני אנ"ש. כולם נעצרו וברכו אותי על הרכב החדש שקניתי... הרכב הזה נאה מלפנים ומאחור, העיצוב סולידי והקווים ישרים ונאים, מלפנים הוא נראה קצת יוקרתי ולא פחות חשוב, הרכב נראה קטן מגודלו האמיתי.











> פנים הרכב

מבפנים, קשה לנחש שאנו נוסעים ברכב 5+2. ההרגשה היא כשל רכב "פרייבט". תחושה מרשימה ואיכותית מתלווה מרגע פתיחת הדלתות, המושבים בשורה הראשונה נעימים, נוחים מאוד ועוטפים את הנהג, ידית ההילוכים נמצאת קרוב-קרוב לנהג וממש מזמינה את הנהג לבחוש בתיבת הטיפטרוניק.

המזגן חזק ואינו מצויד בבקרת אקלים (מצוין, אגב), אימובילייזר מקורי המבטל את הצורך המעצבן להקשת קוד לפני כל תחילת נסיעה, חלונות חשמל AUTO, תא כפפות ענק, מחשב דרך שקצת התקשיתי להפעיל, אין מצלמת אחורית, אבל יש חיישני רוורס בעוצמה שלא תיתן לכם אפשרות לפגוע בכלום... (הם ממוקמים משום-מה לרוחב) פקדי הרדיו דיסק קטנים קצת... והרגשתי את חסרונה של בקרת השיוט, אחרי שכבר התרגלתי לראותה בסגמנט הזה.

מצד שני, לתושבי ת"א-ראשל"צ אין ממש צורך בזה ואם ממש תתעקשו, הזמינו את הדגם המאובזר יותר שעולה עוד 5.000₪, שם תמצאו מעבר לבקרת השיוט, בקרת אקלים למזגן ועוד כל מיני אביזרי נוחות.







> ואיך מאחור?

במעבר לשורה השנייה תקבלו 3 מושבים לא גדולים, שניתנים להזזה על מסילה עצמאית, פתחי מזגן אישי שלא ניתן לשליטה ע"י הנהג, ומגשי טיסה.

הכניסה לשורה השלישית סבירה ונעשית עם פטנט ייחודי שיש לציין שראיתי כבר פתרונות טובים יותר... הכיסאות במושב השלישי מתאימים רק לילדים, אבל יש כאן מתקן כוסות, כניסה למצת ותאי אכסון. במשיכה קלה הם הופכים לתא מטען מכובד שניתן לכיסוי ע"י לבד מיוחד שמכסה את רוב התא, וכמו"כ ניתן לקפל את כל המושבים לקבלת תא מטען ענק!
 



> ומה מיוחד ב-5008?

ב-12:00 בלילה שמתי לב שאוזנית הבלוטות' נעלמה לי (אין דיבורית בלוטות' ברכב הזה). נעזרתי בפנס הנשלף שמשמש ברוב הזמן כתאורה לתא המטען. תודה 5008! עזר לי מאד!

אין גלגל רזרבי ברכב הזה ומפוח חשמלי לניפוח הפנצ'ר מצורף לרכב כסטנדרט (אם נקרע הצמיג, אכלתם אותה!), מראת פנים נוספת להשגחה על הילדים מאחור, צג התראה לכל נוסע שמוריד את חגורת הבטיחות, וכן - זה עובד אפילו במושבי הילדים בשורה השלישית.

בלם יד אלקטרוני (אני מעדיף את בלם היד הרגיל...), תאורה עדינה חיצונית בפתיחת הדלתות הקדמיות, תא קירור ענק בין המושבים הקדמיים למזון ולמשקה, 3 שקעים להטענה של הסלולארי והרמה אוטומטית של החלונות בלחיצה ארוכה על כפתור השלט, כאמור בדגם המפואר תמצאו עוד גדג'טים שהייחודי ביניהם תצוגה עילית של מידע חיוני על השמשה הקדמית.

> מנוע וגיר וצריכת דלק 

על הנייר, המנוע כאן הוא אחד החזקים! מנוע בנפח 1.6 סמ"ק שמספק 156 כ"ס עם גיר 6 הילוכים (לשם השוואה הפורד פוקוס הקודמת שנמכרה בעבר הוציאה 101 כ"ס בלבד ממנוע בנפח דומה) בפועל, הביצוע מתאים לרכב שמיועד למשפחה, לחיצה על הדוושה קיבלה תגובה מצוינת ומלבד עליות תלולות במיוחד, הרכב הזה האיץ באדיבות מבלי להשמיע שום טרוניה או תלונה על מחסור בכח, רגל רגועה (לא כמו שלי...) תשיג צריכת דלק נמוכה יותר.



> מחיר

מחירו של ה-5008 הוא 165,000. ואם תוסיפו עוד 5,000 שקל תקבלו את הדגם המפואר.

> סיכום

ה-5008 קודם כל נראה מצוין וקומפקטי וזה ממשיך גם בפנים, המנוע והגיר מתאימים בול למשפחה. אם החלטתם לרכוש רכב למשפחה של 5+2, ה-5008 היא אופציה מעולה ואם כבר הזמנתם אחד כזה, קחו את הדגם המפואר היותר, התוספות שבו הופכות אותו למתאים יותר לנהג ולמשפחה.

בפרק הבא: אם הרכב כל-כך טוב: אז מה הכי הפתיע בפיקאסו?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.