מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ה 31.10.2004

מהם הדברים שלמד רבין מהרבי?

בחודש ניסן תשל"ב הגיע ל-770 מר יצחק רבין ז"ל, אשר כיהן אז כשגריר ישראל בוושינגטון. מטרת הביקור הייתה - למסור לרבי את איחולי הממשלה בישראל לרגל יום-הולדתו השבעים. כמה שנים לאחר מכן התפרסמה בכתב-העת היהודי-אמריקני "ג'ואיש הום" הידיעה הבאה: "על שלושה דברים שלמד יצחק רבין, ראש ממשלת ישראל, מפי הרבי מליובאוויטש - נמסר כאן באחרונה מפי איש ציבור יהודי, תושב קנדה ששמע את הדברים מפי רבין בעצמו. לקריאת המאמר בכתבה המלאה
מהם הדברים שלמד רבין מהרבי?
מר יצחק רבין ז"ל בביקורו בכפר חב"ד
"וזה סיפורו של האיש: "פעם השתתפתי במסיבה סגורה, שנערכה בקנדה, בהשתתפות יצחק רבין, שהיה אז שגריר ישראל בארה"ב. במהלך המסיבה, שבה נאם רבין, הוא סטה לפתע מהנוסח הרשמי, המוכן, של נאומו וסיפר מניה וביה על פגישה שהיתה לו עם הרבי מליובאוויטש, קודם לכן. "באותה עת לא ירדתי למלוא עומק משמעותם של דברי הרבי - סיפר רבין - ורק עתה אני מייחס להם את מלוא משקלם הראוי. היתה לי אז פגישה עם הרבי שנמשכה שעתיים וחצי. בסיומה סיכם הרבי והדגיש שלוש נקודות עיקריות, שהיוו את תמצית דבריו. "הנקודה הראשונה היתה שאני, בתור שגריר, למרות שתפקידי הוא לקיים יחסים טובים עם מדינות זרות, חייב להבין ולהניח כמושכל ראשון, כי העם היהודי הוא 'עם לבדד ישכון' ומשום כך אין לשים את מבטחנו בשום ברית עם אומה כלשהי מאומות העולם. "נקודה שנייה: הטיעון הישראלי המקובל, בדבר 'גבולות בטוחים', אינו מתאים ואינו משכנע, כשהוא מושמע באוזני אומות העולם. בתקופה שיכולים לשלוח אדם לירח, כל תכנית הגנה הנשענת על גבולות ועל עומק אסטרטגי, יכולה להיות מושמת לאל, בעזרת אסטרטגיה מתאימה. מכאן שישראל יכולה וצריכה לסמוך אך ורק על חסדי השם והגנת הבורא. השימוש שלנו באמצעים צבאיים יכול להיות מוצלח רק בעזרת השם, רצונו וחסדו יתברך. הטיעון המתאים הוא זה שנשען על גבולות היסטוריים, משום שמושג זה מוכר וידוע לאומות העולם; הם יודעים אל נכון כי אנו עם התורה ונושאי מורשת התנ"ך. "הנקודה השלישית", המשיך מר רבין, "מבוססת על שתי קודמותיה והיא שהעם היהודי יכול להמשיך ולהתקיים, רק כאשר יתנו עדיפות עליונה לחינוך יהודי מקורי, חינוך תורני, לכל היהודים בעולם". "עם הזמן שעבר הבנתי את דברי הרבי יותר ויותר", סיים יצחק רבין את דבריו. (הדברים פורסמו על-ידי אגודת-חסידי-חב"ד בחודש תמוז תשל"ו).
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
שואה
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
לפי ה-CIA (מרכז הביון האמריקני), יש רשמית ברשימותיהם עוד 2 מדינות: עזה ויהודה-ושומרון.

ליהו"ש גבולות בס"ה 404 קילומטר, 307 מהם עם ישראל ו-97 עם ירדן. לעזה 62 - מצרים 11 וישראל 51. לישראל 1,017 - מחולק בין 6 מדינות, 4 דלעיל וסוריה ולבנון.

דהיינו, שהבריחה התיאורטית מעזה תוסיף לנו 40 קילומטר של גבול עם שונאים, ואותו דבר לגבי יהו"ש שתוסיף לנו 210 קילומטרים. דהיינו שעם מדינה פלשתינית תהיה לנו יותר מאלף קילומטרים של גבול במקום 767 קילומטרים של גבול שיש לנו עכשיו, 250 קילומטר יותר מ-3 X 250 שיש לנו עכשיו. וגם יהיו לנו 6 מדינות שונאות "בשביל משרד החוץ" ועתה יש לנו רק 4.

מקורות:
http://cia.gov/cia/publications/factbook/geos/is.html

http://cia.gov/cia/publications/factbook/geos/gz.html

http://cia.gov/cia/publications/factbook/geos/we.html

וכידוע ששני מדינות עם מספר קילומטרים רבועים דומים (נגיד, 1,000 לכ"א) - חד בצורת מגן דוד והשני בצורת קוביה, אז לזה בצורת מגן דוד תהיה המון יותר גבול מלזה בצורת קוביה, דבר שתקשה מאוד על בטחון המגן דוד. חוץ מזה שלזה בצורת מגן דוד יהיו 12 קירות מול 4 קירות הקוביה.

חוץ מזה שלעזה יש עשרות קילומטרים של גבול עם הים, וחשיבות הים ידוע, ואולי זוהי הצלחת ארה"ב שיש לה גבולות עם 2 הימים הגדולים (ועוד במרכז - בין הקוטבים), ולפענ"ד כל מדינה גדולה שאין לה גבול עם ים הייתה משלמת מיליארד דולר בשביל קילומטר בודד של גבול עם ים.

2 מדינות אומרים? לא לעזה ויהו"ש מתכוונים! הכוונה לצפון ודרום (ובירותיהם: חיפה ואילת) כי "המעבר הצר" שבין עזה ויהו"ש תהיה מסוכנת - אם בכלל תהיה המרכז וירושלים בידינו..

לא לזה התכוון רבין!

הוא מתהפך בקברו.

למ
2.
רבין לא ממש הבין...
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
ב"חגיגת" הסכם השלום עם ירדן, הצהיר רבין בין הדברים "לא עוד עם לבדד ישכון"...
3.
רבין הבין
י"ז חשוון ה׳תשס״ה
אבל לא הפנים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.