מערכת COL | יום י"ב שבט ה׳תשע״ד 13.01.2014

זמביש ספד לשרון: "התנתקותך מאיתנו הייתה כואבת וקשה"

משפחת שרון הזמינה את זאב חבר (זמביש), מראשי המתנחלים וחברו האישי של רה"מ המנוח, לשאת הספד בטקס האשכבה. "שאלות נותרו ללא מענה ועל הכל תכסה אהבה", אמר. זבמיש כינה את שרון "אבי מפעל ההתיישבות" והבטיח: "כפי שפקדת - לא נרפה"  לסיפור המלא
זמביש ספד לשרון:
טקס האשכבה לשרון בכנסת. צילום׃ עמוס בן גרשום לע"מ

זאב חבר (זמביש), ממנהיגי המתנחלים ומזכ"ל תנועת ההתיישבות "אמנה", היה אחד המספידים בטקס האשכבה לראש הממשלה המנוח אריאל שרון בכנסת. בנאומו הזכיר זמביש, שהיה חבר קרוב של שרון, את השבר שנוצר בין ראש הממשלה לשעבר לציבור המתנחלים בעקבות ההתנתקות.

"אהבתי אותך מאוד וראיתי זכות גדולה לעבוד לצידך", אמר חבר בהספדו. "אהבה זו התפתחה לידידות אמת בין משפחותינו. דווקא על רקע זה קשה היתה וכואבת התנתקותך מהדרך בה צעדנו יחדיו".

זמביש אמר בכאב כי "השאלות נותרו ללא מענה, ועל הכל תכסה אהבה גדולה. נבטיח לך אריק כי בעזרת השם נצלח את כל המכשולים שלפנינו, וכפי שפקדת - לא נרפה.

לימדת את בני ישראל כיצד להילחם, ואחר כך כיצד להתנחל. ידך האחת עשתה במלאכה והשנייה החזיקה בשלח", אמר זמביש שכינה את שרון "אבא שלנו, אבי מפעל ההתיישבות".

משפחת שרון היא שביקשה מזמביש לשאת דברים בטקס האשכבה. הוא עבד בצמוד לשרון החל מסוף שנות ה-80 והשניים גם פיתחו את מפעל ההתנחלות. זמביש נחשב מתון במאבק נגד תכנית ההתנתקות והותקף מספר פעמים על ידי קיצונים מהימין בשל כך.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.