מערכת COL | יום י"ט שבט ה׳תשע״ד 20.01.2014

אובמה פסימי: הסיכוי להסכם - פחות מ-50 אחוז

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, סבור שהסיכוי להשגת הסכם בין ישראל לפלסטינים קטן מ-50 אחוז, אך הוא חושב שעדיין יש ביכולתו ליצור מרחב להתקדמות בנושא הישראלי – פלסטיני. הדברים מובאים בכתבת פרופיל על הנשיא, בת 17 אלף מילים, בשבועון "ניו יורקר" לסיפור המלא
אובמה פסימי: הסיכוי להסכם - פחות מ-50 אחוז
אובמה בפגישתו עם הצוות לביטחון לאומי (צילום: פיט פוזה, הבית הלבן)
נשיא ארה"ב, ברק אובמה, סבור שהסיכוי להשגת הסכם בין ישראל לפלסטינים קטן מ-50 אחוז, אך הוא חושב שעדיין יש ביכולתו ליצור מרחב להתקדמות בנושא הישראלי – פלסטיני. הדברים מובאים בכתבת פרופיל על הנשיא, בת 17 אלף מילים, בשבועון "ניו יורקר".

אובמה אמר למראיין, דייוויד רמניק, עורך "ניו יורקר", כי יש סיכוי של פחות מ-50% למציאת הסדר סופי בשלוש היזמות העיקריות שלו במזה"ת: איראן, ישראל והפלסטינים וסוריה. "יחד עם זאת, בכל שלוש המחלוקות אנו עשויים לדחוף את המחסום בדרך להסדר במעלה השביל ואולי לייצבו באופן שהוא לא יחזור ויידרדר למקום שממנו הזזנו אותו".

"כל שלושת המוקדים האלה קשורים זה בזה", הוסיף אובמה. "אני מאמין שהאזור נמצא בתקופה של שינויים מהירים ונחרצים. חלקם דמוגרפיים, חלקם טכנולוגיים וחלקם כלכליים. הסדר הישן, האיזון הישן, שוב אינם בני קיימא. השאלה היא, אפוא: ומה הלאה?"

על בעיית איראן ועל הזווית הישראלית שלה אמר הנשיא: "מנקודת מבט היסטורית, יש עוינות וחשדנות כלפי איראן לא רק בקרב מחוקקים בקונגרס אלא גם בקרב הציבור האמריקאי... חברי הקונגרס קשובים מאוד למה שישראל אומרת בנושאי ביטחון".

אך הוא ציין, כי אינו חושב שחוק שמחייב את הממשל להטיל סנקציות חדשות על איראן יונח על שולחנו לחתימה בתקופה זו, וגם אם חוק כזה יגיע אל שולחנו, הוא יטיל עליו וטו. לדעתו, לחסידי החוק הפוטנציאלי לא יהיו מספיק קולות לבטל את הווטו (קולות של 67 סנטורים נדרשים כדי לבטל וטו נשיאותי).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.