מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשע״ד 14.01.2014

דביקותו בתורה ובחסידות: לדמותו של הרב משה-ליפא רבינוביץ

מסכת מיוחדת בחייו היתה סיפורי צדיקים ואמונה בצדיקים. מכל סיפור הוא היה מתפעל כמו שהוא היה חלק ממנו. בכל התוועדות הוא ביקש לשמוע או להשמיע סיפורי צדיקים והכל כדי שיושפעו מזה השומעים. כמו גם התפילות בקברי צדיקים שהיו נר לרגליו, כשהוא מכתת את רגליו להתפלל בקרי צדיקים ● קווים לדמותו של הרב משה ליפא רבינוביץ ז"ל שנפטר הבוקר בעת שטבל במקווה  הרב משה ליפא רבינוביץ
דביקותו בתורה ובחסידות: לדמותו של הרב משה-ליפא רבינוביץ
הרב ליפא משה רבינוביץ ע"ה
בירושלים נסתלק לבית עולמו בפתאומיות איש ירושלים ומטובי בניה, משפיע ואציל נפש – הרה"ח ר' משה ליפא רבינוביץ ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד לאחר שטבל במקווה כדרכו מדי בוקר במסירות נפשו ושם דמם לבו הגדול, כשקהל גדול מלווה אותו למנוחת עולמים.

רבי משה ליפא ז"ל נולד בירושלים לפנים מן החומה בכ' מנחם אב תרצ"ז לאביו החסיד ר' שמואל בן ציון רבינוביץ זצ"ל ולאמו מרת מירל לבית ברגמן ע"ה, וכבר בילדותו ינק ממעיינות התורה והחסידות, והכל במסירות נפש מתוך דלות ועניות רבה שהיתה בימים ההם במשפחתו.

כבר בבחרותו ניכר היה בכישרונותיו, הן בלימוד התורה והן בלימוד חסידות, כשהוא מתאבק בעפר רגליהם של גדולים וצדיקים, ובהם המשפיעים הדגולים הגה"ח רבי שלמה חיים ווקסלמן ורבי חיים שאול ברוק זצ"ל, שראה בהם מורי דרך בחסידות ובדביקות שלו בכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, ותמיד היה מספר בערגה מדבריהם ומתורתם.

בהגיעו לפרקו בנה את ביתו עם רעייתו מרת שושנה שתחי' בתו של הר' יצחק מושקין ז"ל שנהרג במלחמת השחרור. במשך שנים רבות לימד תלמידים רבים בארץ ובארה"ב עד שחזר שוב לארץ ועמל לפרנסתו כשבד בבד המשיך במעשי החסד והצדקה והכל בהצנע לכת.

רבי משה ליפא ז"ל היה ממשכימי קום לעבודת הבורא. בשעות המוקדמות ביותר היה טובל במקווה ולאחר מכן עוסק בלימוד תורה וחסידות.

פעמים רבות סיים בחייו את הש"ס במסגרת הדף היומי. וכן למד כל יום 3 פרקים לרמב"ם כתקנת הרבי שהיה דבוק בו, לאחר מכן למד מדי יום מאמר חסידות כאשר הקפיד להתפלל תפילת שחרית כותיקין.

משעזב את עיסוקיו לפרנסתו הוסיף בעבודת הקודש. מסכת מיוחדת בחייו היתה סיפורי צדיקים ואמונה בצדיקים. מכל סיפור הוא היה מתפעל כמו שהוא היה חלק ממנו. בכל התוועדות הוא ביקש לשמוע או להשמיע סיפורי צדיקים והכל כדי שיושפעו מזה השומעים. כמו גם התפילות בקברי צדיקים שהיו נר לרגליו, כשהוא מכתת את רגליו להתפלל בקרי צדיקים, ליד קברו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי או אצל הבעל שם טוב ותלמידיו, אדמו"רי חב"ד לדורותיהם ועוד. רק לפני כשבועיים וחצי היה בשבת בהאדיטש בקברו של בעל התניא זי"ע ביום פטירתו.

אמש הלך כדרכו לפנות בוקר לטבול במקווה בקרית צאנז בירושלים ואז לפתע דמם לבו והסתלק לבי"ע.

הלוויתו יצאה מבית הלוויות שמגר שם ספד לו אחיו הגאון רבי חיים יהודה רבינוביץ אב"ד ירושלים, אשר סיפר על דביקותו בתורה ובחסידות במשך כל חייו ועל אמונתו בצדיקים ובסיפורי חסידים. גם כשהוא התמודד עם קשיים האמונה הפשוטה שהיתה בו לא הסירה ממנו את השמחה ומאור הפנים. כשהוא מציין את מידותיו הטובות ובריחתו ממחלוקת. ההסתלקות מתוך טהרה כזו מלמדת על המקווה המטהר את הטהורים.

לאחר מכן יצאה הלוויה אל ביהמ"ד צאנז שם הסתלק לב"ע. ודרך בית הכנסת חב"ד בשיכון חב"ד, שם נפרדו ממנו הגאון הגדול רבי זלמן נחמיה גולדברג שליט"א, וגבאי בית הכנסת הרה"ח יעקב משה לפקין שיחי' לחלקת חב"ד בהר הזיתים שם נטמן בחלקת אבותיו.

הותיר אחריו את אלמנתו שתחי' ודור ישרים מבורך. בניו מחשובי חסידי חב"ד, הרה"ח יצחק מירושלים, שמואל בן ציון ודב בער מארה"ב, ויוסף מכפר חב"ד. אחיו הגאונים החסידים המשפיע רבי הלל רבינוביץ, רבי חיים יהודה רבינוביץ אב"ד ירושלים ואחותו מרת חיה לודמיר שתחי'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.