מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ה 31.10.2004

'שבת עם חב"ד': מגן יבנה לירושלים

בשבת האחרונה, פרשת וירא, נערכה התוכנית ה-40 של 'שבת עם חב"ד'. במרוצת החמש שנים האחרונות, התקיימו ארבעים 'שבתות' מעין אלו, גדושות בהווי חסידי, התוועדויות והרצאות עם מיטב המרצים והמשפיעים והכל באווירה נינוחה ונעימה. התוכניות נערכו בבתי מלון ובתי הארחה מפוארים ברחבי הארץ. ה'שבת' האחרונה התקיימה במלון 'פרימה' (המלכים) בירושלים. התוכנית אורגנה על-ידי בית חב"ד בישוב גן-יבנה בהנהלת השליח הרב שניאור קורנט, ובשיתוף צעירי-אגודת-חב"ד והשתתפו בה עשרות משפחות מהישוב, מקורבי ואוהדי בית חב"ד, המשתתפים דרך קבע בפעילויות ובשיעורים של בית חב"ד. אורח השבת היה הרב מיכאל רייניץ, מבית חב"ד ברחובות.
'שבת עם חב
חלק ממשתתפי השבת
הרב שניאור קורנט סיפר ל-COL כי זו הפעם הרביעית שהוא מביא עימו קבוצות של מקורבים לתוכניות אלו, אך השבת זו הפעם הראשונה שזו השבת 'שלו'. הוא מקבל את פני האורחים בלובי המלון, מתעניין בשלומם, ומעניק להם מארז מכובד הכולל גליונות 'שיחת השבוע', 'התקשרות', שבועון 'כפר-חב"ד', חוברת לימוד ותפילות ועוד. עם כניסת השבת מתאספות הנשים בלובי המלון להדלקת נרות ומשם פונים האורחים לתפילת 'קבלת שבת' בבית הכנסת הגדול הסמוך. האורחים מנצלים את הזמן להכיר את זה את זה, ובפתח סעודת השבת (אותה סועדים אורחי ה'שבת' בנפרד משאר אורחי בית המלון), נוטל הרב מיכאל רייניץ את שרביט ההנחייה, מציג את עצמו, ומזמין את האורחים לקום בזה אחר זה ולהציג את עצמם. רוב האורחים הם, כאמור, מגן יבנה, אך ישנם גם אורחים מחדרה, ראשון-לציון, לוד, באר שבע, רחובות וירושלים. המחיצות נשברות, ואת האווירה הנעימה מנחה בכישרון רב הרב רייניץ, השוזר בדבריו דברי תורה, פרפראות, סיפורי חסידים וניגוני חב"ד כשהקהל הרב מצטרף לשירה. הרב קורנט 'חתן השבת' מסתובב בינות לשולחנות, מחלק 'לחיים', ומבשר לאורחים כי בתום סעודת השבת, תערך תוכנית מיוחדת 'עונג שבת' לגברים ולנשים בנפרד. 'עונג שבת' היא למעשה התוועדות חסידית סוחפת ומרתקת הנמשכת אל תוך הלילה. עם הגברים התוועד הרב רייניץ, עם ציבור הנשים השליחה הגב' רבקה קורנט, ועם הילדים קיים הרב שניאור קורנט פעילות מיוחדת בלובי המלון. במהלך ההתוועדות עם הנשים קיבלו על עצמן המשתתפות להשתתף בקביעות בשיעור בהלכות 'טהרת המשפחה' המתקיים מידי שבוע בגן יבנה. בבוקר, משכימים האורחים לשיעור חסידות ותפילת שחרית. בסעודת השבת מתוועד שוב הרב רייניץ עם האורחים, ובסיומה בוחרים חלק מהאורחים לצעוד רגלית לעבר הכותל המערבי, וחלקם לא מוותרים על ההתוועדות עם הרב רייניץ. שלמה איילון איש תקשורת מגן-יבנה, ודוד שמעוני מנכ"ל המועצה המקומית גן-יבנה, נשארים מרותקים לכיסאותיהם שעה ארוכה ומאזינים בקשב רב לסיפורי המופת שמספר הרב רייניץ על הרבי. שמעון עזאר, אדריכל במקצועו, המארח מידי שבוע שיעור 'תניא' בביתו, ניגש לרב קורנט מחבק אותו ומודה לו, בשמו ובשם משפחתו על קיומה של ה'שבת' ועל התכנים הרבים שספגו הוא ובני משפחתו במהלכה. לאחר תפילת מנחה, מתקיים 'סדר ניגונים', במהלכו חוזר הרב רייניץ מאמר חסידות מהרבי, תפילת ערבית, 'הבדלה', וצפייה בוידאו מהרבי. הרב קורנט בוחר להקרין בפני אורחי ה'שבת' את הסרט 'אתגר' המתאר את עבודתו של הרבי, ואת שאיפתו לא להסתפק במה שפעלנו, אלא להמשיך לפעול עוד ועוד "כפליים לתושייה". האורחים ניגשים לרב קורנט ולרעייתו, ולר' מוטי הלפרין ומודים על קיום ה'שבת'. "נשמח להיפגש שוב בתוכניות אלו", הם אומרים. ר' מוטי הלפרין מעדכן אותם כי ה'שבת' הבאה תתקיים בשבת חנוכה לציבור העולים החדשים בארגון אגף העלייה בצעירי-חב"ד בראשות הרב מאיר ורזוב, אך הם מוזמנים להשתתף ב'שבתות' הבאות שיתקיימו במהלך השנה".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח גדול
י"ז חשוון ה׳תשס״ה
לרב שניאור מגן יבנה ,
מאוד נהנתי לראות את הכתבה על השבת שמעתי מאחד המשתתפים שזו היתה שבת מדהימה ,מיוחדת שמחה ומלאת הנאה
הרב מיכאל רייניץ ממש הצליח ליצור אווירה חבדית מיוחדת שמחה והעיקר מאוחדת בין כל מכלול המשתתפים ישר כח ג ד ו ל !!!נשמח שתעניין אותי על השבת הבאה ...
חברך ד. צ.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.