מערכת COL | יום כ' תשרי ה׳תשס״ה 05.10.2004

מפקד משטרת ניו-יורק במפגש השנתי בסוכה

"בהיותו איש אלקים, אני בטוח שהרבי מגן ושומר בצורה ניסית על ביטחון התושבים". כך התבטא המפקד הראשי של משטרת ניו-יורק, ריי קלי, כשהוא מתייחס לתחושת הביטחון של אלפי האורחים שהגיעו מישראל והעולם למרכז חב"ד העולמי -770 בקראון-הייטס, לשהות הימים הנוראים וחגי תשרי בחצרות קדשינו. "עם זאת, הרי שאנו במשטרה מתחייבים לעשות את חלקנו בדרך הטבע כדי לשמור על הביטחון הזה", הוסיף קלי שהתארח השבוע בקראון-הייטס והשתתף בהתוועדות השנתית בסוכתו של ר' חנינא שפרלין, חבר 'ועד הקהל' של השכונה. "Because he's a divine being, I'm sure that the Rebbe is protecting and watching over the inhabitants of Crown Heights in a supernatural manner." These are the words of New York City Police Commissioner Ray Kelly, who described the secure feelings of thousands of guests who came from Israel and all over the world to the Lubavitch World Headquarters - "770"- in Crown Heights, New York, to stay during the Days of Awe and the forthcoming holidays in the month of Tishrei on its holy grounds. "In addition", Kelly added, "we the police force are obligated to conventionally do our part in order to preserve this secure feeling". Ray Kelly was a guest speaker in Crown Heights and took part in the yearly farbrengen sponsored and hosted by Rabbi Chanina Sperlin, a member of the "Vaad Hakohol" of crown Heights.גלריית תמונות בכתבה מלאה
מפקד משטרת ניו-יורק במפגש השנתי בסוכה
מפקד המשטרה ריי קלי בסוכתו של חנינא שפרלין מ'ועד הקהל'

אל המפגש בסוכה הוזמנו גם רבנים, עסקנים ונכבדי השכונה. "כולנו מחכים לביאת המשיח. אז לא יהיו שוטרים, שכן הרע יאבד מן העולם ולא יהיה עוד צורך באכיפת החוק", חבר בד"צ קראון-הייטס הרב אהרן-יעקב שוויי סיפר למפקד. מה יהיה אז עם השוטרים? לדעתו של הרב שווי: "הם יעלו דרגה ויהיו לשופטים ויועצים". המפקד קלי נהנה לשמע הדברים וקרץ עין לעמיתיו: מפקד 'תחנה 71' בילי מיקללן וסגנו פירו דבלאזיו.

תושבי קראון-הייטס ועמם האורחים הרבים שהגיעו לשכונה לרגל חודש החגים, הבחינו בודאי הן בנוכחות המוגברת של בעלי המדים הכחולים ברחובות השכונה, והן בסיוע הנרחב שמעניקה המשטרה לרווחת הקהל, אם בסגירת כבישים לאחר התפילות, אם בזמן עריכת הכפרות, אם במשך כל הריקודים הליליים של שמחת בית-השואבה, ועוד. כל זה, בנוסף להשתדלויות שונות הנעשות מאחורי הקלעים, בזכות הקשרים המיוחדים שהצליח הרב חנינא שפרלין לרקום עם בכירים בעיריית ניו-יורק, בהם כמובן גם צמרת המשטרה.

למפקד המשטרה ריי קלי, הידוע בקרב מכריו כאדם נוקשה שיעשה הכל למען שמירת החוק, הכרות טובה עם תנועת ליובאוויטש. בהכרות זו ניתן היה להחבין בהבעה של שביעות-הרצון שהיתה נסוכה על פניו כל משך הביקור בסוכתו של הרב שפערלין. לאחר שהאחרון הציג בפני המפקד את כל העסקנים והנכבדים שנאספו לסוכה, ניתנה רשות הדיבור למד"א הרב שוויי. הרב חזר על קטע משיחת הרבי אודות חשיבות פרסומם של שבע מצוות בני נח וההשתדלות לראות שיקויימו, והתעכב במיוחד על המצוה להקים בתי דינים שישמרו על החוק. "כולנו", הסביר הרב שוויי, "מחכים לביאת המשיח, שאז לא יהיה עוד צורך בשוטרים שכן הרע יאבד מן העולם ולא יהיה עוד צורך באכיפת החוק. ומה יהיה אז עם השוטרים? הם יעלו דרגה ויהיו לשופטים ויועצים". המפקד קלי שמע את הדברים בהתענינות והודה לרב על הדברים החמים והברכות.

