מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ה 05.11.2004

מדוע משרד הפנים אינו מכיר בגיורים של חב"ד?

אתר האינטרנט ynet מפרסם כתבה בנושא הגיורים שנעשו בבתי-דין בחוץ-לארץ. האתר, מביא את סיפורם של יהודים שונים, שעברו את תהליכי הגיור בחו"ל, אך כשהגיעו לארץ, דרשו מהם, גיור נוסף. בין-יתר הסיפורים, מובא סיפורם של שניים הקשורים לחב"ד. "סיפורו של קנט בלוך, יליד הולנד. בלוך, שסבו היה יהודי, החליט בשנת 1992 לחזק את שורשיו, פנה לבית חב"ד בעיר מגוריו והחל לשקוד על לימודי יהדות. לאחר שבע שנות לימוד, מצוייד במסמך שהנפיקה לו חברה קדישא המקומית, המוכיח את יהדותו של סבו, הגיע בלוך לישראל במטרה לעלות. מסמך זה לא הספיק לו ופקידי משרד הפנים אמרו לו שעל מנת לעלות לישראל, יהיה עליו להתגייר".
מדוע משרד הפנים אינו מכיר בגיורים של חב
שר הפנים אברהם פורז. לא מכיר בגיורים של חב"ד
מקרה שני, שמביא האתר "היה עם אחת הנשים, איילת השחר, ציינה כי במשך שנתיים, עוד בטרם התגיירה, למדה לימודי יהדות במכון יהודי באוקראינה ושימשה כמורה ליהדות בבית הספר של חב"ד באחת הערים. היא גם שימשה, לאחר גיורה, כמורה למסורת יהודית בבית ספר יהודי-דתי באוקראינה. נ', לעומתה, עבדה במשך שנה לאחר גיורה בקהילה היהודית של קייב. כאשר ביקשו השתיים לעלות לישראל, נתקלו בסירוב. איילת השחר, שקרובי משפחה גרים בישראל, הצליחה להגיע לארץ באשרת תיירת. מאז חודש מאי, היא ממתינה להכרה ביהדותה, אך עד כה משרד הפנים מעכב את מתן תשובתו. גם בקשתה של נ' הגיעה לידי משרד הפנים במאי, ומאז ממתינה הבקשה". האם משרד הפנים מפלה יהודים שגויירו כהלכה בבתי דין רבניים בחו"ל? השר אברהם פורז הבטיח עם כניסתו לתפקיד ליישם גישה הומאנית יותר במשרדו. אבל עוד ועוד מקרים מצביעים על ההיפך הגמור. לידי ynet הגיעו מספר עדויות, שמהן עולה חשד שמשרד הפנים מסרב להכיר בגיורים שנעשו בקהילות יהודיות בחו"ל, למרות שאלו נעשו בבתי דין אורתודוכסיים, על-פי ההלכה ובהתאם לחוק השבות. ב-ynet הצטברו עדויות, לפיהן משרד הפנים לא הכיר ביהדותם של מי שעברו את כל שלבי הגיור במלואם ועמד בכל דרישות משרד הפנים. במקרים אחדים אף נשללה האזרחות. איילת השחר ונ', נשים אוקראיניות בעלות זיקה רגשית וקרבה משפחתית רחוקה ליהדות, ביקשו, כל אחת בנפרד, להתקרב אל היהדות, להתגייר ולעלות לישראל. "נוצר פה מצב בלתי נסבל, לפיו דווקא הרבנות מכירה ביהדותו של אדם, אך משרד הפנים שולל אותה", אמר הרב ד"ר שאול פרבר, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, "לפי החלטת בג"ץ כבר מ-1989, חל איסור חמור על המדינה לערוך הבחנה בין גיור אחד למשנהו, ולמדינה אין בכלל כל סמכות להחליט איזה בית דין רבני 'כשר' יותר ממשנהו. מרגע שבית הדין מקבל אישור מוסמך של הרבנות הראשית בישראל, המדינה אינה רשאית להתערב. "אני מבין את החששות מפני גיור פיקטיבי, אך זו לא דרכה של תורה. מדובר באנשים שעברו גיור כשר שהוכר על-ידי הרבנות, ולמרות זאת מדינת ישראל אינה מכירה ביהדותם. במקרה של בלוך, לולא היינו 'הופכים שולחנות' במשרד הפנים, שום דבר לא היה זז. כנראה שזאת הדרך היחידה לשנות משהו".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
זהו תסריט ידוע ולא חדש
כ"א חשוון ה׳תשס״ה
ידוע לי על אחד מאנשי חבד שעלה לארץ ישראל לאחר שסודרו כל המסמכים כולל הוכחת יהדות ע"י שטר כתובה וכו'.
ולאחר קבלת ויזת עליה ומספר זהות .
בלישכת משרד הפנים ברמלה לא רצו להנפיק עבורו תעודת זהות ואחר צעקות ענתה הפקידה שזה בגלל הרבנים שלכם .
ורק לאחר שיצא ממשרדו המנהל הערבי של הלישכה הונפקה התעודת זהות .
אנטישמיות לשמה = מדינת ישראל
חבל
2.
זכות לעלות
כ"ב חשוון ה׳תשס״ה
לא הבנתי משהו. כדי שלאיש יהיה זכות לעלות לישראל הוא לא חייב להיות יהודי. מספיק שאבא או אפילו סבים שלו יהודים. והרי זה בדיוק המקרה! נראה לי שמשרד הפנים לא רוצה שדתיים יעלו לישראל.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.