מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשס״ה 18.10.2004

הארץ: "אצבע אלוקים במכרזי הדיור בכפר חב"ד"

"מינהל מקרקעי ישראל: המכרז תקין", כך מדווח היום (שני) עיתון 'הארץ', שכתביו הביעו פליאה על העובדה שהמשתכנים יוכלו לרכוש את המגרשים במחיר "הנמוך בהשוואה לאזור". בתגובה אמרה דוברת המינהל: "המכרז היה פתוח בפני אלפי חסידי חב"ד בישראל ובעולם. ידוע לנו כי הליכי המכרז היו תקינים ונערכו לפי כל כללי מינהל תקין. למינהל אין שליטה על מספר הניגשים למכרזים". הדוברת הדגישה כי המינהל פעל על פי חוות דעת משפטית, שלפיה עקב אופיו המיוחד של המקום יש להוציא את המכרז אך ורק לבני התנועה, כדי שלא לפגוע בהומוגניות של המקום. המשך הכתבה ב'כתבה מלאה'
הארץ:
שכונת 'לוי יצחק א' - צילום: בנצי
"יואל פרידמן היה היחיד שניגש למכרז שפירסם מינהל מקרקעי ישראל למגרש של 450 מ"ר להקמת בית צמוד קרקע בכפר חב"ד. מחיר המינימום המינהל למגרש היה 207,940 שקל. פרידמן הוסיף לו 10 שקלים, וזכה. שניאור ודינה רייכמן היו היחידים שהגישו הצעה למגרש אחר בכפר חב"ד, בגובה מחיר המינימום, שהיה כ-203 אלף שקל. הם זכו. מדלנה ורחמים גינדי, גם הם ניגשים יחידים, הוסיפו 25 שקל על מחיר המינימום של מגרש שלישי ואף הם, הפלא ופלא, זכו. הם לא היו היחידים. בדיקת תוצאות המכרזים בכפר חב"ד, שהופיעו באתר מינהל מקרקעי ישראל בשבוע שעבר, מלמדת כי לכל אחד מהמכרזים הוגשה הצעה יחידה בגובה מחיר המינימום, אשר זכתה ללא הצעות נגדיות. לפני כחודשיים פירסם מינהל מקרקעי ישראל שני מכרזים להקמת 171 יחידות דיור בכפר חב"ד - במחיר הנמוך בהשוואה לאזור - והגביל את ההשתתפות בו למשתייכים לתנועת חב"ד. בשני המכרזים צוין בטפסים כי זהו "מכרז סגור למשתייכים לתנועת חסידי חב"ד" וכי "לחוברת המכרז יצורף אישור של אגודת כפר חב"ד להיות המועמד משתייך לתנועת חסידי חב"ד, כתנאי להשתתפות במכרז". רוב המגרשים במכרז יועדו לבתים צמודי קרקע במחירי מינימום של 208-177 אלף שקל. בנוסף שווקו מגרשים של כדונם לבניית בנייני קומות של ארבע דירות במחירים של 505-420 אלף שקל. במכרזים על הקרקעות לבנייני הקומות התאחדו כל המשפחות שרצו בדירות כאלה, והגישו ביחד הצעה אחת לכל מגרש. ההצעות במרבית המקרים היו גבוהות במאות שקלים בודדים ממחירי המינימום שנקב המינהל. כיצד ייתכן שפרידמן, רייכמן, גינדי ואחרים לא הגישו הצעות בסכום גבוה מרמת מחירי המינימום של המינהל? כיצד ייתכן שאף אחד לא התחרה מולם ולא הגיש הצעה גבוהה יותר למגרשים? יו"ר ועד הכפר, ימי ליפשיץ, דוחה בתוקף את הטענות כאילו היתה הסכמה מראש על רכישת המגרשים וכך נמנעה תחרות. הוא מדגיש כי המכרזים היו פתוחים לכל מי שביקש, בתנאי שהוא חבר באגודת כפר חב"ד. פרקליטת כפר חב"ד, עו"ד נחמה ציבין, אמרה בתגובה: "המכרז שבנדון יועד כדין לציבור מצומצם ולכן לא מפליאה התוצאה של המכרז".
לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
16 תגובות
1.
