מערכת COL | יום ו' תשרי ה׳תשע״ד 10.09.2013

הרב לאו הכריז על גוף רבני חדש "במטרה להפיץ את אור היהדות"

הרב דוד לאו מקים בימים אלה גוף רבני בשם "צעירי הרבנות הראשית" אליו כבר הצטרפו כ-400 רבנים מכל רחבי הארץ. לדברי הרב לאו "מטרתו של הגוף הזה יהיה להפיץ את אור הרבנות והיהדות ולהגיש אותה אל הציבור בחיוך ובנועם" * צעירי הרבנות
הרב לאו הכריז על גוף רבני חדש
הרב דוד לאו, הערב
הרב הראשי לישראל דוד לאו אומר הערב כי בכוונתו להקים גוף ברבנות הראשית לישראל שיפעל לשקיפות ברבנות הראשית לישראל "בכוונתי למנות בקרוב, נציב קבילות הרבנות הראשית שיטפל בפניות הציבור".

את הדברים אמר הרב לאו בפאנל מיוחד בבית המדרש של ארגון 'פלוגתא' המפגיש אנשים מעולמות שונים, רוח ותרבות מקוטבים, ללימוד משותף סביב סוגיות היסוד שמפלגות את החברה הישראלית. הערב נערך בת"א ובו השתתפו כמאה צעירים חילונים, דתיים וחרדים.

בדיון המיוחד שקיים הארגון תחת הכותרת "למי שייכת הרבנות הראשית לישראל" ציין הרב לאו כי "באגף נישואין וגירושין מצאתי רק פקיד אחד, זה דבר שהוא לא נכון. בכוונתי לשנות את זה"

באשר לחוק הנישואין והגירושין הישראלי אמר הרב לאו כי "כל עוד הכנסת לא החליטה אחרת הרוב בישראל רוצים להיות נשואים כדת משה וישראל, יש הרבה מקום לשפר ביחס אל האנשים, ביחס אל בני האדם, אבל חוק הנישואין במדינת ישראל אומר שהם על פי התורה, ולכן צריך את הרבנות שתדע לתת מענה בנושא הזה."

בדיון השתתף פעיל חופש הדת הבלוגר תומר פרסיקו ששאל את הרב מדוע האופציה היחידה במדינת ישראל היא להתחתן רק בדרך היהודית, השיב הרב לאו "לא הייתי רוצה שהחוק נישואין וגירושין ישתנה. אני רוצה שיהיה משהו משותף בעם היהודי. אני מדבר על מהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, למשפחה יהודית יש משמעות. שים לב שבמדינה שאין בה חוק כזה ההתבוללות איומה."

"צעירי הרבנות הראשית"

עוד סיפר הרב לאו כי בימים אלה הוא מקים גוף רבני בשם "צעירי הרבנות הראשית" אליו כבר הצטרפו כ-400 רבנים מכל רחבי הארץ. לדברי הרב לאו מטרתו של הגוף הזה יהיה להפיץ את אור הרבנות והיהדות ולהגיש אותה אל הציבור בחיוך ובנועם.

הרב לאו התייחס לאופן שבו התנהלו הבחירות לרבנות הראשית "אני רק רוצה להזכיר למי שכנראה לא זוכר, עשר שנים לפני כן הבחירות לא היו יפות יותר, ועשר שנים לפני כן גם לא היו יפות, לצערי השיח במדינת ישראל כאשר מדובר בבחירות הוא תמיד לא יפה ובמיוחד כאשר מדובר בבחירה אישית של אדם אחד"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.