מערכת COL | יום ד' חשוון ה׳תשס״ה 19.10.2004

ושוב הרבנים דרוקמן וגערליצקי בודדים במערכה...

קבוצת אישים בכירים מהימין, ובתוכם הרב דוד-מאיר דרוקמן, רב העיר קרית מוצקין, העבירה שלשום מכתב לנשיא המדינה שבו נכתב, כי "אנו נושאים כרזות החוזרות על המסר ש'ההתנתקות' מסכנת את ביטחון המדינה, מהווה פשע נגד האנושות והיא גופה, הינה גם מלחמת אחים - אח במדים בא להחריב, לעקור, לגרש מביתו באלימות את אחיו". חברי הקבוצה מגדירים את הפינוי כפשע נגד האנושות, ומוחים על דברי הנשיא, שטען כי דברים אלה הם בגדר הסתה, וכי מקומם של העושים בה שימוש - בכלא. החתומים מבקשים מהנשיא להעביר את מכתבם ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כדי שיחליט אם אמירות כאלה מותרות או אסורות במדינת ישראל.
ושוב הרבנים דרוקמן וגערליצקי בודדים במערכה...
הרב דרוקמן והרב גרליצקי עם השר לנדאו. בודדים במערכה
השאלה היא, היכן רבני חב"ד? היכן הם כל אותם עסקנים שמתיימרים לייצג את עמדת הרבי - הכה-ברורה - בנידון? האם הרבנים דרוקמן וגערליצקי אמורים לשאת על גבם את מה שאמור להיות מובן מאליו? מדוע בשעה כה קריטית נאלמו הרבנים דום? כיצד חיילי הנח"ל החב"דיים אמורים לנהוג? שאלת כתב COL נותרה עד היום ללא מענה. יש לציין כי במחקר שפורסם לאחרונה אודות מהפכת הבחירות שאירעה בתקופת נתניהו-פרס, צוינה לשבח עמותת הרבנים פיקוח-נפש, שהיתה אחת הסיבות לאי עליית פרס לשלטון. כפי הנראה, ההתנתקות בע"ה תיעצר ושוב זה יעמוד לזכותם של שני רבנים, דרוקמן וגערליצקי, שלזכותם ייאמר שהם גם עושים ולא רק מדברים. בתקוה שיצטרפו אליהם גם שאר הרבנים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מכתב נוגע ללב הנשיא
ד' חשוון ה׳תשס״ה
לכבוד נשיא המדינה
מר משה קצב


ההינתקות היא פשע מלחמה ופשע נגד האנושות

מתוך העתונות: הנשיא התייחס גם לתוכנית ההתנתקות וקבע שהיא אינה מסכנת את ביטחון המדינה.....
קצב גם הזהיר מפני התגברות ההסתה. "מי שישמיע סיסמאות כגון 'ההתנתקות היא פשע מלחמה' או 'פשע נגד האנושות' מקומו בבית הסוהר", אמר

