מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשס״ה 13.10.2004

הסתיים בהצלחה 'יום עיון והכנה' לתלמידים-השלוחים

ביום שני האחרון הסתיים בהצלחה רבה 'יום העיון וההכנה' שיועד ל'תלמידים-השלוחים' היוצאים בימים אלו למקומות שליחותם במדינות רבות ברחבי העולם. כפי שדווח ב-COL, יזמה "לשכת התלמידים השלוחים" שעל-ידי "ועד תלמידי התמימים העולמי" כינוס הכנה מיוחד, שכלל סדנאות ומושבים מרתקים בנושאים העומדים על סדר היום של 'תלמיד-שליח'. בין המדברים בלטו משפיעים, ראשי ישיבות ושלוחים שהגיעו לניו-יורק במיוחד עבור הכינוס.בהמשך לכך, בבוקרו של יום שלישי נסעו התמימים הרבים יחדיו אל האהל הק' של הרבי, כתבו יחד פ"נ כללי, והתפללו על הציון הק' להצלחה בכל ענייני השליחות בשנה הבעל"ט. זו אינה הפעילות הראשונה המתארגנת בידי "לשכת התלמידים השלוחים", ואין ספק כי הדבר יהיה בבחינת "פעולה נמשכת" במשך השנה כולה. גלריית תמונות.
הסתיים בהצלחה 'יום עיון והכנה' לתלמידים-השלוחים
השליח הרב משה ניו ממונטריאול בהרצאתו * צילום: אשר ליצמן

הכינוס נפתח בארוחת-בוקר חגיגית שהתקיימה באולם השמחות של ה'ליובאוויטשער ישיבה'. מיד לאחר מכן נאם ה'חוזר' הגה"ח הרב יואל כהן שליט"א, שביאר בהרחבה – בסגנונו הייחודי – את מהות עבודתם של התמימים השלוחים, על-פי משנתו של הרבי. אחריו דיבר משפיע ישיבת 'אהלי תורה' בניו-יורק, הרה"ח הרב שלום חריטונוב שליט"א.

בהמשך התקיים מושב שבו השתתפו אישים שזכו בעבר, לאורך שנות נשיאותו של הרבי, להימנות על ה'תלמידים שלוחים'. ביניהם: הרב חיים יהודה קרינסקי, מזכירו של הרבי ויו"ר ה"מרכז לענייני חינוך" משנות היו"ד; הרב חיים דוד ליין, מברוקלין, נ.י. משנות הכ"ף; הרב שלמה סגל, ר"מ בישיבת אהלי תורה משנות הלמ"ד;; הרב אהרן רסקין, שליח הרבי ב"ברוקלין הייטס" משנות המ"ם; הרב יוסף יצחק דערען, שליח הרבי בגרענוויטש קוטניקט משנות הנו"ן; ועוד. הם העשירו את המשתתפים מנסיונם, ואף חלקו עם הקהל סיפורים מרתקים שהיו עדים להם בשנות שליחותם.

במהלך ארוחת הצהריים, שהתקיימה באולם השמחות של ישיבת "אוהלי תורה", נאמו הרה"ח הרב מנחם מענדל גורדון שליט"א, משפיע ישיבת ליובאוויטש בלונדון, והרה"ג הרב ברוך אלכסנדר זושא ווינער שליט"א, ראש ישיבת 'חובבי תורה' בניו-יורק. הם הדגישו צדדים שונים בעבודתם הרוחנים של התמימים במקום שליחותם. דיברו גם כמה מהתלמידים השלוחים.

לאחר שהתלמידים-השלוחים הצטלמו בחזית 770, התקיימה סדנה עבור התמימים הנשלחים למשך השנה הבעל"ט לסייע ולחזק את הישיבות הקטנות ברחבי העולם. הסדנה נמסרה בידי ראש ישיבת "צעירי השלוחים" בצפת, הרה"ג הרב שלום דובער הרצל שליט"א. לאלו שנוסעים על מנת לפעול בקרב קהילות אנ"ש, מסר ר' ישראל רזניק סדנא מיוחדת ומרתקת.

משא מאלף במיוחד מסר הרב משה ניו שליח הרבי ומנהל המוסד המפואר "תורה סנטר" במונטריאול. הרב ניו דיבר ברגש רב על היכולת האדירה הטמונה בידו של כל שליח, והסביר "כיצד נותיר רושם והשפעה נצחית על התמימים בישיבתנו".

בארוחת הערב החגיגית, שהתקיימה באולם המפואר של "קמפוס חמש – בית רבקה", נאמו הרה"ח הרב דוד רסקין שליט"א, מנהל ישיבת תות"ל המרכזית – 770; הרה"ח הרב שלמה זרחי שליט"א, משפיע הישיבה; הרה"ג הרב ישראל פרידמן, ראש ישיבת 'אוהלי תורה' בניו-יורק; הרב אפרים פיקרסקי, מנהל ישיבת אהלי תורה והרה"ג הרב ברוך הערץ, מרא דאתרא דקהילת חב"ד בשיקגו. במהלך ארוחת הערב חולקה 'תשורה' מיוחדת לכל משתתף, שכללה תקליטור ובו וידאו מה'יחידות כללית' האחרונה לע"ע לה זכו התלמידים השלוחים (בשנת תשנ"ב), וכן חוברת שבה לוקטו כל שיחות ומכתבי כ"ק אדמו"ר אודות עבודתם של התלמידים השלוחים.

יום העיון המיוחד הסתיים בהתוועדות שנמשכה אל תוך הלילה, עם הרה"ג הרב יהודה לייב שפירא, ראש ישיבת ליובאוויטש במיאמי רבתי.

אך בכך עדיין לא הסתיימה התוכנית: בבוקרו של יום שלישי נסעו התמימים הרבים יחדיו אל האוהל הק' של הרבי, כתבו יחד פ"נ כללי, והתפללו על הציון הק' להצלחה בכל ענייני השליחות בשנה הבעל"ט.

זו אינה הפעילות הראשונה המתארגנת בידי "לשכת התלמידים השלוחים", ואין ספק כי הדבר יהיה בבחינת "פעולה נמשכת" במשך השנה כולה.

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
tomim shemitnyen
כ"ט תשרי ה׳תשס״ה
anu rotsim et reshimat hashluchim umekomam
2.
רלי רזניק??
כ"ט תשרי ה׳תשס״ה
איפה תמונה של רלי???
3.
יהושע ברוק עושה כבוד..
כ"ט תשרי ה׳תשס״ה
גם אני מצטרף לחולון.
4.
תודה
כ"ט תשרי ה׳תשס״ה
אני רוצה להודות אישית להתמים הנעלה החשוב וכו' לוי יצחק שיחי' סלונים, שהעלה רעיון הכינוס, וארגן את כל הכינוס, וכל זה רק לשם שמים בלי פרסום שמו כלל וכלל, והגם שאני אישית לא השתתף בהכינוס מצד סיבות פרטיות, אבל אני רוצה עכ"פ לשלוח תודתי על כל הענין בכל.
5.
!Kol Hakovod...........Levi slonim
ל' תשרי ה׳תשס״ה
levi keep up the great work and continue making the rebbe smile, it is my opinion that u deserve more recognition and i think all those that were mishtatif in the kinnus should at the very least personally thank you for such a great job
!
6.
bruk
ל' תשרי ה׳תשס״ה
..tomim tihyeh
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.