הרבה מפגעים סביבתיים
ג' חשוון ה׳תשס״ה
המגרשים צמודים לכביש מספר 1 , למסילת הרכבת מלוד לת"א , ולמטוסים של נתב"ג - המגרשים יקרים מאוד !!!
2.
אשר יגורנו בא לנו
ג' חשוון ה׳תשס״ה
בדיוק מזה פחדו בוועד הקודם ולכן לא הלכו על מכרז ,ועכשיו כשחסרי הניסיון הכניסו אותנו לבוץ,מי יושיע??????
3.
זה לפני מע"מ
ג' חשוון ה׳תשס״ה
על מחירי המגרשים שפורסמו יש להוסיף מע"מ ... וכמובן להוסיף דמי פיתוח דיי יקרים ...
כך שזה יוצא ממש לא זול
4.
מגרשים
ג' חשוון ה׳תשס״ה
מעניין מי הצדיק שהוציא את העניין לעיתונים?
כנראה שיש עוד כמה קרוגרים נסתרים בכפר חב"ד,חסידים בלב ונפש שרק טובת חבריהם לנגד עיניהם ובכך ממלאים באדיקות את מצוות אהבת ישראל שחב"ד כל כך מפורסמת בה. האמנם????
5.
תגובה ל - 2
ג' חשוון ה׳תשס״ה
את אשר יגורנו?! העט דל מלתאר את חלאות המין האנושי המסתובבים בכפרנו, אותם צריך להוקיע בראש חוצות ולא להגיד את אשר יגורנו. האכילו את הציבור בשקרים 8 שנים משכו אנשים באף לא סיפרו את האמת ועכשיו מנסים לחבל ולהרוס כל חלקה טובה?!
רק כדי לומר אמרנו לכם? בושה וחרפה!!!!! דברי הרבי קיימים לעד ואם הרבי אמר "נקמה למטה מגדר אנושי" היום גם אנחנו מבינים למה הוא התכוון.
אנו תפילה שלא עזב הקב"ה את צאן מרעיתו ויש בעל בית לבירה זו הדברים ילובנו ויצורפו ואז תצא האמת לאור. ואותם מוסרים סופם יהיה כמו המויסרים ברוסיה הסוביטית אכי"ר.
6.
תגובה למגיב 2 - ממתי הועד קובע ?
ג' חשוון ה׳תשס״ה
האבסורד היה, שהועד הקודם כלל לא ידע שהמינהל לא יכול למסור קרקע ללא מכרז.
7.
מה קראתי נכון את דיברי היו
ג' חשוון ה׳תשס״ה
ולפלא בעיניי סתרה ואחרה כל הכתבה ועוד כבוד עורכת הדין ...
ואם אני מאנ"ש ליובאויטש ולא חבר באגודת כפר חב"ד אז לא זכאי הייתי להשתתף במכרז .
אכן ציבור מצומצם ולכן אין באמת פלא !!!
פשש ממש חידוש הפלייתי !!!
8.
מקור בכיר בכפר חב"ד
ג' חשוון ה׳תשס״ה
עכשיו זה ברור וצריך בלי בושה לומר בקול רם מי אלו האנשים שיש להם אינטרס להפריע לפרוייקט וזה רק בגלל שהתברר מעבר לכל ספק שהיה אינטרס צדדי שלא לבנות את השכונה אלא כדי להיבחר לוועד לעוד כמה קדנציות והנה הוא נחשל בפעם האחרונה שסוף סוף הבין הקהל שכדי לבנות צריך לסלק את מי שמפריע וב"ה זה מה שקרה אלא שעכשיו אותם אנשים רוצים ולו בכל מחיר לקלקל ולהפריע שח"ו התברר שהם אלו שהפריעו כל הזמן .
אבל אנחנו חסידים של הרבי מאמינים שהרבי עומד ומשגיח על כפר חב"ד ותושביו "וכל כלי משחית עליך לא יוצלח" ובע"ה נזכה לראות את הרבי מיד בגאולה האמיתית והשלמה ,הגיע זמן גאולתכם.
9.
תגובה ל=2
ג' חשוון ה׳תשס״ה
הכניסו לבוץ?
אני חושב שהוועד הקודם השאיר בוץ עם צחנה לוועד החדש. ולכן אין מה לדבר על בוץ חדש כי מיד עם כניסתם לתפקיד שקעו בבוץ שהורישו להם!
