מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ד 20.01.2014

האם בג"ץ יחייב בחירות חוזרות לרבנות? ● האזינו

עו"ד מרדכי אייזנברג, מהתנועה להגינות שלטונית שהגיש את העתירה נגד הליך הבחירות למועצת הרבנות הראשית, מברך בערוץ 7 על ההחלטה לתת צו על תנאי לשבועיים לפני פסק הדין הסופי ● "להערכתי יהיו בחירות חוזרות", אומר אייזנברג, "אין כאן מחלוקת על העובדות. היה כאן מעשה פסול שנועד לסכל בחירות חופשיות, ובנוסף המכתב היה שקרי שכן הרבנים הראשיים הכחישו שהיתה הסכמה לדיל. ולכן אני משוכנע שהבחירות יפסלו ויתקיימו בחירות חוזרות" לסיפור המלא
האם בג
אילוסטרציה: עזרא לנדא
בני טוקר, ערוץ 7

עו"ד מרדכי אייזנברג, מהתנועה להגינות שלטונית שהגיש את העתירה נגד הליך הבחירות למועצת הרבנות הראשית, מברך בערוץ 7 על ההחלטה לתת צו על תנאי לשבועיים לפני פסק הדין הסופי.

"להערכתי יהיו בחירות חוזרות", אומר אייזנברג, "אין כאן מחלוקת על העובדות, והן שלשכת סגן השר לשירותי דת הוציאה מכתב עם הודעה לחברי האספה הבוחרת על כביכול דיל שהוא גם על דעת הרבנים הראשיים. היה כאן מעשה פסול שנועד לסכל בחירות חופשיות, ובנוסף המכתב היה שקרי שכן הרבנים הראשיים הכחישו שהיתה הסכמה לדיל. ולכן אני משוכנע שהבחירות יפסלו ויתקיימו בחירות חוזרות".

לדבריו, הפנייה לבג"ץ הייתה לאחר שנכשלו כל הניסיונות להגיע להסכמה עם המשרד לשירותי דת, "פנינו אליהם גם לפני הבחירות וביקשנו שהם יוציאו הכחשה לדיל, אחרת נעתור לבג"ץ לצערי זה לא נעשה. גם אחרי הבחירות עשינו מאמצים רבים לשכנע את המערכת להכיר בטעות ולערוך בחירות חדשות בלי צורך לגשת לבית המשפט, אלא שהמערכת השלטונית כנראה מבינה רק כוח ולכן לא היה מנוס". אייזנברג טוען כי רבנים רבים תומכים במהלך, "להערכתי חלק גדול מהרבנים במועצה הנבחרת לא נוח להם שהם נבחרו, יש לנו תמיכה חשאית למהלך הזה".

"חלק מהרבנים שנבחרו בהחלט סבורים שנכון לקיים בחירות מחדש. החשש מחילול השם היה קיים, ההתלבטות הייתה גדולה, אבל על הכף היה מונח אמון הציבור ברבנות. היו שני רבנים שפנו אלי וטענו שלא מדיחים רבנים מכהנים, להם השבתי, שהם בעצמם הדיחו לפני חמש שנים, את הרבנים קוק, ראוכברגר, בסיס ובן שמעון, אז על מה הם מלינים", מוסיף אייזנברג

להאזנה לראיון במהדורה המרזית של קול חי לחצו על כפתור ההפעלה, או באופצייה הנוספת:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.