מערכת COL | יום ט"ז שבט ה׳תשע״ד 17.01.2014

כתב-יד-קודש בפרסום ראשון ● השבוע לפני ארבעים שנה

בשבוע הבא בעז"ה ילמדו רבים מאנ"ש והתמימים שיחיו את 'הליקוט השבועי' לפרשת משפטים שיצא לאור מוגה לפני ארבעים שנה, בשנת תשל"ד, ונדפס לאחר מכן ב'לקוטי שיחות' כרך יא (מודפס גם בחוברת "דבר מלכות" השבועית, במסגרת הרעיון של "ואתם תלוקטו") ● מטה "ואתם תלוקטו" רואה לעצמו זכות לסייע לקהל הלומדים והמעיינים על ידי פרסום ראשון מתוך עלי ההגהה של ה'ליקוט'  לסיפור המלא
כתב-יד-קודש בפרסום ראשון ● השבוע לפני ארבעים שנה
בשבוע הבא בעז"ה ילמדו רבים מאנ"ש והתמימים שיחיו את 'הליקוט השבועי' לפרשת משפטים שיצא לאור מוגה לפני ארבעים שנה, בשנת תשל"ד, ונדפס לאחר מכן ב'לקוטי שיחות' כרך יא (מודפס גם בחוברת "דבר מלכות" השבועית, במסגרת הרעיון של "ואתם תלוקטו").

מדובר בשיחה שנאמרה בהתוועדות של ש"פ בשלח תש"ל, והוגהה כאמור בשנת תשל"ד. השיחה עוסקת בדברי רש"י על כך שהעבד נענש דוקא ברציעת האוזן, כשרש"י מביא על כך את דבריהם של רבן יוחנן בן זכאי ורבי שמעון.

מטה "ואתם תלוקטו" רואה לעצמו זכות לסייע לקהל הלומדים והמעיינים על ידי פרסום ראשון מתוך עלי ההגהה של ה'ליקוט'.

הסדר היה, כי בתחילה היו מקלידים את השיחה במכונת כתיבה, והיו מכניסים לרבי להגהה ראשונה. לאחר מכן היו משלבים את הגהות ותיקוני הרבי ומסדרים את השיחה באותיות דפוס; ואז שוב היו מכניסים להגהה שניה ואחרונה. (יצויין, כי בהגהה השניה היה לעתים הרבי משנה דברים שהוא עצמו כתב בהגהה הראשונה).

עלי ההגהה שלפנינו הם מתוך ההגהה השניה והאחרונה. העמוד שלפנינו מודפס ב'לקוטי שיחות' חלק יא ע' 95. (בשבוע של פרשת בשלח פרסמנו עמוד מתוך ההגהה הראשונה).

מעניין לציין את העובדה שבעמוד זה מציין הרבי עצמו בכתב-יד-קדשו "ראה בלקו"ש"... – כשהכוונה היא ל'ליקוט' שיצא לאור באותה שנה בפרשת נח.

התודה והברכה להרה"ג הרה"ח ר' יהודא לייב שפירא שליט"א, ראש ישיבת חב"ד בפלורידה, שהיה מהעוסקים במלאכת הקודש באותה תקופה ומסר את העמוד לפרסום ראשון, מתוך כוונה לעודד ולחזק את הלימוד והעיון ב"לקוטי שיחות", ובפרט ב"ליקוט" זה שמלאו לו עתה "ארבעים שנה" – זמן שלו סגולה מיוחדת לעמוד על עומק דברי הרב, כידוע.

להורדת השיחה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.