מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשע״ב 04.09.2012

חשיפה: התוכניות של הרבי הריי"ץ לבקר שוב בישראל ● מסמכים

הרבי הריי"ץ שקל להגיע לארץ הקודש במהלך השנים תרצ"ד-ה, ורצונו הקדוש היה, כי חתנו, כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, יתלווה אליו בביקורו. הרה"ח ר' יחזקאל פייגין התכתב בעניין עם הנהלת המשרד של תורת-אמת, לאורך קיץ תרצ"ד, כדי שזו תארגן את הביקור לפרטיו. אולם, לבסוף, הודיע הרב פייגין, כי הביקור נתבטל מפאת "חוסר האמצעים על הנסיעה", כך נחשף בספר חדש: "תורת אמת - מאה שנות ליובאוויטש בארץ הקודש"   לסיפור המלא
חשיפה: התוכניות של הרבי הריי
בימים אלה, יצא ממכבש הדפוס ספר חדש: "תורת אמת - מאה שנות ליובאוויטש בארץ הקודש", והוא ניתן להשגה בחנויות הספרים. הספר נערך על-ידי הרב יוסף אשכנזי, הופק על-ידי הוצאת הספרים "חזק", ויצא לאור על-ידי ישיבת תורת-אמת.

הננו מתכבדים להציג חשיפה מרתקת מתוך הספר, בליווי מסמכים:

הרבי הריי"ץ שקל להגיע לארץ הקודש במהלך השנים תרצ"ד-ה, ורצונו הקדוש היה, כי חתנו, כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו, יתלווה אליו בביקורו. הרה"ח ר' יחזקאל פייגין התכתב בעניין עם הנהלת המשרד של תורת-אמת, לאורך קיץ תרצ"ד, כדי שזו תארגן את הביקור לפרטיו. אולם, לבסוף, הודיע הרב פייגין, כי הביקור נתבטל מפאת "חוסר האמצעים על הנסיעה".

עם זאת, מאיגרתו של הרב פייגין אל המשפיע של ישיבת תורת-אמת, הרה"ח ר' אלתר שימחוביץ', מט"ז מנחם-אב תרצ"ה עולה, כי הרבי הריי"ץ שב ושקל לבקר בארץ הקודש בשנת תרצ"ו. מכתב זה בא במענה לאיגרתו של ר' אלתר משלהי שנת תרצ"ה, בה שאל, האם להגיע אל הרבי לקראת הימים הנוראים, וכן האם נכונה השמועה אודות הגעתו הצפויה של הרבי לארץ. הרב פייגין השיב לו באיגרת מעניינת:

נתקבל ממך אתמול המכתב אודות שאלתך בדבר לבוא הנה על ימים הנוראים, ובדבר השמועה אודות נסיעת כ"ק לארץ הקודש. והנה החלטתי לשאול מכ"ק, אך זאת לא יכולתי לשאול אם תבוא על ימים נוראים הנה, יען כי בכלל אינו עונה על שאלות כאלו, ורק אמרתי לו כי הינך כותב כי בדעתך לבוא - רק שמעת כי כ"ק בדעתו ליסע לארץ הקודש, אם יש יסוד להשמועה.

ואמר לי, אי"ה אז מי ועט קענען איז צוא וינטער רעכין אי"ה ועגין דעם [בחורף, כשיתאפשר, ניקח זאת אי"ה בחשבון]. פירוש מי ועט קענען [כשיתאפשר] הנני משער פשוט מצד הבריאות, כי כעת אינני יודע אם שייך לחשוב, כי ההליכה כבד לפניו ביותר פשוט מצד רגליו, ימים אלו ל"ע נפל בהילוכו עם זה שהולך נשען על מי.

אבל ראיתי בכל זאת בהמענה, כי חושב קרוב בדבר הנסיעה, ועל כן הנני שולח לך המכתב פשוט לא אווירי, יען כי הנני חושב כי לפי מענה הלזאת לא תבוא על ימים הנוראים, כי הרי ההוצאות גדולות ביותר ולפי מצבך צריך הינך להתחשב בזה אחרי כי קרוב הדבר אשר בקרוב תוכל להתראות במקומך.

יצוין, כי בשנים הבאות, שב והביע הרבי רצון לבקר או לעלות לארץ הקודש. כך עולה, לדוגמה, מאיגרותיהם של ישיבת תורת-אמת וכולל-חב"ד אל הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג, מחודש טבת ת"ש.

הספר "תורת אמת", סוקר את תהליך בנייתה של ישיבת תורת-אמת, ואת השפעתם החסידית של דמויותיה: הרב שלמה זלמן הבלין, הרב אלתר שימחוביץ', הרב משה גוראריה, הרב משה יהודה הכהן רייכמן, הרב משה אריה לייב שפירא, הרב דוד גולדברג, הרב משה וובר, הרב שמואל אלעזר היילפרין, הרב זעליג פלדמן ע"ה, וייבדל לחיים טובים, הרב הלל רבינוביץ', ועוד.

הספר הינו מרתק ברמה יוצאת דופן. 500 עמודיו חושפים עשרות איגרות ותשובות של רבותינו נשיאינו בפרסום ראשון, וכן יחידויות מרתקות של ראשי הישיבה אצל הרבי. ארכיונים היסטוריים, שלא שזפתם עין, נפתחו לרגל הוצאת הספר, וגילו את אוצרותיהם. פרשיות חב"דיות עלומות מקבלות ביטוי מרתק.

הספר מעניק לקוראיו תוכן רב ועצום, לחזרה בהתוועדויות, ובשיחות חב"דיות מרתקות.ורת אמת" הינו המשך לרב המכר: "אוצר החסידים", שנערך על-ידי הרב יוסף אשכנזי, וכבש את השוק בסערה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.