מערכת COL | יום ט"ז אדר ה׳תשע״ג 26.02.2013

נתניהו מתקשה להרכיב ממשלה: ברית בנט ולפיד - יציבה

הזמן של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה הולך ואוזל. בינתיים, במפלגת הבית היהודי נחשפה פרשה לכאורה פלילית. על המתרחש במערכת הפוליטית. מרכיבים ממשלה
נתניהו מתקשה להרכיב ממשלה: ברית בנט ולפיד - יציבה
חברי הבית היהודי (ארכיון: שניאור שיף, COL)
צביקה גרוניך

למקרה שדאגתם, גם לכנסת ה-19 יהיה ייצוג ביאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה). המערכת הפוליטית גועשת בעקבות דיווחים על כך ששני קבלני קולות תועדו מספרים כי חבר-הכנסת ניסן סלומינסקי ממפלגת 'הבית היהודי' קנה מהם קולות בפריימריז בכסף מזומן.

רבים הרימו גבה כאשר החשוד נבחר למקום השני בפריימריז ודחק אחורה את האנשים המוכרים יותר כמו איילת שקד ואורי אורבך שהיו מעורבים יותר בנעשה במפלגה והם אלו שהביאו את הרוח הצעירה במפלגה שזה עתה חזרה למרכז הבמה.
בשל החשש, בנט שכר חוקר פרטי שיבדוק כיצד האיש הוותיק הגיע לניצחון כה מוחץ. זה הגיע עם תשובות ברורות כפי שנכתב לעיל.

לטענת קבלני הקולות, הח"כ שילם להם עשרות אלפי דולרים באמצעות חפיסות סיגריות שם היה טומן את השטרות הירוקים, תמורת הקולות שלכאורה הביאו אותו לניצחון.

בגלל מעורבותו של יו"ר המפלגה, הפרשיה לכאורה תעיב על היחסים בבית פנימה שגם כך מתוחים מאוד.

עד אתמול ברור היה כי סלומינסקי יתמודד על תפקיד השר בממשלתו של נתניהו, כעת ברור כי הנושא ישאר בגדר היה מועמד.

סלומינסקי דוחה את כל הטענות נגדו, "הכל שקר וכזב. ההאשמות הופצו בימים אלו מכיוון שזו תקופה בה מרכיבים את הקואליציה ויש תפקידים שאנשים חפצים בהם. כל השטח רוחש שמועות ורכילויות".

הזמן הולך ואוזל

על רקע הפרשיה הזו, השעון מתקתק וחלון ההזדמנויות של נתניהו הולך ואוזל. האפשרויות מתמעטות, ו"השועל הפוליטי" מתגלה כגוסס. ובסבירות גבוהה, הוא יבקש ארכה מנשיא המדינה. נכון לרגע זה אין קואליציה. אפילו המפלגה הקטנה ביותר בת שני אצבעות בלבד 'קדימה', עושה שרירים.

אם היה נדמה כי המפלגה הזו תכנס בכל מחיר, כעת ברור שלא. יו"ר המפלגה שחש מחוזר יותר מידי ביחס לכוחו האמיתי, העצים את דרישותיו ודרש את תיק הביטחון, לא פחות. דרישה שנדחתה על הסף עוד בטרם סיים הדורש להשלים את משפט הדרישה.

למרות המציאות העגומה, מצידו של נתניהו, הבוקר מדווח העיתונאי זאב קם כי ישנה פריצת דרך במו"מ בין נתניהו ללפיד ובנט.

השלושה הסכימו כי גיל המתגייסים יעמוד על 21. הבעיה שנותרה - יעדי הגיוס מול מכסות לתלמידי הישיבות. הבית היהודי: יעדי גיוס לא מקובלים עלינו. ובכדי לקרב עוד יותר את כורתי הברית, הם קיבלו הודעה רשמית כי התיק המיתולוגי של סיעת ש"ס, משרד הפנים, כבר לא יהיה בידיהם.

התקפה מכוונת או שמא מדובר בצירוף מקרים, ראשי מועצת יש"ע לשעבר, דני דיין ופנחס ולרשטיין, תקפו את בנט שגם הוא מוגדר כיש"ע לשעבר, בשיחה שקיימנו הבוקר עם ולרשטיין, הוא תוקף את בנט שלכאורה יוצא נגד החרדים, "כשמדברים על שוויון בנטל ולא מכלילים את האוכלוסייה הערבית, משמע היא אנחנו נגד חרדים". הברית בינו לבין לפיד מעוררת את כעסו, "לפיד מבחינה לאומית הוא שמאל, בזכותו של בנט נעשה מעבר קולות בין הימין לשמאל".

גם דני דיין תוקף את בנט, בשיחה ל-COL: "מפלגתו שנתפסת כלאומית, חברה פוליטית לאנשי שמאל כדוגמת יעקב פרי שהשמיץ את ישראל בסרט 'שומרי הסף', עופר שלח מהלאה הכיבוש, יעל גרמן ממר"צ ויאיר לפיד מחוגגי הגירוש".

דיין חושש כי הברית הזו תוביל את המפלגות החרדיות לחבור לשמאל, ובעתיד הם יצביעו לטובת פינוי יישובים, "אני חושש שהחרדים יצביעו נגד ארץ ישראל בעקבות הברית הזו". "אני לא מבין איפה הרבנים הרוחניים של המפלגה, מדוע הם שותקים ולא אומרים את דעתם, האם זו מפלגה שרק ליו"ר מותר להגיד את דעתו ואסור לחלוק עליו?", הוא שואל.

אז האם בנט בדרך לכניסה לממשלה? בשיחה ל-COL, אומר ח"כ הרב אלי בן דהן, מספר 4 ברשימה: "אנחנו הולכים כפי שהכרזנו בכל מערכת הבחירות כי אנחנו רוצים להיות חלק מהקואליציה, אנחנו חושבים שבינינו לבין הליכוד יש שותפות אמיתית בהרבה נושאים".

דהן שולל את האפשרות כי המפלגות ילכו יחד למו"מ משותף, "יש בנינו לבין יאיר לפיד זהות אינטרסים שאנחנו כרגע מעדכנים האחד את השני והולכים יחד למשא ומתן יחד, כשכל מפלגה מנהלת את המו"מ לבד. אבל", וכאן מגיע האבל הגדול, "אני לא שולל את האפשרות שניכנס ללא לפיד".

רוב המצביעים שלכם לא תומכים באג'נדה של לפיד. בגדתם בהם?

"אנחנו לא שינינו במהומה מהעמדות שלנו, כרגע סדר היום שונה ממה שהיה פעם, אין נושאים מדיניים. גם לפיד שדעותיו שונות, מבין כי כרגע זה לא הנושא העומד על הפרק. אך בנושאים החברתיים כלכליים אנחנו רואים 'עין בעין'. ולכן הנושא המדיני לא מפריע כרגע".

במקום להוביל, הפכתם למובלים.

"אני לא חושב שאנחנו מובלים, אנחנו מנהלים מו"מ באופן עצמאי, לנו יש עמדות עצמאיות משלנו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.