מערכת COL
|
יום י"ד חשוון ה׳תשס״ה
29.10.2004
חילול ה' היום בשביל קידוש ה' מחר
יושב לו דייג על שפת הנהר רגוע שקט ובוטח ושולה דגים מן המים. עובר לידו איכר ומטיף לו דברי מוסר על בטלנותו וריקנותו ומציע לו ש"ילך לעבוד". להלן תמליל מקוצר של הדו-שיח; "ואם אלך לעבוד מה יהיה"? "מה פירוש מה יהיה? תרויח כסף", "ואם ארויח כסף אז מה יהיה", "אז לא יהיו לך דאגות, ותוכל לשבת בשקט על יד הנהר ולדוג דגים..", "אז זה מה שאני עושה כעת.." סוף תמליל.
מאמר מאת הרב דוד מאיר דרוקמן מרבני פיקוח נפש באה"ק. המשך המאמר בכתבה מלאה.
תרח אבי אברהם מלשין על בנו אברהם בפני נמרוד על שכיתת את צלמיו. כעונש משליך נמרוד את אברהם אבינו לכבשן האש ("אור כשדים"), וזה היה הנסיון הראשון של אברהם אבינו. ותמה הרה"ק ר' יצחק מווארקי ; מה גדלותו המיוחדת של אברהם אבינו, הרי הרבה יהודים מסרו נפשם על קדושת ה'? אלא שאברהם היה היהודי היחידי בעולם, ובא אליו הס"מ בטענה; "איך אתה רשאי לסכן את עצמך? מי ימשיך לפרסם אלוקות בעולם? מוטב שתיכנע לנמרוד למראית עין, תשחוה לצלם, ואח"כ תמשיך את משימת הקודש של פרסום שמו ית' בעולם!", השיב אברהם אבינו; "וכי אני קבלן להמציא יהודים לקב"ה? אותו פה ששלח אותי להפיץ ולפרסם אלוקות בעתיד, אותו פה תובע ממני כעת למסור את הנפש על קדושת שמו ית'".
הנקודה והרעיון האלה מוצאים את ביטויים ביתר שאת, כפי שמבאר רבינו נשיא דורנו, בנסיון העקידה דפרשתנו; השי"ת עצמו מבטיח ומצהיר בפני אברהם; "כי ביצחק יקרא לך זרע", כלומר; אין מקום לספיקות, המשך דרכו של אברהם אבינו תלויה ביצחק בנו יחידו, אין צ'אנס שאיזה צדיק אחר בעולם ימשיך בביצוע עבודת הקודש הלזו!
ואעפ"כ ולמרות הכל; אברהם אבינו לא עושה חשבונות, חישובים ותחשיבים; עתה, נכון לעכשיו, כך מתברר לו, רצון השי"ת לעקוד את יצחק – אז יש לקיים את רצון ה'! איי "מה יהיה אח"כ?", זו איננה בעיה שלי – הקב"ה הוא זה שמנהל את העולם".
כיצד השיב הכפרי דלעיל ל"דייג"; אם תעבוד ותרוויח תוכל בעתיד לשבת בשקט ולדוג דגים? ענה לו הכפרי; זה מה שאני עושה כעת! ובענייננו; אתה דואג מאד "לעזור" להשי"ת מחר? יש לך הזדמנות לעשות זאת היום!
"ולא תחללו את שם קדשי – ונקדשתי בתוך בני ישראל"; יש "צדיקים גדולים" (מהקטגוריה עליהם נאמר "אל תהי צדיק הרבה") ש"דואגים" מאד שיתקדש שמו ית' בעולם, ולצורך קידוש ה' העתידי הם עושים עכשיו פעולות שיש בהם משום חילול שם שמים ר"ל. מבקשת ממנו התורה; אנא אל תחללו את שם קדשי עתה, כאשר כוונתכם שבהמשך הזמן ואח"כ יתקדש שמו הגדול. "מוחל טובות". אל תחללו את ההווה למען קדושת העתיד.
מטיפים לנו נון-סטופ; "אחדות העם", "אל תגרמו לפילוג", ומה העצה היעוצה בפיהם של "רודפי השלום"? "בשם השלום והאחדות, אנא, גרשו (לא את "האמה ואת בנה" אלא) את סבא וסבתא, אבא ואמא, ילדים וילדות מבתיהם, ("ליאור ונדי, שרה ושירה, אתם שומעים? בואו מתוקים, צאו מן הבית, בואו נעשה קצת 'הייטה' במשאית, ניתן לכם במתנה, וגם לאבא ואמא, בית חדש, מתנה מהדוד אריק.."). בשם "האחדות" במטותא מינייכו, בבקשה רק לחיצה קלה על ההדק, "רק" כדי לעשות "אוקוס פוקוס" ולהפוך בית הכנסתהמפואר שלכם מיש לאין (או במקרה "הטוב" תיצרו מצב שבית הכנסת יהיה בית תיפלה לכל העמים). נשמע ומזכיר דו-שיח בין שמעון לראובן; "שמע", אומר שמעון (פרס) לראובן; "מוכרח שתהיה אחדות בין שנינו. אז, אם אתה באמת מעוניין שלא יהיה פירוד הלבבות ביני ובינך, אז אנא בשם ההרמוניה בין כל האחים; הפלא נא מכותיך באחינו לוי... ". ושטיפת המוח ממשיכה; "לא יהיה צבא אם לא ישמעו למפקדים, ואם לא יהיה צבא לא יהיה בטחון!". "לא יהיה" -לשון עתיד; ואם כתוצאה מגירוש יהודי קטיף יתקרבו עכשיו הקאסמים ל"קריה" בתל אביב הלזה יקרא בטחון"". "לא יהיה צבא?" ממשיכים להלך עלינו אימים, בער אנכי ולא אדע; אותי לימדו בקורס לאזרחות כי "צה"ל" ראשי תיבותיו הוא "צ'בא ה'גנה ל'ישראל" היינו צבא שמגן על ישראל על יהודים, אבל צבא המגרש את ישראל מאדמתם וממשיך לטעון שהוא צבא המגן על ישראל הרי זה כמו חושך מצרים בתוככי השמש בצהרים.
למה "ירמזון" מילי, אין צורך לבאר שהרי בני "עם חכם ונבון" אנו (אלא שדא עקא, על חלק מעמנו הולם האי דאמרי אינשי; "עם ישראל עם מאד חכם, אלא שקצת שכל לא היה מזיק לו..").. ונסתפק בסגנון פסק הדין של בית דין רבני חב"ד (לגבי התכנית המפלצתית העטופה בנייר הצלופן ובכינוי המעודן ; "התנתקות"), שהתפרסם בימים אלה, וזה לשונו; "ובוודאי שאין לתת יד ולסייע לביצועה בכל דרך שהיא".
ורק להעיר שאילו היינו צריכים לתת כותרת למאמר האחרון ("ואתה תצוה") שזכינו לקבל לע"ע מרבינו זי"ע, אני בעניי הייתי בוחר בכותרת בת 2 מילים; "מסירות נפש"! זהו הציווי, זהו ה"אתה תצוה" לימים אלה – "מסירות נפש"! (להירגע; זה עדיין ב"ה לא תנאי השפארלארקא..) , ואידך זיל גמור. ולה' הישועה.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
חזק וברוך
י"ד חשוון ה׳תשס״ה
רוצים לראות עוד מאמרים מהסוג הזה.