10.
לסדום היינו לעמורה דמינו
ג' חשוון ה׳תשס״ה
מיהו זה ואיזה הוא שיש לו אומץ (אולי יותר מאחד) להלשין לעתונאים (ועוד על דבר שקר). אביגדור, עלוב נפש, שונא עצמו, נאלח, אתה לא מפחד מקפידה של הרבי. אתה לא חושש מקטרוג של 171 מאנ"ש אשר כל "חטאם" לגדל משפחות בגו"ר? תמשיכו תמשיכו להלשין (במיוחד כשלא היו דברים מעולם), לשנוא ולאט, לאט לא יישאר מאתנו כלום. איפה מנהיגי הדור ופני העדה? למה לא קמה צעקה במחננו? השיטה של לטאטא מתחת לשטיח לא הוכיחה עצמה בעולם זה של תקשורת. אל תעשו לעצמכם חיים קלים, אל תטיחו אשם בקרוגר או בגורן, הפעם הם לא בעסק. מדובר כנראה באחד משלנו שאומר חת"ת, לומד רמב"ם וכנראה גם הולך למבצעים. האביגדורים האלה שלנו, למדו להיות מוסרים, לצערנו, מהתנהגות עסקנים בארה"ב ובארץ וד"ל. הנה התוצאה ואחריתה מי ישורנה. איפה אהבת ישראל, איפה האכפתיות (אם לא ההתמסרות) למוסדות ולרצון של הרבי? למעם השם, מה צריך עוד לקרות ולואי שלא יקרה, משוגעים תרדו מהגג, צא טמא מהכפר של הרבי וממחננו.
11.
"הפצה" של ה"לעומת זה"
ג' חשוון ה׳תשס״ה
מי אמר שאנחנו לא עוסקים בהפצה. הנה אשר יגורנו, בא לנו. למי שלא יודע הידיעה השקרית מופיעה היום גם במדור הכלכלי של עתון הארץ. נו, נו... ופרצת בסגנון חדש ובשטורם גדול. זלמן פלדמן ז"ל (יו"ר הועד הראשון), שליימקה ז"ל, מנחם וימי יבלחט"א, כולם לא בסדר??, יחי אנחנו! אני אהיה בסדר, אתה תהיה בסדר, כולם יהיו בסדר. ובגלל שנאת חינם........
12.
חברים
ג' חשוון ה׳תשס״ה
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה..... אוי לרשע ואוי לשכנו ואל תתיאש מן הפורענות.
13.
הכניסו לבוץ?!
ג' חשוון ה׳תשס״ה
המעוות שלא יוכל לתקון, כאותו יוסהלה הגולם שלא ידע מתי להפסיק.......
14.
ל-6
ג' חשוון ה׳תשס״ה
הוועד הקודם ידע הכל והיה לו אימון מחלט במנהל וראינו שרק לפני שבועיים היו"ר הקודם סידר לשיכון חב"ד לוד מה שרצו בישיבה בה נכח מנהל המינהל,ויכלו לדאוג שלא יהיה מכרז, רק שבא הוועד החדש ועשה את שעשה ועכשיו מדברים על מויסרים?
בדיוק מזה פחד הוועד הקודם ולכן עמד על כך שלא יהיה מכרז והיום קל להאשים
15.
מה לכם מחרחרי ריב. תודה להוי'ה שהענין הס...
ג' חשוון ה׳תשס״ה
השאירו את המריבו לאנשי בני ברק,
ואל תחפשו אם יוסלה הגולם גר בפרג או בכפר או סתם תושב נחלה עם אצבעות ארוכות מידי,
ברוך השם שהענין סודר, וצריך לבקש שיבנו בשתי השכונות החדשות בתי כנסת ומקוה וחנות לממכר מזון.
16.
מגרשים לדו משפחתי
ד' חשוון ה׳תשס״ה
שמעתי מכמה אנשים בכפר שהופשרו 30 מגרשים נוספים לבניה צמודת קרקע, דו משפחתית
שתתחיל מיד לאחר הפרוייקט הנוכחי, בהמשכו ואפילו הובטחו כבר למשפחות.


מישהו שמע על זה?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.