מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ה 31.10.2004

האם בעל המאה הוא גם בעל הדיעה?

בימים אלה הולכת ומוקמת הפרוגרמה להקמת מקווה נוסף בצפון שכונת ברנע באשקלון, וכבר עכשיו צצה בעיה שמזכירה את ההתנהלות הכושלת החדשה שהחל לפעול בשכונה רק באחרונה, על-כך מדווח עיתון 'כל הדרום'. מתברר שבאחרונה העביר תורם אלמוני חסיד חב"ד סכום של 100 אלף ש"ח לבניית המקווה החדש. לכן דורשים אנשי חב"ד בעיר שהמקווה ייבנה לפי הדרישות וסגנון החסידות. מדובר בסוגיות כמו מיקום בור הטבילה קבלת המים ועוד. בעריית אשקלון מסרבים להתרשם מהתרומה וכבר הודיעו כי המקווה החדש ייבנה על פי ההלכה הרגילה, כדי שכל היהודים מכל הזרמים הדתיים יוכלו להשתמש בו. כצפוי עיצבנה תגובת העירייה את אנשי חב"ד ואחד הבכירים שבהם באשקלון אמר השבוע כי, "אנו בהחלט מתכוונים להודיע לתורם על החלטת העירייה, ולדעתנו אם הוא יידע על כך- הוא כנראה יבקש את כספו בחזרה. הרי ההגיון אומר שאם איש חב"ד תורם סכום כה משמעותי לבניית מקווה, הוא מצפה לפחות שהמקווה יבנה על פי ההלכה החסידית".
האם בעל המאה הוא גם בעל הדיעה?
סגן ראש העייריה והממונה על ההנדסה, ניסים כלפון אמר השבוע "לא ידוע לי שהמקווה החדש ייבנה בשיטות חב"ד אנו נבנה אותו על פי ההלכה". אגב, גורמים בעירייה טוענים כי העיכובים בפתיחת המקווה הקודם נבעו בין השאר בגלל טענות אנשי חב"ד שהוא אינו עומד בקריטריונים. זאת למרות שהוא כן עמד למעשה בקריטריונים של ההלכה הרגילה. "זה בפירוש לא נכון" הכחיש בכיר בחב"ד את הדברים, "הקבלן המבצע לא בנה את המקווה כראוי מבחינת ההלכה ב'שולחן ערוך' ולכן אי אפשר היה לפתוח אותו".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אין הלכה רגילה וחסידית - יש מקווה מהודר
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
אין כאן מחלוקת של שתי הלכות. אלא החובה להדגיש כי שיטת חב"ד היא הידור נוסף על ההלכה הרגילה. ואגב בכל מקום בארץ בונים לפחות חלק מהבורות בשיטת חב"ד.
5.
לפי ההלכה = או לפי חב"ד
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
מהכתבה נראה שזה שני דברים נפרדים, ומקוה חב"ד אינו כפי ההלכה ח"ו, אלא האמת היא אחרת לגמרי, שאף על פי שמקוה חב"ד שהבור של מי גשמים נמצא מתחת המקוה, והלכה זו מפורשת בשולחן ערוך סימן ר"א סעיף נ"ט ומפורש בספר טהרת ישראל [ספר המקובל אצל כל הפוסקים] בסוף סעיף ע"ה אות רס"ג, ט) [אלף כ"ט].
אלא זה מה שכואב שהרבה רבנים שאינם מחב"ד לא יודעים מהלכות האילו, או לא רוצים לדעת מהלכות האילו, ואומרים בפה מלא או בחצי הפה שזו אינו כשר רק לחב"ד, וזה כל מה שנעשה בכל מיני מקומות בישראל. לכן רבינו חב"ד בעזרת העסקנים צריכים לצאת בתעמולה [מלא בתוכן ולומדות] שהמקוה הזו כשר בלי שום חשש, וכשר לכל הדיעות, ואין אפילו דעת יחידה שפוסל אותו, וכל מי שמעקם הפה או אומר בפירוש שאינו כשר, אינו מוצא את ידו ורגלו בבית המדרש של תורה. ולכן יהיה ברור שלעשות מקוה של חב"ד, אין לזה שום התנגדות לדברי הלכה הנמצאים בתורה ובפוסקים.
כיום בכמה קהילות בחוץ לארץ ניסו ללמד ולעשות תעמולה כזו [קצת בשקט] והתוצאות היו שעשו פשרה כזו, מלבד בור הטבילה, 5 בורות של מי גשמים, אחת מתחת למקוה כנהוג בחב"ד, בור זריעה בור על גבי בור הרי זה 2, ובור השקה בור על גבי בור הרי זה 2, סך הכל 5, ובכמה מקומות הוסיפו על זה יותר שגם בור הטבילה מלא במים כשרים כמו מי גשמים, ומחליפים אותו פעם בשש חדשים בלי פילטר, מכל מקום המים נקיים ושקופים למהדרין, שבעיני כולם הנקיות בולט ביותר.
הרבנים צרכים לעשות את זה ביחד ושיתוף פעולה עם עסקנים שיש להם קשרים וכו' להיכנס לראש של כל הרבנים הנמצאים בארץ ישראל, שיכירו וידעו כולם שמקוה חב"ד כשר בלי ספק כלל, והיא הכי מהודרת.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.