מערכת COL | יום י"ג שבט ה׳תשע״ד 14.01.2014

סערה בבסיס: צלחות עטופות בדפי "דבר מלכות" קרועים

משלוח של ספק חיצוני שהביא צלחות חדשות לשימוש המטבח בבסיס פיקוד המרכז בירושלים עורר סערה, לאחר שהצלחות החדשות שהובאו בארגזים היו עטופות בדפים שנקרעו מחוברת "דבר מלכות" - כך חושף בצהריים כתב חדשות 2 ● משרד הביטחון בתגובה: "רואים בחומרה רבה מאוד את האירוע". כל הפרטים סערה בבסיס
סערה בבסיס: צלחות עטופות בדפי
צילומסך: חדשות 2

משלוח של ספק חיצוני שהביא צלחות חדשות לשימוש המטבח בבסיס פיקוד המרכז בירושלים עורר סערה, לאחר שהצלחות החדשות שהובאו בארגזים היו עטופות בדפים מספר התנ"ך שנקרעו מחוברת "דבר מלכות" - כך חושף בצהריים כתב חדשות 2.

על-פי הדיווח, מיד עם היוודע המקרה למפקדים, הם הורו להשאיר את משלוח הצלחות בתוך הקרטונים - עד לבירור המקרה.

"זה לא הגיוני שעוטפים צלחות בספר תנ"ך ושולחים את זה לבסיס", אמר גורם צבאי. "תנ"ך זה ספר קדוש ואי אפשר לבזותו. גם אם היינו מקבלים צלחות עטופות בספרי דת אחרים לא היינו מקבלים את זה - מדובר בביזוי האמונה והדת, ולא נקבל את זה". הוא תהה מדוע הצלחות לא נעטפו כמקובל בעיתונים.

יש לציין כי הצלחות החדשות לא הוזמנו על ידי צה"ל, אלא על ידי משרד הביטחון שמבצע כמקובל מכרזים לרכישת מוצרים שונים לצבא, ובהם גם כלי מטבח.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה לחדשות 2 כי "משרד הביטחון רואה בחומרה רבה מאוד את האירוע. מיד עם קבלת התלונה פתח משרד הביטחון בבדיקה מול חברת קליר, שזכתה במכרז לאספקת כלי הגשה ליחידות צה"ל. בבדיקה התברר כי החברה סיפקה את הצלחות באמצעות ספק משנה. קליר הודיעה כי תאסוף באופן מיידי, החל מהבוקר, את כל הצלחות שסופקו ליחידות צה"ל בכל רחבי הארץ, ושהיא מפסיקה לאלתר את ההתקשרות עם ספק המשנה שממנו נרכשו הצלחות".

עוד נמסר כי "משרד הביטחון מקבל בחיוב את הפסקת פעילותה של חברת קליר עם ספק המשנה, אך יחד עם זאת ימשיך לבצע בירור מעמיק מול קליר, על מנת לוודא שמקרים דומים לא יישנו בעתיד".

בחברת קליר אמרו בתגובה שתלונה בנושא הוגשה במשטרה נגד חברת "גרין גלאס", שלטענתם ארזה את הצלחות וסיפקה אותן. "חברת קליר רוכשת מחברת 'גרין גלאס' כלי אוכל בקרטונים סגורים ומספקת אותם ישירות ליחידות צה"ל ללא פתיחתם", מסר אלי זנה יו"ר דירקטוריון קליר. "בתמונות נראה בבירור כי עטיפת צלחות בוצעה באמצעות דפים אשר נתלשו מספרי קודש. העניין התקבל בקליר בזעזוע רב ובשאט נפש. חברת קליר שולחת מיידית משאיות לכלל היחידות להן סופקו הכלים הנ"ל במטרה לאסוף אותם בחזרה. נציג הרבנות בבאר שבע ילווה את כל התהליך ובמקביל הספק נחסם לפעילות בחברה. אין לנו כל קשר לאירוע החמור ואנו מגנים כל פגיעה בדת".

בחברת "גרין גלאס" אמרו בתגובה כי הם לא מכירים את האירוע. "אין אצלי ספרי קודש ולעולם לא אשחית ספרי קודש", מסר עידו כהן, מבעלי חברת "גרין גלאס". "אסור שיקרה דבר כזה. להערכתי הדבר היחיד שזה יכול להיות זה עיתון מקומי. אני אשוחח עם קליר ואברר מה העניין".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.