מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ה 31.10.2004

ההתנתקות – הקשר לפרשת השבוע

הרבי נשיא-דורנו, היה תמיד מקשר בין המציאות היום-יומית לבין תורתנו הקדושה. השבוע, התקיימה ההצבעה על תוכנית "ההתנתקות" של ראש-הממשלה שרון. האתר של ערוץ שבע מביא קישור מעניין בין התוכנית לפרשת השבוע – וירא. בהצבעה שהייתה בשבוע החולף בכנסת על תכנית ההתנתקות, הצביעו 67 חכי"ם בעד ו45 נגד. מסתבר שהמספר 45 מופיע בפרשת השבוע ´וירא´ בהקשר חיובי. כשאברהם מתפלל על ערי סדום שלא יחרבו, הוא מבקש מה´ שאם ישנם שם חמישים צדיקים ישא הקב"ה למקום בעבורם, והקב"ה מסכים, לאחר מכן אברהם מבקש שגם אם יהיו ארבעים וחמישה צדיקים הקב"ה ימחול למקום בעבורם. ומפרש רש"י שארבעים וחמישה יצילו את כל הערים, כיצד תשעה צדיקים לכל עיר (בסדום היו חמישה ערים) והקב"ה מצטרף עמהן בכל עיר ועיר לעשר. השבוע בכנסת הצביעו ארבעים וחמישה חברי כנסת נגד תכנית העקירה.
ההתנתקות – הקשר לפרשת השבוע
קטע עיתונות משנות הל'מדים, המספר על התוועדות עם הרבי" בנוגע לשטחים. "ארכיון - COL ".
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הגיון שרון
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
ע"פ החוק הבינלאומי: אנשים שנכנסים למדינה שיש בה אנשים, ונהיים מושלים בכיפה, החוק אומר שהשטח צריכה לחזור לאנשים שהיו שם ראשונים, ולכן על היהודים לכאורה לעזוב את הארץ ולהשאירה בידי המוסלמים.

אבל החוק באו"ם שינתה חוק בינלאומי זה ונתן ליהודים מדינה משלה במזרח התיכון.

אבל, על חשבון ה"פלשתינים"?.

לכן עושים פשרה: 2 מדינות זו לצד זו.

יהודה-שומרון ועזה לפלשתינים, השאר יישאר ליהודים.

אבל הפלשתינים לא יוכלו לחזור לשטח היהודים שהיא השטח הישן שלהם (בגלל חוק האו"ם בתש"ח ואולי גם בגלל חוק התיישנות). ואת זה שלא תהיה להם "זכות לחזור" אומרים גם הכי ליברלים שכך צריך להיות, כי לפי הגיון פשוט הרי לא יהיה רוב יהודים בארצינו ובמילא כבכל חברה דמוקרטית יהיה ראש ממשלה מוסלמי, שיכול בהמשך להפוך את עצמו ממנהיג דמוקרטי לאוטוקרטי.

הנ"ל היא אולי ההגיון של קלינטון.

ואם לא נלך לפי הגיון זה ימשיכו שפיכות הדמים בין מדינות כמו בכל הדורות עד עתה, אבל אם נחיה לפי הגיון זה - תיפסק. ואיש תחת גפנו ותחת תאנתו (הלואי!).

ואם לא נתנתק מהעם הפלשתיני אז הם יגדלו ומכיוון שהם רוב בשטח נהיה בבעיה רצינית, בטחונית וחוקית. גם כי יכולים לטעון שחוק האו"ם בתוקף רק אם החוק האחר של שני מדינות בתוקף, ומכיוון שלא, אז בטל ה"יוצא מן הכלל" שליהודים כן מותר להם להחזיק בהארץ שכבשו, ולכן נחזור להגיון הפשוט שהכובשים צריכים לעזוב והמדינה שייכת לפלשתינים.

ואולי זוהי אסטרטגיית שרון שתהיה לנו לפחות איזשוהי חבל ארץ על בטוח.

אבל הגבול של "מגן דוד" היא הרבה יותר גדולה משל הגבול של קוביה עם אותו מספר קילומטרים רבועים, חוץ מזה של"מגן דוד" יש 12 קירות ולקוביה רק 4. וזהו אחת הבעיות של עזיבת עזה שזה מוסיף לנו גבול ארוך לאורך בגבול שבמקביל לים.

אבל למה להיכנס לחוקים בינלאומיים מסובכים, נוכל להיכנס לזירה אחרת: חוקי התנ"ך! שאלוקים ברא את העולם ונתן לנו שטח קטן. ובעצם, לנו זכות ראשונים בארה"ק.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.