מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ד 16.01.2014

מה הביא לדיון סוער בימי העיון לשלוחים ברחבי חבר-העמים?

מעל לשלושים שלוחים מרחבי חבר העמים השתתפו השבוע בשני ימי עיון של JLI וקרן אור אבנר, ימי עיון שנועדו לתת סיכום ותובנות בעקבות קורס הסתיו שנשא את הכותרת "אמנות הנישואין", והערכות ולמידה לקראת הקורס הבא שעוסק בכוחות הנפש של היהודי, הנושא את הכותרת "האוצר שבך". סיקור וגלריה שלוחים בחבר העמים
מה הביא לדיון סוער בימי העיון לשלוחים ברחבי חבר-העמים?
דיון סוער התנהל בין השלוחים, האם עצם לימוד התורה של המקורבים הוא 'מטרה', או שאין לראות בזה את תכלית המטרה, ויש לשאוף שהיהודי שהשתתף בשיעור התורני, הדבר יביא אותו לידי "גדול תלמוד - שמביא לידי מעשה", וללא זאת המטרה לא הושגה.

דיון מרתק. הללו טוענים כך והללו כך, זה מביא ראיה לדבריו וזה מביא ראיה לדבריו.

זה לא דיון תיאורטי, זה דיון פרקטי, וכדבריו של המנחה "לפני השיעור עלי לסמן את המטרה, מה אני שואף להשיג בשיעור זה, לאן אני מוביל את השיעור, מה אני מצפה מהמשתתפים. האם המטרה היא השיעור, או שהשיעור או מטרה-אמצעית בדרך אל מטרה שונה".

מעל לשלושים שלוחים מרחבי חבר העמים השתתפו השבוע בשני ימי עיון של JLI וקרן אור אבנר , ימי עיון שנועדו לתת סיכום ותובנות בעקבות קורס הסתיו שנשא את הכותרת "אמנות הנישואין", והערכות ולמידה לקראת הקורס הבא שעוסק בכוחות הנפש של היהודי, הנושא את הכותרת "האוצר שבך".

במהלך ימי העיון, השלוחים שמעו הרצאות מחבר הנהלת JLI הרב דובי רבינוביץ מארה"ב ומהרב אלי וולף מקרן אור אבנר, והאזינו למשוב של שלוחים בחבר העמים שמסרו את קורס "אמנות הנישואין".

השלוחים הרב צבי פינסקי מפטרבורג, הרב שלמה דייטש מסמרה, הרב שמעון ברגמן מניזני נובגורוד, הרב יעקב ניימרק מאודסה והרב מרדכי וויסברג ממוסקבה - חלקו עם הציבור רשמים והבחנות מהקורס, ההשפעה שלו על המקורבים שהשתתפו בו, המבט החדש ואופן החשיבה והיחס לכל מושג הנישואין לאור התורה שהמשתתפים רכשו במהלך ששת מפגשי הקורס וכדומה.

השליח הראשי הרב בערל לאזאר עמד בדבריו על הקשר בין יום יו"ד שבט דאזלינן מיני' לבין שיעורי התורה של JLI שהם באופן של "והורידה למטה בארץ".

את עיקר התכנים של ימי העיון מילאו השלוחים בארה"ק, הרב נפתלי ליפסקר - ראש אגף הסניפים בצאגו"ח ארץ הקודש והרב שניאור אשכנזי מראשון לציון, שניהם בעלי שם בתחום הנאום, והם חלקו עם השלוחים מנסיונם העשיר, חידדו מסרים, הדריכו והבהירו מה הופך "שיעור טוב" ל"שיעור מצויין", כיצד מנגישים מושגים גבוהים לציבור שלא מורגל בשפה ותכנים אלו, עשה ואל תעשה בעת הרצאה או נאום, מה היא הדרך הטובה ביותר לרתק קהל ולהחזיק אותו דרוך בהקשבה לכל אורך ההרצאה ועוד.

לצד התכנים הרוחניים-תורניים, הנהלת JLI והנהלת אור אבנר הקדישו מחשבה על הצד הגשמי, והארוחות של 'שבת אחים גם יחד' של השלוחים הרבים - הפכו להתוועדויות חסידיות.

על ההצלחה המרשימה של ימי העיון, העיבה העובדה הכואבת כי בבוקרו של היום השני של ימי העיון, נאלץ הרב דובי רבינוביץ, לטוס ארצה עם קבלת הבשורה המרה על פטירת אביו הרה"ח הרב משה ליפא רבינוביץ, לא לפני שהוא מוודא כי דבר לא יינזק מהיעדרותו הבלתי צפויה.

בסיומם של ימי העיון יצאו השלוחים עשירים בידע ובכלי-עבודה להמשך עבודתם, כשהם מודים לעושים במלאכה ולאלו העומדים בראש תכניות JLI, סיו"ר המרכז לעניני חינוך הרב משה קוטלארסקי והרב אפרים מינץ.

השלוחים יצאו בתנופה חדשה, קורסים חדשים של JLI ייפתחו בימים הקרובים בערים נוספות - דבר שמהווה צעד נוסף בהוראה של הרבי בט"ו בשבט, שבזמן הנוכחי נדרש "צו איינעמען די וועלט מיט תורה", לכבוש את העולם עם תורה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.