מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ה 25.10.2004

עכשיו בכנסת: הדיון על הנסיגה מרצועת עזה

רגע האמת הגיע: במליאת הכנסת נפתח לפני מספר שעות הדיון על הנסיגה מרצועת עזה. ההצבעה - מחר בערב. ראש הממשלה אמר בפתח נאומו שמידת חשיבותה של תוכנית ההתנתקות לעתיד ישראל "זהה למידת הקושי, המכאוב והמחלוקת שהיא מעוררת בקרבנו". לשרון מובטח רוב בהצבעה, אולם בלשכתו נמשכים כל העת המאמצים להגדילו - בעיקר כדי לסתום את הגולל על רעיון משאל העם, שהולך וצובר תאוצה. הבוקר הצטרף הנשיא משה קצב לקוראים לקיים את המשאל, וגם שרים בכירים מפצירים בשרון לשנות את עמדתו ולערוך אותו. לפי שעה, הוא איתן בהתנגדותו. לצפייה בשידור חי ממליאת הכנסת לחצו כאן
עכשיו בכנסת: הדיון על הנסיגה מרצועת עזה
הערב בכנסת
קולות רבים להם יזכה ראש הממשלה יגיעו הפעם דווקא מספסלי האופוזיציה - העבודה, עם אחד, יחד ורע"מ. בשינוי הוחלט ברגע האחרון על הטלת משמעת סיעתית, וכל הח"כים יחויבו להצביע בעד ההתנתקות. סיעת הליכוד תתפצל בהצבעה לשני מחנות. "המורדים" ירימו ידם נגד התוכנית, ובהם גם השר עוזי לנדאו וסגן השר מיכאל רצון. השניים, לפי כל ההערכות, יקבלו מכתבי פיטורים מראש הממשלה.

סימן שאלה גדול מרחף עדיין סביב אופן הצבעתו של השר ישראל כץ, שנמנה על המתנגדים לתוכנית בעת אישורה בממשלה. 11 חברי סיעת ש"ס יתנגדו להתנתקות, בעקבות פסיקתו של הרב עובדיה יוסף. סיעת יהדות התורה צפויה להימנע , אולם החלטת רבניה בנושא טרם פורסמה.

את הדיון ילוו הפגנות סוערות משני המחנות: המתנחלים מחד, שישלחו מחר את ילדיהם ל"שרשרת אנושית " בכנסת במקום לבתי-הספר, ו"מטה הרוב" מאידך, שתומך ביציאה בעזה. המשטרה ערוכה בכוחות גדולים לשמור על הסדר. מפקד המחוז, ניצב אילן פרנקו, אמר בשיחה עם ynet שאין מידע נקודתי על כוונה לפגוע באישים או להפר את הסדר, והבטיח כי כוחותיו יעשו הכל כדי שכל ח"כ יגיע בשלום לדיון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.