מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ד 16.01.2014

הפניה המרגשת שקיבלו ב'כולל חב"ד' לאחר השקת המיזם

החשיפה של מרכז התקשורת החב"די - COL, על הסיוע שיעניק כולל חב"ד לשלוחים בארץ שמחתנים את ילדיהם, התקבלה בשמחה רבה אצל השלוחים ● הרב מנדי בלוי מ'כולל חב"ד' מספר על הסיוע הכלכלי השוטף למשפחות השלוחים, ומגלה מהי התגובה המרגשת שהתקבלה לאחר שהושק המיזם החדש ● מיוחד סיוע למשפחות השלוחים
הפניה המרגשת שקיבלו ב'כולל חב
(צילום: אילוסטרציה)
מאת נחמיה

החשיפה של מרכז התקשורת החב"די - COL, על הסיוע למשפחות השלוחים שיעניק כולל חב"ד לשלוחים בארץ שמחתנים את ילדיהם, העלתה למודעות רבים את המצוקה הכלכלית בה שרויים חלק מהשלוחים בארץ.

"המסירות לרבי מעמידה את המוסדות ועבודת השליחות בסדר עדיפות גבוה יותר מאשר השקעה בכלכלת המשפחה", מסביר אחד מוותיקי השלוחים ומוסיף כי המצב אף חמור יותר כאשר שני בני הזוג אינם עובדים במקום עבודה אחר מלבד עבודת השליחות.

"את הסיוע הכלכלי אנו מקפידים להעניק למשפחות השלוחים עצמם, עבורם זאת עזרה משמעותית", מדגיש ר' מנדי בלוי מ'כולל חב"ד'.

בשיחה עם שליח באחת מערי השדה הוא מספר על מימון מיוחד שקיבל מכולל חב"ד לטובת הסעת ילדיו למוסדות חינוך. קהילת חב"ד הקרובה אליו, נמצאת במרחק של כארבעים דקות נסיעה והעלויות הגיעו לאלפי שקלים בחודש רק על הנסיעות. כאמור, כולל חב"ד נרתם לסייע לשליח במימון הנסיעות למשך תקופה ארוכה.

ר' מנדי בלוי מאשר כי התקיים פרוייקט כזה לאחרונה. לדבריו, התגובות החמות שהתקבלו, עודדו את ראשי כולל חב"ד להמשיך לחשוב על פתרונות יצירתיים למשפחות יקרות אלו המתגוררות בחזית הפצת המעיינות.

וכך, מלבד מימון הנסיעות למוסדות החינוך, יזם 'כולל חב"ד' פרוייקטים גדולים של סיוע לתעסוקה לנשות השלוחים וסיוע לשלוחים במימון בחינות 'היכל שלמה' של הרבנות הראשית.

כאמור, השבוע הושק מענק הסיוע המיוחד לשלוחים המחתנים את ילדיהם, מענק בסך 14,000 ש"ח. כמו הפרוייקטים הקודמים, גם הפרוייקט הזה תחום בזמן והוא יתקיים למשך שלוש שנים עד י' שבט תשע"ז.

הפניות ל'כולל חב"ד' החלו מיד עם הפצת הבשורה לשלוחים על המענק. "הפניה הראשונה שקיבלנו", מספר ר' מנדי בלוי "היתה של שליח שסיפר על המצב הכלכלי הקשה שלו. בשיחת הטלפון הוא סיפר שהוא עומד לחתן את אחת הילדים שלו, ולא היה לו מושג איך הוא יממן את החתונה.

"באותו יום שפורסמה הידיעה על המענק, כתב אותו שליח מכתב לרבי, בו סיפר בדמעות על מצבו ועל חתונת ילדו שמתקרבת, והוא חתם את המכתב לרבי בשאלה 'מאין יבוא עזרי?'. פרסום הידיעה עבור אותו שליח, היתה תשובה מהרבי לשאלתו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.