מערכת COL | יום י"ג תשרי ה׳תשס״ה 28.09.2004

חדש על המדף: 'נשמה עם עצמה'

ספר חדש על מדף הספרים: 'נשמה עם עצמה' מאת הרב מנחם ברוד. בהקדמה לספר כותב המחבר כי "פרקי הספר פורסמו בהמשכים מעל דפי שבועון 'כפר-חב"ד', לפני יותר מעשרים שנים. לא-אחת הציעו לי לכנס את הפרקים הללו בספר, אך אני היססתי. לא כל מה שראוי לפרסום בעיתון, ראוי להשתמר בספר שנשאר לדורות. אולם המציאות הייתה חזקה ממני ומהיסוסיי. הסדרה קסמה, ככל הנראה, לרבים, וכך התחילו להתגלגל מיד ליד צילומים מגיליונות העיתון, כשאני מקבל שוב ושוב פניות ובקשות להוציאם-לאור בספר. הספר מגולל את מסכת הלבטים, השאלות וחיבוטי-הנפש שעוברים שלושה תלמידי-ישיבה, המחפשים דרך רוחנית בעבודת הבורא. הם פונים אל שיטת המוסר, אל ספרות החקירה ואל מעיינות החסידות, ומגלים עולמות חדשים וקסומים. בדרכם הארוכה הם מתמודדים עם שאלות קשות ולומדים מהי אמת ומהי עבודת ה' שמצליחה לגעת במעמקי הלב. ניתן להזמין את הספר ב'יודאיקה' כפר-חב"ד. 1700-704-120.
חדש על המדף: 'נשמה עם עצמה'
"הרעיון להתבודד ולחשוב על עצמו קסם לאהרון מאוד דווקא בשל המצב הנפשי המיוחד שבו עמד. השבועיים האחרונים עברו עליו בחוסר-שקט. שני חברים היו לו, אלימלך ובן-ציון. את אלימלך איבד כשנכנסו לישיבה-הגדולה ונפרדו דרכיהם. לאחרונה גם בן-ציון, חברו הקרוב, ה'חברותא' שלו ללימוד, הלך בעקבות אלימלך. הוא היה מביט בהם בקנאה, רואה אותם מתעלים ומתרוממים, בעוד הוא נשאר למטה. היובש שבקרבו זעק. במעמקי נפשו חש תשוקה עצומה להרגיש ולו פעם אחת את טעמה של השתפכות-נפש אמיתית. סגור-ליבו נפרץ לפתע. המצוקה שהייתה כלואה בקרבו ימים רבים כל-כך מצאה עכשיו את פורקנה. דמעות חמות החלו שוטפות את לחייו. אפילו לא טרח לנגבן. היה לו טוב כך, להתייסר בתוך-תוכו ולחוש בדמעות הפורצות מארובות עיניו ונבלעות באדמה הקרה... היד שהונחה ברוך על כתפו הבהילה אותו. הוא הסתובב אחורנית בתנועה חדה והביט בתדהמה בבן-ציון שניצב מאחוריו. בן-ציון עמד מולו ללא זיע ורק הביט בו בחיבה..." * הספר מגולל את מסכת הלבטים, השאלות וחיבוטי-הנפש שעוברים שלושה תלמידי-ישיבה, המחפשים דרך רוחנית בעבודת הבורא. הם פונים אל שיטת המוסר, אל ספרות החקירה ואל מעיינות החסידות, ומגלים עולמות חדשים וקסומים. בדרכם הארוכה הם מתמודדים עם שאלות קשות ולומדים מהי אמת ומהי עבודת ה' שמצליחה לגעת במעמקי הלב. מהקדמת המחבר פרקי הספר הזה פורסמו בהמשכים מעל דפי שבועון 'כפר-חב"ד', לפני יותר מעשרים שנים. לא-אחת הציעו לי לכנס את הפרקים הללו בספר, אך אני היססתי. לא כל מה שראוי לפרסום בעיתון, ראוי להשתמר בספר שנשאר לדורות. אולם המציאות הייתה חזקה ממני ומהיסוסיי. הסדרה קסמה, ככל הנראה, לרבים, וכך התחילו להתגלגל מיד ליד צילומים