מטעם הקהילה נשא דברים יו"ר ועד הקהל ר' יעקב צבי הרצוג, אשר שיבח את שיתוף הפעולה וההתחשבות של משטרת ניו-יורק בצרכיה המיוחדים של הקהילה היהודית. הרב הרצוג ציין בפני הנוכחים כי המפקד קלי החל את הפעילות המשטרתית שלו ב'תחנה 71' מקראון-הייטס (תחנה האחראית על רוב שטחה של השכונה), וכמוהו עוד בכירים במשטרת ניו-יורק שהחלו את דרכם בתחנה זו. "האם זה מקרה?", שאל הרב הרצוג, ומיד השיב: "בודאי שלא. אנו בטוחים שהזכות לסייע בשמירה על שכונת המלך עמדה להם להתקדם מדרגה לדרגה עד שהגיעו לראש הפירמידה".

לשמע הדברים הנהן המפקד קלי בראשו לחיוב, והוסיף קריצה לעבר אחדים מהפמליה המכובדת שליוותה אותו לסוכה, ביניהם המפקד הנוכחי של 'תחנה 71', בילי מיקללן וסגנו פירו דבלאזיו – שבמהלך הערב זכו גם הם לשבחים אודות תפקודם הנאות – ועמם גם אורח נוסף בסוכה, הקפטן המסון מ'תחנה 77' (תחנה האחראית על חלק השכונה שמצדה השני של שדירת איסטרן-פארקוויי). בפמליית האורחים בלט גם הלויטנט הלבבי ג'ון קנטוול, שזה לו כבר 25 שנה שהוא מכהן בתפקידי מפתח ב'תחנה 71' והינו בקי בהליכות ומנהגי השכונה, עד שידידיו הדביקו לו את הכינוי "ראביי"...

כעת הגיע תורו של המפקד קלי, אשר בירך את הנוכחים בחג שמח והביע את שמחתו על הזכות לשוב ולהתארח אצל חסידים ההולכים לאורו של הרבי. "אני בטוח", אמר ראש המשטרה, "שהרבי בהיותו איש אלקים מגן ושומר בצורה נסית על בטחון התושבים שלו, ועם זאת, הרי שאנו במשטרה מתחייבים לעשות את חלקנו בדרך הטבע כדי לשמור על הבטחון הזה. בטחונכם, איפוא, מובטח, ואין לי אלא להודות לכם על שיתוף הפעולה המועיל, ובמיוחד לנציגי השכונה הרבנים שפערלין, הרצוג וגרוס, הדואגים לידע אותנו בפרטים החשובים לבטחון השכונה".

במהלך הערב נשאו דברים גם ר' לייביש נאש, מעסקני השכונה וחבר בועד הקהל היוצא, והרב הצבאי יעקב גולדשטיין. העסקנים הודו לרב שפרלין על ארגון הביקור המוצלח ומסירותו הרבה, במשך כל השנה, לטובת השכונה.


עוד בנושא:
+ סוכות תשס"ד: ראש העיר בלומברג מתארח בסוכה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
Kelly
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
Coming from a Christian, these words make a lot of sense.
2.
כל הכבוד לחנינא ספרלין
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
הקב"ה בירך אותו בנשיאת חן מיוחדת והוא באמת דואג לטובת השכונה והקשרים שלו הם לטובת כולם
3.
לידידי ר' נוחי גראס
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
רואים בהתמונה איך שהמפקד והרב שומעים בהתענינות את דבריך. לבטח אמרת להם דברים מענינים. שמור את העבודה הטובה שאתה עושה ביחד עם חבריך חנינא וינקי לטובת השכונה והרבי נשיא דורנו יברך אתכם בכל הכחות הנחוצים למען הכלל

א גוט מועד

ידידך מ.ג.
כאן ציוה ה' את הברכה
4.
כל הכבוד על האנגלית
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
אנו מקוים שהאנגלית תהיה בכל הכתבות
5.
הקב"ה ישלם שכרם
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
לכל עסקני השכונה העושים לילות כימים לטובת בטחוננו. אני בטוחה שגם תושבי השכונה ידעו להכיר לכם תודה
ש"ח קראונהייטס
6.
יענקלה
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
יענקלה פה יענקלה שם יענקלה בכל מקום אתה תותח יישר כח גדול תמשיך בפעולות הקודש שלך אוהבים אותך
החברים מלאס אנגלס
7.
גם אני מצטרף למברכים את חנינא שפערלין
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
על העסקנות הציבורית המבורכת למען שכונת הרבי.

י. ר.
פרעזידענט סטריט
8.
Reb-Noochie-Gross
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
You-are-a-wonderfull-representetive-of-the-comunity.we-appreciate-all-that-you-do-in-crown-heights.Kepp-up-the-good-work.you-are-the-best-we,v-had-in-years.
Kol-Tuv
9.
האחדות תנצח
כ"א תשרי ה׳תשס״ה
כדאי לזכור שההצלחה של חנינא בקשרים הטובים עם הפוליטקאים בנוא יארק ובוואשניגטאן קשורה בעבודה המשותפת ביחד עם שני חבריו לועד הקהל, ר' נחום גראס ור' יענקל הערצאג. למרות כל הרדיפות וההצקות מצד הידוע הם ממשיכים לעבוד ביחד לטובת הקהילה וכמו שאומרים האחדות תנצח. גוט יום טוב.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.