מערכת COL | יום י"ד תשרי ה׳תשס״ה 29.09.2004

יודל' בנה את הסוכה בגרודנא

שליח הרבי ורב העיר גרודנא שבבלרוס, הרב יצחק קאופמן מדווח על פעילות רבת היקף המתוכננת לימי חג הסוכות. לראשונה אחרי שנים רבות בהם לא נראתה סוכה בפרהסיא ברחבי העיר נבנתה השנה סוכת ענק במרפסת בית הכנסת הגדול בגרודנא, בו שימש ברבנות הרב רבי מרדכי יפה, 'בעל הלבושים' זצוק"ל. בית הכנסת עבר לאחרונה לאחריותו של הרב קאופמן. הסוכה תשמש מוקד עליה לרגל של תושבי העיר היהודיים, בה יזכו לקיים את מצוות סוכה ונטילת ד' מינים, לרבים מהם זו תהיה פעם ראשונה בה יזכו לקיים מצוות אלו לאחר שנים רבות בהן החיים היהודיים בעיר היו שוממים.
יודל' בנה את הסוכה בגרודנא
בכל יום מימי החג תתקיים בבית הכנסת שמחת בית השואבה, כשבין לבין יאמרו המשתתפים "לחיים" בסוכה הסמוכה. הרב קופמן מציין כי השתתפות שיא של יהודי העיר מתוכננת בהקפות של שמחת תורה, בהם משתתפים אנשים נשים וטף מיהודי העיר שמתרגשים כל-כך למראות היהודיים שזכורים להם מאי-שם. הרב קאופמן מציין כי סוכת בית הכנסת נבנתה בעמל רב על-ידי הגבאי הראשי של בית הכנסת הגדול, ר' יודל גורביץ. בימים אלו גם שוקד הרב קופמאן על תוכנית לשיפוץ כללי של מבנה הית הכנסת, בתוכנית להקים במקום מרכז קהילתי שישרת את יהודי העיר, ובו ספריה, חדרי שיעורים, מטבח כשר וחדר אוכל, מקווה טהרה, משרדים ועוד.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יצי עלה והצלח!!!
י"ד תשרי ה׳תשס״ה
כל הכבוד לך הרב קופמאן בשליחותך לתקן עולם במלכות ש-ד-י, הוסף כח וחיל לקדש שמו של רבינו הגדול נשיא דורנו עדי התגלותו תומי"מ!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.