מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשס״ג 05.06.2003

ביתר-עילית: חגיגה משולשת בחיידר חב"ד

בחיידר אידיש חב"ד ליובאוויטש בביתר עילית התקיימה בימים האחרונים מסיבה מרגשת שבה השתלבו שלשה אירועים: סיום לימוד האותיות על ידי תלמידי הגן, חגיגת סידור לתלמידי המכינה וחגיגת החומש לתלמידי כתה א'. בקמפוס חב"ד המפואר שלבש חג לרגל האירוע כשעוצב בעיצוב מרהיב והואר באור יקרות, התכנסו תלמידי החיידר והוריהם הנרגשים. לאחר תפילת מנחה נפתח האירוע על ידי מקהלת הילדים תלמידי החיידר שבחרו לפתוח בשיר החסידי "שהשלום שלו... ויזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ובחסידות".
ביתר-עילית: חגיגה משולשת בחיידר חב
כעת הוזמן אל הדוכן סגן ראש העיר הרב עקיבא אוביץ המלווה את החיידר מיום היווסדו, והלה, אחוז התפעלות גמר את ההלל על החיידר ששמו הולך לפניו והוא מהווה דוגמא ומופת לכל מוסדות החינוך בעיר. כשברקע מושמע מארש נאפוליון עולים אל הבמה בזה אחר זה חתני האותיות, צעירי הצאן, מתוך ריקודים ושירה על סיום לימוד האותיות. את האותיות לתלמידי הגן מתכבד לחלק הרב שמחה פרידמן מידידיו הגדולים של החיידר, ואת הסידורים לתלמידי המכינה מתכבד לחלק הסופר החסידי הרב נפתלי צבי גוטליב שיחי' שהוא גם סבא לכמה מהתלמידים. בדבריו, סיפר הרב גוטליב, על הנאתם והצלחתם של נכדיו בחיידר ועל הנחת רוח שהוא רווה מהם ומהחיידר. בסיום דבריו העניק הרב גוטליב תעודת הוקרה למחנך המסור הרב שאול אורי שיחי'ולהרב רפאל שחר. כנציג ההורים מוזמן אל הדוכן הרב יהושע מרכוס שכמו קודמיו אינו חוסך במלים לשבח את החיידר על מנהליו, מוריו ומחנכיו אשר משקיעים, כדבריו, את כל כוחם בחינוך התלמידים על טהרת הקודש. אחד מרגעי השיא של המעמד היה ללא ספק הצגת "התורה והאומות". כאשר ברקע מושמע קולו של הזמר החסידי ר' אברהם פריד שר את שירו המפורסם של ר' יום טוב ערליך על הסבב שעשה הקב"ה בין האומות עד שהציע את התורה לישראל, נצפים על גבי מסך ענק ילדי כתה א' כשהם מחופשים לאותם אומות שלא חפצו בתורה. כשהמלאך מסיים את סיבובו בין האומות ובא להציע את התורה לישראל עולים אל הבמה תלמידי כתה א' שעד עתה נצפו על גבי מסך הוידאו, כשברקע נשמע קולו של ר' מרדכי בן דוד בשירו "ובאו כולם בברית יחד נעשה ונשמע אמרו כאחד" ועשן מרהיב משולב בתאורת אש מדהימה מיתמרים ברקע. כעת הגיע זמנה של סעודת החומש. אל הבמה עולה אחד המחנכים בדמותו של אליהו הנביא ששואל את הילדים מה הם לומדים בחיידר. לאחר שהילדים משיבים לו כי הם לומדים חומש ויקרא ואף מצטטים בפניו את שלושת הפסוקים הראשונים בנעימה מיוחדת הוא שואל לשמותיהם וכל אחד מזדהה בשמו ואף מוסיף "אני כבר ילד גדול ולומד חומש". בסיום המפגש עם אליהו הנביא מתחילים הילדים ללמוד לעיני הוריהם חומש עם פירוש לאידיש בחן חסידי מיוחד. בזוויות עיניהם של כמה מההורים נקוו דמעות של התרגשות. "רואים על הילדים ועל תלמודם כי הם לומדים בחדר חסידי" אמר אחד ההורים בהתפעלות, "אכן זרע ברך השם". לקראת סיום האירוע מוזמן המרא דאתרא הגאון החסיד ר' אשר לעמיל הכהן שליט"א לחלק את החומשים לחתני התורה, אלו שבגין ערבותם זכינו לקבל את התורה כבר בפעם הראשונה. הרב כהן אינו מסתפק בחלוקת החומשים ואף בוחר להעניק תעודת הוקרה למחנך הדגול הרב רפאל שמעונוביץ ש"מתמסר לעבודת הקודש בכל מאודו", דברי הרב כהן. בסיום האירוע המרגש והמרהיב עלו אל הבמה בספונטניות ההורים לרקוד עם בניהם חתני התורה ריקוד ממושך שחתם שעתיים של נחת והצלחה חינוכית.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
יישר כוח
ז' סיון ה׳תשס״ג
חיידר אידיש בביתר, מראה שחב"ד יכולה לחזור לשפיות הקודמת, חינוך על טהרת הקודש ללא פשרות.
התחרות בין הבתי ספר בביתר תעשה רק טוב לקהילה שם.
2.
צבעי מלחמה
ט' סיון ה׳תשס״ג
התמונות מראות כי גם מחלוקת פשוטה כקורח ועדתו יכולה לקבל גווני צבע יפים, וגם כאשר ע"י חיידר חב"ד קיים ובו כ300 תלמידים כ"י פותחים כמה בעלי מחלוקת חיידר ל - 35 ילדים חב"דניקים עם מלמדים פוילישערס וקוראים לזה ליובאוויטש, מיד יש אתרים שמכניסים עליהם ידיעות צבעוניות.
3.
לכל המשפחה
ט' סיון ה׳תשס״ג
לכל משפחת כהן ורבינוביץ' בביתר עילית סחטיין על עלות הילדים הצאצאים והאחיינים לשלב החומש, תשגיחו למען השם על הילדים שלא יתקלו בפסוקים כמו "ואבת לרעך כמוך" וכד' שעלולים להוציאם ממסורת המשפחה ארוכת השנים.

למלמדים חסידי סטריקוב לעלוב פרשוב וראחמסריווקע עלו והצליחו במעלות החסידות בדרכי הליובאוויטשערס.
4.
תגובה לתגובות
ט' סיון ה׳תשס״ג
לאנשים היקרים שהגיבו :

לידע כללי :
*בחיידר הזה יש 65 ילדים ובשנה הבאה 110 ילדים בע"ה.

* הזכרתם "ואהבת לרעך כמוך"?

( לשם יישור עניינים - אין לי שום קשר למשפחות רבינוביץ' וכהן - לא חברותית ולא משפחתית)

5.
ביתר - קזחסטאן
י"א סיון ה׳תשס״ג
מעניין שגם בביתר וגם בקזחסטאן יש שתי מוסדות על אותו רקע "כהן-בלוי"

אני רק מנסה להבין, איפה שבלוי מקים מוסד אז הכהנים רצים אחריו לפתוח מוסדות במקביל?

שומו שמים! איפה הרבנים ???
6.
למיתרשמים!
כ"ה אייר ה׳תשס״ד
אל תתלהבו!!!!!!!!!!!!!!!
הכל חיצוניות רוח וצילצולים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"אל תסתכל בקנקן אלא במה שאין בו"
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.