מערכת COL | יום י"ד סיון ה׳תשע״ג 23.05.2013

שליחות מספקות טיפים לאירוח מושלם ● מתכון מסביב לעולם

במהלך השנים, עורכת מדור 'מתכון מסביב לעולם' של COL שוחחה עם שליחות רבות מנקודות שונות על גבי הגלובוס. עם הזמן, הצטברה לה רשימת טיפים מכובדת לאירוח נכון, ראוי ומעורר הגעה חוזרת... בואו להתרשם טיפים לאירוח מושלם
שליחות מספקות טיפים לאירוח מושלם ● מתכון מסביב לעולם
(צילום אילוסטרציה: מנדי לואיס, COL)
שלומית, COL

פחות, זה יותר
כולנו מנסים לחקות מסעדות ושפים מקצועיים ולהגיש לכל אורח מנה אישית מעוצבת. התוצאה, בדרך כלל, היא עשר מנות שמתקררות במהירות בזמן שטבח ביתי אחד מנסה לשווא לייצב סטייק על תלולית אורז. במסעדות יש שלושה טבחים בכל עמדה. לבד אי אפשר לעשות את זה, ומומלץ להגיש בקערות מרכזיות.

ברנש ה'אפשר לעזור?'
מכירים את האורח הזה שהוא גם בשלן חובב ואומן מזון בסתר? סביר להניח שהוא יתגנב למטבח ובפיו השאלה: "אפשר לעזור?". מאחורי הארשת המיתממת מסתתר האדם ש"יתקן" את המלח במנות שלכם, ישפריץ בטעות מהמרק לתוך רוטב השוקולד ויעטר את המנות בפלחי גמבה וזיתים ואת הטחינה בשבבי שוקולד. התשובה שתמנע את כל זה היא: "לא תודה".

ניסויים? לא על האורחים...
בכל מארחת ממוצעת עולה הדחף הזה מפעם לפעם, לנסות מתכונים חדשים. בדיעבד, זו בדרך כלל ההחלטה שחורצת את דינה של הארוחה. מתכון שאתם לא מכירים יכול להשתבש ולהותיר חלל במשבצת שבה הייתה אמורה להיות המנה העיקרית שלכם. חסכו לעצמכם את המבוכה ולכו על מנות שאתם מכירים בעל פה ויודעים בוודאות מה יהיו התוצאות.

אופן ההגשה
לא משנה כמה שעות השקעת באנטריקוט, בסופו של דבר יתלהבו מהמפיות המקופלות שסידרת בכמה דקות, מהקנקנים עם הפרחים ומקוביות הקרח המקושטות. השקיעו חמש דקות באווירה והאורחים לא ישימו לב שנשרפה לכם המנה העיקרית;).

הקפאה, השהיה, הגשה
עוגיות נשמרות בהקפאה באופן מושלם, מופשרות בתוך דקות ואפילו משתבחות בטעמן. בכל פעם שאתם אופים עוגיות שמרו עשר מהן בקופסה גדולה בפריזר. בהדרגה יתחילו להצטבר בקופסה סוגים שונים, כך שבמקרה של אורחי פתע כל שנותר הוא להוציא את העוגיות, לסדר יפה על מגש ולהגיש בחיוך מאוזן לאוזן.

הפרד ומשול
קוראים לזה "למתוח את חומר הגלם", או אם תרצו האברציות של האפשרות. וזו דרך להפוך מנה אחת לחמש: קולים בגריל, למשל, כמות גדולה של חצילים, עגבניות, פלפלים מתוקים וצ'ילי ומכינים סלטים בקומבינציות שונות. טריק דומה תופס במאפים: מכינים כמות גדולה של בצק פיצה ומשחקים עם התוספות. אם נגמרו לכם הרעיונות, משחו את הבצק בשמן זית ובמלח גס וקראו לזה פוקצ'ה. אורחים רעבים מאמינים להכל...

להרגיש בבית כולל החובות
הרשו לעצמכם להיעזר באורחים בסידור השולחן או בהגשה, רוב האורחים חשים שלא בנוח לשבת רגל על רגל בזמן שהמארחים עמלים וטורחים.

את לא מעבירה כרטיס...
בזמן האירוח חשוב שתארחו, כלומר- תשהו בצוותא עם האורחים ולא תשטפו כלים במטבח או תורידו את הפח (זה יחכה לאחר כך אל דאגה).

סלטים זו רק תוספת
אל תעמיסי על השולחן בלי סוף סלטים. זוהי לא מסעדת בשרים על האש והעמסת יתר גורמת לאובדן תיאבון מיידי עקב הצפיפות בעין והמגוון הרב מדי, כמות סבירה של סלטים מהווה מנת פתיחה ראויה ומשמשת כתקדים למנות העיקריות, השתדלי שזה לא יהיה להיפך.

ילדים גדולים
מארחת היושבת עם אורחיה אך אינה אוכלת מבישוליה – גורמת להם הרגשת אי נוחות רבה ותמיהה לגבי טיב האוכל המוגש....אל תשגיחי על כולם בעמידה לראות מה לקחו לצלחתם ומה לא ואל "תדחפי" להם לצלחת עוד אוכל בלי שביקשו. מלבד זאת, הם "ילדים גדולים"...
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.