מערכת COL | יום כ"ט תשרי ה׳תשע״ד 03.10.2013

בית חב"ד האדיטש: סיכום שנת הצלחה גדולה ● תמונות

השלוחים בהאדיטש, הרב מנחם מענדל ומרת מוסיא טייכמן, מנהלי "בית חב"ד שע"י מייסד חב"ד" – בסמיכות לציונו הק' של בעל התניא קדישא והשו"ע, מסכמים שנת פעילות עניפה מתוך הצלחה עצומה. בפנים: סיקור מקיף  
בית חב

השלוחים בהאדיטש, הרב מנחם מענדל ומרת מוסיא טייכמן, מנהלי "בית חב"ד שע"י מייסד חב"ד" – בסמיכות לציונו הק' של בעל התניא קדישא והשו"ע, מסכמים שנת פעילות עניפה מתוך הצלחה עצומה.

הרב טייכמן הגיע לאזור אך בתחילת החורף אשתקד מטעם ה"מרכז לעניני חינוך" לשמש כשליח ורב העיר והגלילות, בהם נשארו עדיין מאות רבות של יהודים הצמאים ליידישקייט, ויחד עם משפחתו הצליחו בס"ד בזמן כה קצר, לעשות במקום הנידח והק' הזה היסטוריה מהפכנית ו"תחיית המתים" של ממש.

גולת הכותרת של פעילותם הינה הסמינרים וה"שבתונים" המפורסמים מרוממי הנפש המלווים בהתוועדויות, שיעורי תורה וחסידות מעמיקים במשך כל השבת, אשר בדרך קבע מובילים להחלטות ומעשים טובים בשעת "רעוא דרעוין" בביהכנ"ס הצמוד ממש לציון הק'.

קרוב לעשרה בריתות מילה התקיימו במשך השנה ועוד שומרי שבת וכשרות רבים יצאו משם, אחרי שבתון או סמינר אחד בלבד, תודות לפעילות השלוחים וכמובן להשראת הקדושה העילאית שבמקום.

הפעילות הברוכה התאפשרה ומתאפשרת אודות לתמיכתם וסיועם של משפחת רוהר המפוארת, על תרומת הבנין המפואר "היכל אדמו"ר הזקן" ולסיו"ר המל"ח – הרב משה יהודא שי' קוטלארסקי וכן לבוני הבנין בפועל חברי "הנהלת האדיטש" – הרב יעקב הלפרין והרב מאיר שי' סטאמבלר.

בתוך זמן קצר הצליח השליח לשפץ את בית הכנסת הצמוד לציון הק' – הוא ביהכנ"ס היחיד מסוגו בו התפללו כל רבותינו נשיאנו הקדושים מליובאוויטש לדורותיהם!

כמו כן נעשו בזכות תורמים רבים תיקונים רבים ע"י הציון הק' כמו החלפת הגג הרעוע הישן בחדש ופתח כניסות נפרדות לגברים ולנשים מבית ומחוץ, כאשר היד עוד נטויה.

לאחרונה ממש, ביוזמת והשתדלות השליח, נתרמו לביהכנ"ס הנ"ל רהיטים מפוארים במינם – תרומת ידידו – מר ארי' שווארץ מקייב הבירה.

במסגרת השיפוצים והתוספות המבורכות של השליח למקום, התחדש לאחרונה הבנין של היכל אדמוה"ז במסך מראות קודש, עליו מוקרנים מסביב לשעון קטעי קודש מרבינו נשיא דורנו שהזמ"ג, ואודות רבינו הזקן וספרו הגדול – התניא קדישא.

המסך והתקנתו – תרומת המשפיע הרב ר' נחמן יוסף טווערסקי מארה"ב.

בימים הנוראים אסף השליח קרוב לארבעה מנינים של יהודים מהקהילות הסמוכות מקייב הבירה ומארצנו הק', ואילו בימי עשי"ת הגיעו למקום הקדוש מאות רבות של יהודים מכל רחבי העולם איתם פעלו גם התמימים מאה"ק שהגיעו לסייע לשליח.

לארגון שבתון, סמינר או הגעת קבוצות ויחידים מכל העדות והזרמים לאתרא קדישא לשבת, מועד, או סתם יום של חול, יש ליצור קשר מראש עם השליח במקום הרב מנחם מענדל טייכמן, המארח ביד רמה עם תנאי אש"ל מלא ברמה גבוהה:

ליצירת קשר ופרטים נוספים: [email protected]







הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.