מערכת COL | יום י"ד שבט ה׳תשע״ד 15.01.2014

בישיבה בביתר: ננעל מבצע הכנה חסידי לי' שבט

בישיבת חב"ד בביתר עילית, תם ונשלם מבצע ענק ביוזמתם של התלמידים השלוחים "אנא נסיב מלכא", לרגל י' שבט ● הרצון של תלמידי הישיבה בהנהגתם הביאו לידי כך שגם בהיותם בבתיהם בשבת חופשה, המשיכו את הישיבה לבתיהם, היה זה ממש בגדר של שבת שליחות: חזרו משיחות הרבי בסעודות השבת, למדו אגרת קודש עם אחד מבני הבית, והשכימו ולמדו חסידות לפני התפילה לסיפור המלא
בישיבה בביתר: ננעל מבצע הכנה חסידי לי' שבט

כל מי שנכנס באותם רגעים ל'זאל' הישיבה בביתר עילית נסחף באחת לאווירת ההתרגשות והשמחה הגדולה כאשר הוכרז שמו של התמים הזוכה בגורל לנסיעה לרבי, אשר התבטאה בריקודים סוערים ובעוצמה ובשמחה מרקיעת שחקים, עד שלא ניכר היה שמו של מי יצא בגורל... ובעצם, זוהי אכן שמחת כולם – כיון שהוא השליח והנציג של כולם לנסוע לרבי.

בכך, למעשה, תם ונשלם מבצע ענק ביוזמתם של התלמידים השלוחים, פעילות שכבשה את תלמידי הישיבה.

התלמידים השלוחים יזמו מבצע אשר כל מטרתו היא לחזק את ההתקשרות של כולנו אל נשיא הדור, כ"ק אדוננו מורנו ורבינו. מכאן גם שמו של המבצע "אנא נסיב מלכא"!
כבר לפני כחודש, שלושים יום קודם החג, נפתח המבצע בשטורעם חסר תקדים, כהכנה ליום הגדול, יום קבלת הנשיאות של הרבי, ויום ההסתלקות-הילולא של הרבי הקודם, "וזרח השמש, ובא השמש".

הדגש הושם על הנהגתו של תלמיד בישיבה במשך כל היום, והתבטא בהנהגה חסידית, שמירת הסדרים, והתמדה בלימוד, וכמובן התחזקות בקיום ההוראות של הרבי, חת"ת ורמב"ם ולימוד ענייני משיח וגאולה, וכן לימוד תורתו, התחזקות מיוחדת בסדרי הלקוטי שיחות בסוף היום, וכן החלטה ללמוד בחברותא בכל יום לפחות אגרת קודש אחת מאגרותיו הקדושות של הרבי.

הרצון והעונג של תלמידי הישיבה בהנהגתם זו הביאו לידי כך שגם בהיותם בבתיהם בשבת חופשה, המשיכו את הישיבה לבתיהם, היה זה ממש בגדר של שבת שליחות: חזרו משיחות הרבי בסעודות השבת, למדו אגרת קודש עם אחד מבני הבית, והשכימו ולמדו חסידות לפני התפילה.

סיום הרמב"ם - יו"ד שבט

אחרי כל זה בוודאי שהגיעו התלמידים מוכנים יותר ליום זה עם ציפיה אמיתית לזכות להתוועדות יו"ד שבט תשע"ד עם הרבי.

על כן אך טבעי היה שביום חמישי האחרון, שבו סיימו את הרמב"ם במחזור הל"ב, נסעו כל תלמידי הישיבה לטברי'ה להשתתף בסיום הרמב"ם המרכזי שנערך ע"י צעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש.

למחרת בליל שבת קודש יו"ד שבט, נערכה סעודת השבת ב'זאל' הישיבה, היה זה בעצם 'פארבריינגען' עם המשפיע הרה"ח ר' מנחם מענדל הכהן רוט. עד חצות הלילה נמשכה ההתועדות הפעילה אשר בה קיבלו על עצמם החלטות טובות להוספה בלימוד הרמב"ם (בעיון). למרות השעה המאוחרת אשר בה ניגשו התלמידים לנוח, השכימו כולם בזמן בבוקרו של היום הגדול והבהיר יו"ד שבט ללימוד חסידות וקיום שאר כל ההוראות ליום זה. אחר התפילה בסעודת השבת התוועד ראש הישיבה הרה"ח ר' מרדכי מישולבין, ההתוועדות החלה כאמור בסעודת השבת ונמשכה עמוק עמוק אל מוצאי שבת, עם הפסקה למסיבות שבת ותפילת מנחה. גם בהתוועדות זו קיבלו החלטות טובות בהוספה באהבת ישראל ודאגה לזולת.