מגיליונות העיתון, כשאני מקבל שוב ושוב פניות ובקשות להוציאם-לאור בספר. אני חייב תודה מיוחדת לבני שמואל-גרשון הלוי שי', שהיה ה'מכה בפטיש', ולא חסך מאמצים להמריצני להתפנות מעט מעיסוקיי השוטפים ולהכין את הספר לדפוס. תודה לו ולבני שניאור-זלמן הלוי שי' גם על הסיוע בהגהה ובעצה נכונה. תודה לבעל האכסניה שבה התפרסמה הסדרה, עורך 'כפר-חב"ד', הרב אהרון-דב הלפרין שי', על הרעיון לכתוב סיפור זה ועל הסיוע במהלך הכתיבה. תודה לו גם על שהואיל לכתוב דברי פתיחה לספר. תודתי שלוחה לכל מי שסייעו לי בשעתו בכתיבת הסדרה ושטחו לפניי את סיפורם האישי ואת חיבוטי-הנפש שליוו אותם בחיפושיהם אחר ה'מאור שבתורה'. לצערי, בגלל מרחק השנים אינני בטוח שאני זוכר את כולם, ועל-כן אסתפק בהבעת התודה הכללית הזאת. אביע תפילה כי הספר יסייע בפתיחת צוהר אל העולם הפנימי של היהדות והחסידות, ויפתח את לבבנו לעבוד את ה' מתוך חיוּת אמיתית ומתוך תחושה של "טעמו וראו כי טוב ה'". ונזכה בקרוב ממש לגילוי האור הפנימי במלוא זוהרו, בגאולה האמיתית והשלמה על-ידי משיח-צדקנו. מנחם-מענדל הלוי ברוד
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
!sof sof
י"ג תשרי ה׳תשס״ה
kol hakavod
2.
למה רק ביודאיקה?
י"ד תשרי ה׳תשס״ה
ספר כזה מסוגל, לעניות דעתי, להפוך בזמן קצר לרב מכר. תפיצו אותו בחנויות ספרים בבני ברק וירושלים, בדוכני סםרים בישיבות ליטאיות וחסידיות, והתפוצה תהיה בהתאם
3.
זכרונות
י"ד תשרי ה׳תשס״ה
התקרבתי לחב"ד ב'תשד"מ - מ"ה בהיותי תלמיד צעיר באחת מהישיבות התיכוניות שבארה"ק, הבחור שמסר אצלינו שיעור תניא היה מביא גליונות ישנים של עיתון כפר חב"ד וכך התוודעתי ל"נשמה עם עצמה" שבתקופה זו יצאה לאור. ההשפעה עלי היתה עצומה, באמת הרבה מהתכנים הכרתי משיחותיי עם הבחורים בתות"ל המרכזית בכפר חב"ד, אך בקוראי את הסידרה הרגשתי כאילו שמסופר עלי ועל המתחולל במוחי ובנפשי והנושאים עליהם מדובר נהיו הרבה יותר מוגדרים וברורים. עד היום שמורים אצלי גזרי העתון של "נשמה עם עצמה" ומרגש לשמוע שיוצא לאור בספר שנדפס לדורות.
זה הזמן (באיחור של 20 שנה) לומר תודה רבה מקרב לב עמוק לר' מ"מ ברוד על חלקו זה, בדבר הנפלא ביותר שקרה לי ולרבים אחרים - ההתקרבות לחב"ד ולרבי.
ד"א באותה תקופה התפרסם ב"כפר חב"ד" גם המדור "מחשבת החסידות" של ר' יואל כהן שגם לו היתה השפעה גדולה עלי וכן המדור "בדידי הוה עובדא".
אסיים בברכת א גוט יאר לכל אחי ורעי התמימים בכל מקום שהם.
4.
קראתי אותו בתור בחור
י"ד תשרי ה׳תשס״ה
כשהייתי בישיבה צילמו הבחורים את המאמרים מהעתון וקראנו את זה בשקיקה. אני יכול לומר שזה ממש נתן לי חשק מיוחד לחסידות.
אני מאד ממליץ לכל בחור לקרוא את הספר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.