מערכת COL | יום כ"ח תשרי ה׳תשס״ה 13.10.2004

השר לנדאו: "דברי הרבי עוד מהדהדים באוזניי"

אמש התקיימה אסיפה חשובה בבית רבינו שבבבל, בנושא הסכנה החמורה שבתכנית ההתנתקות של ראש הממשלה. השר עוזי לנדאו, הידוע כמתנגד חריף לתכנית זו, הוזמן על ידי הרב יקותיאל ראפ לדבר בפני החסידים, שיחה שהושמעה דרך הטלפון. בסיום דבריו הופתעו החבדניקים מברכתו של השר לנדאו שאמר: "כמי שמעריך מאוד את חסידות חב"ד אני מברך אתכם בברכה המסורתית הנהוגה בחב"ד עם סיום שבת בראשית ויעקב הלך לדרכו".
השר לנדאו:
השר פתח את דבריו בפרשת השבוע, השבוע קראנו בתורה את פרשת בראשית. זוהי כידוע הפרשה הראשונה בתורה... ידועה ומוכרת שאלתו של רש"י על הפסוק הראשון בתורה: "אמר רבי יצחק, לא היה צריך להתחיל את התורה אלא מהחודש הזה לכם שהיא מצווה ראשונה שנצטוו בה ישראל, ומה טעם פתח בבראשית ? (עונה רש"י בשם רבי יצחק) משום כח מעשיו הגיד לעמו לתת להם נחלת גויים (תהילים קי"א) שאם יאמרו אומות העולם לישראל, ליסטים אתם שכבשתם ארצות שבעה גויים, הם אומרים להם. כל הארץ של הקב"ה היא, הוא בראה ונתנה לאשר ישר בעיניו, ברצונו נתנה להם, וברצונו נטלה מהם ונתנה לנו" התכנסתם שם בארה"ב הרחוקה, חבורה מופלאה של אנשים שחשובה להם ארץ ישראל, אתם יושבים שם ומתכסים עצה איך לעצור את הנגע, איך למנוע את המפולת, אתם החבדניקים שחרטתם על דגליכם את שלושת השלמויות, "שלמות התורה" "שלמות העם" ו"שלמות הארץ". אתם השומעים אותי, בודאי אינכם אלו אשר צריך לשכנע אותם שהחזרת שטחים היא דבר פסול, שהרי חב"דניקים הנכם, ובאומרי חב"דניקים אמרתי הכל. תפקידכם בעת הזו, כיהודים המתגוררים לעת עתה בארה"ב, היא להפעיל כל אמצעי, שכנוע, הסבר ואף הפעלת לחץ על הממשלה שלכם שם, ממשלת ארצות הברית ולומר להם כך .


מי יותר מכם ממשלת ארצות הברית שאינה נכנעת לטרור יכולה להבין אותנו-אתכם יותר??? עליכם להוסיף ולשכנע את ממשלתכם ולומר להם נחרצות את דבריו של הרבי שעוד מהדהדות באוזניי איך זעק מקירות ליבו נגד החזרת שטחי ארץ ישראל בכל התקופות. הרבי היה תמיד ובאופן קבוע נגד כל ויתור, "אף שעל" הייתה סיסמתו. הרבי לא הסתפק רק בהלכה היהודית הקובעת כי ארץ ישראל היא של עם ישראל, אלא פעמים רבות נימק זאת גם בנימוק ביטחוני פרגמטי, באומרו, כי לא רק שוויתור על שטחי מולדת מסכן את היושבים בה, אלא עצם הדיבור על וויתור, מראה את חולשתינו כלפי הצד הערבי, ואלו יודעים היטב להריח חולשה, וכאשר אנו חלשים אנו מותקפים.



ראו מה קרה לנו בשנים האחרונות כאשר דיברנו על מדינה פלשתינית. ראו מה קרה לנו רק השבוע, יהודים נרצחו רק בשל היותם יהודים, ונחשו היכן... בדיוק, בדיוק בשטח שניתן למצריים בהסכמי "קמפ דייויד", האם גם שם היינו בשטח כבוש???, אמרו זאת לאזרחי ארצות הברית בקול ברור, העבירו מסר זה לממשלת ארצות הברית, זוהי תרומתכם למאבק שלנו כאן בארץ ישראל. לסיום, הרשו לברך אתכם בברכה המקובלת אצל חסידי חב"ד עם סיום שבת בראשית- "ויעקב הלך לדרכו" - אני מאחל לכם שתצאו מהחגים הללו מחוזקים ונחושים, לקראת המאבקים המדיניים הקשים שנכונו לנו, יחד עם המלחמה בטרור בראש זקוף ומורם. דבריו של השר לנדאו התקבלו בחום רב ובתשואות רמות.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.