מערכת COL | יום ב' ניסן ה׳תשע״ג 13.03.2013

פרס מודה: "החזרנו שטחים לפלסטינים – וקיבלנו טרור"

נשיא המדינה, שמעון פרס, נאם אתמול בפני מליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. עיקרי הדברים שנשא עסקו בסכסוך הישראלי־פלסטיני, באיום האיראני ובקריאה נוספת לאיחוד האירופי להכניס את החיזבללה לרשימת ארגוני הטרור ● "ישראל סייעה בהקמת הרשות הפלסטינית ואף פינתה 22 ישובי עוטף עזה במטרה לקדם את השלום, אך "הפלסטינים יכולים היו להשתמש בזה כדי לבנות ישות עצמאית. למרבה הצער, הם הפכו אותו לבסיס טרור במקום"  החזרנו שטחים
פרס מודה:
נשיא המדינה, שמעון פרס, נאם אתמול בפני מליאת הפרלמנט האירופי בשטרסבורג. עיקרי הדברים שנשא עסקו בסכסוך הישראלי־פלסטיני, באיום האיראני ובקריאה נוספת לאיחוד האירופי להכניס את החיזבללה לרשימת ארגוני הטרור.

הוא התייחס לסכסוך הישראלי־פלסטיני. הוא סיפר כי מאז הקמתה, הותקפה ישראל שבע פעמים וניצחה בכולן, "אבל כאשר השלום נעשה אפשרי, החזרנו למצרים ולירדן את כל הקרקעות והנכסים שכבשנו במלחמה".

הוא ציין כי ישראל סייעה בהקמת הרשות הפלסטינית ואף פינתה 22 ישובי עוטף עזה במטרה לקדם את השלום, אך "הפלסטינים יכולים היו להשתמש בזה כדי לבנות ישות עצמאית. למרבה הצער, הם הפכו אותו לבסיס טרור במקום".

פרס התייחס גם לאיום האיראני. הוא טען כי איראן היא המכשול העיקרי לשלום בעולם, ושהיא מאיימת על עצמאות מדינות ערב ועל "עצם קיומה של ישראל". הנשיא קרא לאירופים לעשות הכל כדי למנוע מהמשטר האיראני התחמשות בנשק גרעיני ולשים סוף לפגיעה בזכויות אדם שהוא גורם.

לבסוף פנה פרס לחברי הפרלמנט האירופאים וקרא להם להכניס את החיזבללה לרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. הוא ציין את הפיגוע נגד ישראלים בבולגריה ואת נסיון לפיגוע בקפריסין ואמר: "הקהילה הבינלאומית חייבת לייעד את חיזבללה כארגון טרור".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.