מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ה 15.10.2004

הרב דרוקמן: "ראש הממשלה עובר על החוק"

לאחר שהרב אברהם שפירא קבע כי "לחיילים אסור לגרש יהודים מביתם", פרסמו היום (ו') 60 רבני ערים, יישובים, ראשי ישיבות, רבני יש"ע ו"ועד פיקוח נפש" גילוי דעת הקורא לחיילים לסרב להשתתף ב"עקירת התנחלויות ומאחזים". הרבנים, הסתמכו על פסקי הלכה קודמים ישנים בנושא של הרב דב ליאור, תשובה לשאלה של הרב שלמה גורן ז"ל ו"דעת תורה" שפרסמו בעבר הרב אברהם שפירא והרבנים שאול ישראלי ומשה צבי נריה זכרונם לברכה. בין הרבנים החותמים, רבה של קרית מוצקין הרב דוד-מאיר דרוקמן, שאמר ל-ynet כי "מי שעובר על החוק זה ראש הממשלה ואת חיצי הביקורת צריך להפנות כלפיו וכלפי רשויות המדינה". בעניין גילוי הדעת שקורא לסרב פקודה אמר הרב דרוקמן: "זה לא נעשה מתוך שמחה אלא בהתלבטות גדולה. יש פה בעיה של גירוש יהודים מביתם שיבוצע על ידי חיילים". עוד הוסיף הרב דרוקמן: "אנו מבקשים מראש הממשלה שלא יביא את עם ישראל וחיילי ישראל לדילמה קשה שכזאת". פסק הרבנים ב'כתבה מלאה' ההפגנה בערוץ 2: לחצו כאן
הרב דרוקמן:
הרב דרוקמן על רקע המכתב בכותרת הראשית באתר ynet
בגילוי הדעת כתבו הרבנים כי "ארץ ישראל ניתנה לנו מאת הבורא יתברך ושייכת לעם ישראל כולו לדורותיו מאז ומקדם, ומצווה עלינו ליישבה ולהחזיקה בידינו. לכן חוזרים אנו על פסק ההלכה המיוסד על דברי רבותינו הראשונים והאחרונים ומבהירים כי אסור לשום יהודי להשתתף או לסייע בכל צורה שהיא בפירוק התיישבות או אחיזה בארץ ישראל, ארץ חיינו נחלת אבותינו האלוקית לכל מרחביה.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
הרב של עפרה סובר ש-
ל' תשרי ה׳תשס״ה
בס"ד

מצוות ישוב א"י מוטלת על הציבור ולא על האדם הבודד-ולכן חייל שמסרב פקודה אינו מקיים בכך ישוב א"י ,משום שמצווה זאת במילא אינה מוטלת על היחיד אלא על ציבור שלם ,לכן צריך לעשות משאל עם על מנת לדעת מה רוצה ציבור המדינה לעשות ,וכך יש לפעול במדינה ריבונית דמוקרטית.

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"(-:

בברכת התורה והעבודה
עמיצור-אחיעד
מחוז-דרום.
2.
תגובה ל-1
ל' תשרי ה׳תשס״ה
חוץ מישוב הארץ, מדובר פה על 1) פיקוח נפש (כנפסק בשו"ע או"ח שכט), ע"י עקירה מסכנים חיים יהודיים. 2) לא תחנם.
ובנוגע לישוב הארץ – דברי המגיב מוזרים מאד, א. לא תשחית את עצה- הוא איסור על היחיד שלא להשחית אילני מאכל, ודומני שהוא משום ישוב הארץ, ב. נניח שמוטל על הצבור (אינני יודע מה מקורו), אבל פירושו שמוטל עליהם לקיים, ולא ח"ו שנתון להבחירתם (והצבור מורכב מיחידים).
אינני מכיר את המגיב, אבל לדעתי זו בושה שמשמעים כאלה דעות בעת הזאת (וע"ד הצחות אולי התכוון למ"ש הרמב"ם סופ"ו מה' תשובה).

תלמיד צעיר
בישיבת חב"ד ברוקלין
3.
תגובה ל-2
א' חשוון ה׳תשס״ה
בס"ד

אתה לא חייב להסכים עם דברי הרב של עפרה וכן לא עם הרב אבינר הרב של בית אל ,אבל עצם העובדה שאינך מסכים עם גישות אלו אינה אומרת שיש לסתום פיות ולומר כפי שכתבת:
"לדעתי זו בושה שמשמיעים כאלה דעות בעת הזאת"
הדיעה אותה הצגת "סירוב פקודה" היא לא פרקטית --כיוון שאם כל אחד יסרב פקודה אז זה מפרק את הצבא ולזה האויב מחכה---ולכן עם כל הכאב והצער עצירת הפינויים לא תתבצע ע"י סירוב פקודות בצה"ל אלא באמצעות דרכים דמוקרטיות שבמסגרת החוק<עם כל הכאב-->.
ולכן יש צורך לעשות משאל עם--ואם העם ח"ו יחליט שהוא רוצה לפנות אז לא תהיה לנו ברירה אנחנו לא יכולים להתנתק מהעם ---ההתישבות ביש"ע לא יותר חשובה מאחדות העם............עם כל הכאב..


אבל בעזרת ה' יתברך שמו לא יהיה פינוי

"עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"(-:

בברכת התורה והעבודה
עמיצור-אחיעד
מחוז דרום.

4.
מאיר
א' חשוון ה׳תשס״ה
שימו לב מה כתוב באותיות הקטנות של פסק הדין:
--------------------------

"גם אנו מצרפים את חתימתנו, ובמיוחד שפינוי יהודים מאדמתם עלול להביא למצב של "פקוח נפש" וסכנת חיים לעם היושב בציון (כמבואר בשו"ע או"ח ס' שכ"ט). ולהעיר מהחלטת ופסק דין ב"כנסיה הגדולה" מיום י' אלול תרצ"ז בהסכמת כל גדולי האדמורי"ם, רבנים וראשי ישיבות, שאין רשות לאף אחד לוותר אפילו על שעל מגבולות ארצנו הק',.
-----------------------------------


מעניין שאתר ערוץ 7 מתעלם כמעט מהחתימות של הרבנים החרדים על פסק הדין, והוא מנכס את הכל לרבנים יוצאי "מרכז הרב".

ביחס לפסק הרב אבינר שליט"א, כבר הוכיחוהו על פניו גדולי הרבנים מהחוג שלו, ועם כל הכבוד אין כל בסיס הלכתי לבדבריו, ואי"ז אלא חוכא ואיטלולא ממש.
מה גם מוזר שהרב אבינר חולק על רבותיו המובהקים כמו הגר"א שפירא שליט"א, להבל"ח הגר"ש ישראלי זצ"ל ועוד.
6.
עוד תגובה לעמיצור-אחיעד
ב' חשוון ה׳תשס״ה
בהערתך הראשונה נסית להציג את דעתך באיצטלה של הלכה, בשניה אינך מזכיר שום יסוד הלכתי, בלי יסוד הלכתי אין לכל ההסברים שום תוקף.
לי לא ידוע על הלכה המתירה לעבור על איסור בכדי "שלא להתנתק מהעם", ואינני מכיר מאמר רז"ל שאומר "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה", המילים יפות אמנם, אבל בני ישראל בכל הדורות החליטו במצבים הכי גורליים לפי מה שכתוב בשולחן ערוך.
אשמח לשמוע את הערתך הבאה כשמצורף לה מקור הלכתי.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.