הכינוס הגדול: סיכום המבצע וסיום הרמב"ם

נהרה הייתה שפוכה על פני כל התלמידים עם הכנסם אל האולם הגדול אשר הי'ה ערוך ברוב פאר והדר, לכבוד יו"ד שבט, יום קבלת הנשיאות של הרבי שלנו, "ראש השנה להתקשרות"! וכמו כן גם חגיגת סיום הרמב"ם, שהרי זוהי תקנה שייסדה הרבי (לפני שלושים שנה).

"פותחין בדבר מלכות" – אחד מהתלמידים השלוחים עלה וחזר בטוב טעם על שיחה של הרבי מסיום הרמב"ם בשנת תשמ"ז.

לאחר מכן נערך סיום הרמב"ם ע"י תלמידי הישיבה:

אל הבימה ניגש התמים ברוך רוחאמקין, וסיים את המחזור הקודם של הלימוד בספר הרמב"ם וחזר אף נקודה משיחה של הרבי.

אחריו עלה התמים אהרן הלל לעוויטין, שהתחיל את המחזור הבא בספר הרמב"ם, הלה חזר ג"כ נקודה משיחה של הרבי.

כאן פרץ כל הקהל בשירה על המילים "כי מלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים" התיבות שעמם מסיים הרמב"ם את ספרו.

בשלב זה כובו כל האורות, הס הושלך בחלל האוויר, ו'ווידאו' של הרבי הוקרן, במשך כרבע שעה היו הבחורים מרותקים בלחזות מראה קדשו של הרבי.

מיד לאחרי זה הוזמן הרה"ח ר' שניאור זלמן אופן, משגיח ומשפיע בישיבה, שהתוועד על מהותם של ימים אלו, ודיבר בחום על ההכרח שישנו בקיום תקנה קדושה זו של הרבי, לימוד הרמב"ם.

אחריו עלה א' מהתל' השלוחים וסקר את החודש שחלף, על המאמץ שכל בחור ובחור עשה בהכנות הרבות ליו"ד שבט, וציין במיוחד את ההחלטה החשובה של כולם – להמשיך בתנופה מחיל אל חיל בכל התחומים שאותם הקיף המבצע. וכאן חשף בפני הבחורים את השי אשר כל בחור ובחור מהמשתתפים יקבל, ה"ה הספר 'אוצר אגרות קודש' המכיל אוצר בלום של אגרות מלוקטים לפי נושאים, אשר, בודאי יסייע לכל בחור להמשיך ולקרוא בכל יום אגרת אחת, כפי שעשה בחודש האחרון במיוחד.

ההגרלות הגדולות נערכו על:
סט ליקוטי שיחות, בו זכה התמים מנחם מענדל בן הראש.
בסט אגרות קודש זכה התמים מנחם מענדל זייבאלד.
ובסט הענק 'תורת מנחם-התוועדויות' זכה התמים מענדי פורמנסקי.
ההגרלה הגדולה היתה כמובן על כרטיס טיסה לנסיעה לרבי:

כל הבחורים התרוממו ממקומותיהם והחלו לשיר בהתלהבות את השיר הידוע "טייערע ברידער..."
ראש הישיבה שסייע רבות במהלך המבצע נתכבד להוציא כרטיס מהתיבה...
המתח הדהד בחלל האוויר באותם רגעים. "והזוכה בגורל, הוא – מכריז המנחה – התמים  הנעלה שמואל אברהם".
כאן מיד פרצו כל הקהל בשירה וריקודים, הזוכה בגורל הונף אל על על כתפי הבחורים, ותוך כדי כך ניגשו אליו הבחורים ולחצו את ידו בהתרגשות, ממש כולם השתתפו בשמחתו-שמחתם.
לאחר דקות ארוכות חזרו והתיישבו כולם במקומותיהם.

לאחר מכן נערכו הגרלות נוספות על כעשרים סטים של ספרים, ובהם: ספרי הזכרונות ספרי השיחות ליקוטי דיבורים, שמועות וסיפורים ועוד...

התלמידים השלוחים הודו לכל המסייעים להצלחת המבצע ובראשם הרה"ח ר' אברהם שי' לאקשין והרה"ח ר' יעקב שי' הרשקופ

החגיגה נחתמה בשמחה רבה, בצמאון עז להתראות עם הרבי, לנסוע אל הרבי, להתקשר עמו, היה אפשר לראות את האושר על פני הבחורים, פה ושם אף ישבו קבוצות של בחורים והמשיכו להתוועד אל תוך הלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.