מערכת COL | יום ט"ו שבט ה׳תשע״ד 16.01.2014

מה מבטא כתב-היד שלכם ושל ילדיכם? ● בואו לשאול

באמצעות כתב היד והציור, ניתן לאבחן מגוון רחב של תכונות אופי, חוזקות חולשות, מצוקות, מצב חברתי, נקודות לשיפור, צרכים, הכוונה תעסוקתית ● מערכת COL פותחת את מדור המומחים לשאלות בנושא אבחון כתב יד, ציורים וציורי ילדים, עבור אתי בורוכוב, גרפולוגית, מורה ומרצה בעלת ניסיון רב שנים בתחום, כמנהלת מכון "פנימיות הכתב והציור" ● שאלות לגרפולוגית אתי בורוכוב, ניתן לשלוח ציורים באמצעות המייל האדום ושאלות באמצעות מערכת ההערות בידיעה זו הגרפולוגית אתי בורוכוב
מה מבטא כתב-היד שלכם ושל ילדיכם? ● בואו לשאול
תורת הגרפולוגיה עוסקת בחקר המאפיינים של כתב היד המייצגים את תכונות האופי והאישיות של הכותב.

הכתב הינו אמצעי תקשורת להעברת מידע בין אנשים, אך הגרפולוגיה עוסקת בצורה של הכתב ואינה מתייחסת לתוכן הכתוב, צורת הכתב בשונה מתוכן הכתב - מהווה אמצעי אשר באמצעותו ניתן להגיע אל עומק נפש האדם, להבין את מהלך רוחו ולהכיר את האדם מהיבטיו השונים: ההיבט השכלי, ההיבט הרגשי, תכונות אופיו, כישוריו ואופן הסתגלותו למציאות.

לכל אדם יש את הכתב האופייני לו, המוח הוא זה שמכוון את הכתיבה באמצעות נתינת הוראת לעצבים שמפעילים את תנועות היד של הכותב. אפשר ללמוד זאת מאנשים שאיבדו את ידם ולמדו לכתוב באמצעות הפה, אצבעות כף הרגל או ביד השנייה, ושמרו על המאפיינים הייחודיים בכתב ידם. מכאן שהכתב הינו כתב המוח.

בנוסף לאבחון כתב היד קיים גם אבחון הציור. כאשר אדם מצייר, הוא עובר תהליך של בחירה וסידור קווים, צורות וצבעים. זאת בכדי להעביר מחשבות, רגשות , תחושות או דבר כלשהו מהזיכרון שלו. הציור מונע מהצד הימני במוח ולכן הוא אותנטי וראשוני. הוא מאפשר להוציא על הנייר חלקים אמיתיים שלנו, מבחינת סיפור החיים, נטיות, כישורים, מגבלות ופוטנציאל.

באמצעות כתב היד והציור, ניתן לאבחן מגוון רחב של תכונות אופי, חוזקות חולשות, מצוקות, מצב חברתי, נקודות לשיפור, צרכים, הכוונה תעסוקתית וכן הלאה.

מערכת COL פותחת את מדור המומחים לשאלות בנושא אבחון כתב יד, ציורים וציורי ילדים, עבור אתי בורוכוב, גרפולוגית, מורה ומרצה בעלת ניסיון רב שנים בתחום, כמנהלת מכון "פנימיות הכתב והציור".

הכותבת הינה מנהלת מכון "פנימיות הכתב והציור". לשאלות נוספות, ניתן לפנות גם באמצעות הדואר האלקטרוני: [email protected] 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.