מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשס״ה 29.10.2004

מפיצים את האור גם בניו-יורק

עיתון "קול העיר", מגיש השבוע לקוראיו כתבה על הצלחתו הגדולה של בית ספר "אור אבנר" בקווינס. הסיפור התחיל לפני כארבע שנים. הנגיד ר' לוי לביוב ביקר בניו-יורק והתרשם כי אחוז גדול מקרב העולים ממדינות חבר העמים שמגיעים לניו-יורק, נוטים לשלוח את ילדיהם למוסדות חינך שאינם יהודים. בדיקה מעמיקה של המניעים, העלתה כי ההורים לא יכולים לשלם את שכר הלימוד הנהוג בבתי הספר של הקהילות היהודיות. ר' לוי לביוב נרתם לעניין וקיבל החלטה במקום.
מפיצים את האור גם בניו-יורק
בניין ענק בשווי של כמה מיליוני דולרים נרכש וחודשים ספורים אחר כך נפתחה שנת הלימודים בביה"ס "אור אבנר" ברובע קווינס שבניו-יורק. הצלת נשמות זו המשימה, הבהיר ר' לוי לבייב לאנשי השטח. ואכן בתקופה האחרונה נפתחה שנת הלימודים השלישית עם שבע מאות תלמידים. הרב הראשי לישראל הראשל"צ רבי שלמה עמאר שביקר בשבוע שעבר במוסדות "אור אבנר", הביע התפעלות עצומה לנוכח מלאכת ההצלה הכבירה שמתבצעת במקום. "אלו נשמות יהודיות טהורות שללא ספק היו מאבדות את דרכן ויהדותן לחלוטין, אלמלא הפעילות הברוכה של "אור אבנר", אמר הרב. לרגל ביקורו של הרב עמאר, הגיעו רבני הקהילות להיפגש עימו. הראשל"צ עמד מקרוב על פעילות הרבנים בקהילותיהם ועל חיי הקהילות היהודיות הפורחות בכל ניו-יורק. ר' לוי לביוב בחן מקרוב את צרכי הקהילות והביע באזני ראשי הקהילות את הערכתו הרבה לפועלם ואת שמחתו לנוכח שגשוג החיים היהודיים בקהילות. יחד עם זאת, ציין ר' לוי לביוב כי, "אל לנו לנוח על זרי הדפנה, הפעילות מחייבת להמשיך ביתר שאת וביתר עוז מאחר וזוהי התשובה הניצחת להתבוללות". במהלך הביקור הוחלט על קידום התוכנית לפתיחת בי"ס תיכון שיהווה המשך לבית הספר היסודי. בימים אלו נמצאת בעיצומה בניית מרכז הקהילה היהודית בקווינס.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
איפה ר" זלמן זבולונוב???
ט"ו חשוון ה׳תשס״ה
אנו מעריכים מאוד את הפעילות של הנגיד הידוע וכ"כ את הבחירה שלו באברך הנודע ר"זלמן זבולונוב הנודע גם הוא כתורם מכספו ומכישורו לכל עניין פעילותי למען הכלל ולמען שליחותו של הרבי אנו כתלמידו היינו מעונינים לראות את ר" זלמן זבולונוב בתצלום המאפשר לנו לחיות איתו ולראות בהצלחתו
אנחנו הסועדים
2.
o yeh
ט"ו חשוון ה׳תשס״ה
yossi i must say you look good in the picter i though for a sec u were the rich one
duddy
3.
בושה וחרפה
ט"ז חשוון ה׳תשס״ה
עם כל הכבוד לכל הנזכרים בכתבה שכחתם כנראה את מי שאחראי להצלחת המקום בפועל ולהכפלת מספר התלמידים מהשנה שעברה.. ועוד היד נתויה..
הר' זלמן יוסיף ה' לך כפל כפלים..
בהצלחה בשליחות החשובה לך ולמשפחתך..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.