כותב לך מי שהיה שותף לך במאמץ לבחירתך כנשיא ועמד בראש מטה שפעל בקרב "המקומות הבעייתים" שהתנגדו לך ורצו לבחור בשמעון פרס.
מעולם, כידוע לך לא ביקשתי ממך טובה או תגמול. פעלתי כך, אני וחברי המוכרים לך, מפני שהיה לנו אינטרס לאומי שתיבחר. עתה אני בא לתבוע את המנדט בחזרה. גם אם לא באופן מעשי לפחות את המנדט המוסרי.
הרבה זמן אני יושב ומתאפק מול ההתגרויות שלך במחנה הלאומי:
ההצהרות הפוליטיות התמוהות שלך בצאתך מבתי אבלים ששייכים למחנה הלאומי, הורים שכולים המתנגדים לתכניתו האיומה של שרון, הצהרות פוליטיות המתאימות לאנשי שמאל.
ההתייצבות הבעייתית שלך בויכוח על גדר ההפרדה לצידו של חיים רמון עוזי דיין ומחנה השמאל תוך אפליה בין דם לדם , דם המתנחלים ודם שאר האוכלוסייה. לעומת השתיקה התמוהה בסוגיית חיסול הרשות הפלסטינית-אם כל חטאת, הצורך באיסוף כל כלי הנשק והחזרת הסמכות הביטחונית לידינו.
הקריאה שלך לחשבון נפש שלנו (של השוטרים וקציני משטרה?) לאחר התפרעויות הערבים בגליל ובמשולש, ללא שום קריאה מקבילה על צורך בחשבון נפש אצל המתפרעים וראשיהם. פתאום שלטון החוק שאליו אתה כל כך מטיף לנו-על אף שאתה יודע שאנו מעולם לא נסכן את חיי אחינו השוטרים, גם אם יכו בנו נמרצות בהפגנות ובפינויים- נעלם בשעה שאתה מדבר על ואל הערבים.
הצהרותיך שאתה נשיאנו מפגין כלפי מחנה השמאל ( "צריך להתחשב במפגיני ככר רבין") ועוד דברים שמרצים אותם וגורמים לנו למחנה הלאומי כאב צורב. ועכשיו הצהרותיך האחרונות שבראש מכתבי.
למעשה, כמו שרון שעבר צד- לחיקו החמים והבטוח של השמאל שם נמצאת העתונות האוהדת שוכחת השחיתויות, עברת בהצהרותיך למחנה האחר.
על שרון אני מבין מדוע עשה זאת. כעומק החקירה כך עומק הנסיגה.
אבל עליך? מה לך ולשטות זו? אני תקווה שלא הסתבכת גם אתה באי אילו פרשיות אשר העיתונות עלתה עליהן ויש לך צורך כעת לרצותה.
דא –עקא שאם עברת מטארפוזה רעיונית מתוך שיקולי אמת, הריני מציע לך, לשבת מחדש עם הורים שכולים –כאלה שמביתם ומבתי אחרים השמעת הצהרות הפוליטיות שמאלניות והם יזכירו לך את המחיר של איוולת אוסלו והמשכה המתוכנן בתכניתו היהירה והמסוכנת של שרון.
שב נא גם עם אנשי המחנה הלאומי, עם אנשי השטח המסורים ואנשי ההתיישבות. שב גם עם קצינים חשובים (ללא מר חפץ, קצין ידוע בלישכתך מתומכי אוסלו שהוא כפי שהבנתי בעל השפעה בלשכתך) והם יסבירו לך שוב וביתר הרחבה מדוע תכנית ראש הממשלה מסכנת את עם ישראל בהיותה המשך ביצוע תכנית אוסלו ובגדול.
הם יסבירו לך כמה הצהרתך האחרונה ש"התכנית אינה מסכנת את בטחון המדינה" אינה תואמת את חומרת התוצאות אותם כבר קיבלנו ב"דוגמית" מאז החל תהליך אוסלו שבו העברנו שטחים לידי הפלסטינים.
בייחס לדבריך :
"מי שישמיע סיסמאות כגון 'ההתנתקות היא פשע מלחמה' או 'פשע נגד האנושות' מקומו בבית הסוהר".
הריני מתכבד לחזור כעת שוב ושוב על הסיסמאות הנ"ל : " ההתנתקות היא פשע מלחמה" ו"פשע נגד האנושות". בקרוב אחרי שאשיג מימון גם אוציאם בסטיקר ובמודעות.
נ.ב. כיון שלפי דבריך אני עומד לשלם בכך במאסר יהיה נחמד לראות שכבודו ממשיך לשבת על כס הנשיאות בעוד האנשים שלא במעט בזכותם נבחרת מבלים בבית סוהר.
אני מבטיח שלא אבקש ממך חנינה, ולא אנצל שום יחסים של העבר כמו שגם לא עשיתי זאת עד כה.
בוודאי שהבחנת בכך שמעבר לפגישה אחת נמנעתי להגיע לביתך למרות הידידות ששררה בעבר, גם אם תפקידי הציבורי חייב זאת. פשוט לא יכולתי לשאת אל כבודו פנים רגילות וידידותיות נוכך ההצהרות התמוהות הכואבות ופוגעות שיצאו מבית הנשיא, והעדפתי לעשות את דברי המשכיל שבעת ההיא נדם.
אבל נוכח הדברים האחרונים, אי אפשר יותר לשתוק ומכתבי זה בא למחות ולומר לך זאת.
לפני שניפרד לקראת מאבק גדול שנכון לנו, בו בע"ה ננצח למען עמינו וערי אלוקינו , אזכיר לך אישי הנשיא:
יש אנשים ישרי דרך שעושים את העבודה האפורה כדי שתגיעו לאן שתגיעו, משקיעים מהונם ומזמנם, רצים הם לפני כרכרות שליחיהם במסירות והתלהבות.
אבל ברגע שרואים הם שנציגיהם מפנים עורף לציבור בעיקר הציבור ששלח אותם, לא מהססים הם לצאת נגד שליחיהם באותו יושר שפעלו לבחירתם.
היום בדבריך קרעת לגבינו מעליך את נשיאות ישראל!!

בכבוד רב,

מאיר אינדור

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.