מערכת COL | יום י"א תשרי ה׳תשס״ה 26.09.2004

נצחון לחב"ד בלוד: הפרוייקט יבנה לציבור חב"די

ניצחון לתושבי שיכון חב"ד בלוד: מנהל מקרקעי ישראל קיבל את התנגדות תושבי השכונה לבניית פרוייקט 'שערי העיר' ממול לשיכון חב"ד בלוד. מול שכונת חב"ד בלוד ניצב לו שטח אדמה גדול שבבעלות מעורבת של מנהל מקרקעי ישראל המחזיק ב-60% מהשטח, ועו"ד פרטי המחזיק 40% מהשטח. בעבר ניסו קבוצת חסידי חב"ד לרכוש את השטח אך העו"ד סירב. לפני מספר חודשים הבחינו מספר אברכים במודעה קטנה שפורסמה בעיתון מקומי על כוונה לבנות פרוייקט 'שערי העיר' - עשרה בניניים בני עשר קומות כל אחד, סך הכל 400 יחידות דיור, מול השכונה. פרנסי השכונה וועד הקהל של השכונה בראשות ר' חיים גלינסקי החתימו את אנ"ש על עצומה למנהל מקרקעי ישראל, ובו דרישה לבטל את הפרוייקט שיאוכלס במשפחות חילוניות ושיפגע בצביון השכונה. גם חבר המועצה החב"די ר' שבתאי קטש הגיש מכתב תלונה. המשך הסיפור וסיומו המפתיע ב'כתבה מלאה'
נצחון לחב
שיכון חב"ד בלוד. נצחון לתושבי השכונה
לפני חודש וחצי נערך דיון בהשתתפות בעל הקרקע, נציגי המנהל, הרב ברוך-בועז יורקוביץ' רב השכונה, ר' חיים גלינסקי מוועד השכונה, חבר מועצת העיר ר' שבתאי קטש, מר אלי ממן סגן ראש העיר, ור' מנחם לרר. מינהל מקרקעי ישראל נתן לנציגי חב"ד 60 יום על מנת להגיע להסדר עם בעל הקרקע הפרטית או לדיון עם המנהל. ביום חמישי האחרון, בערב יום כיפור, נערכה פגישה מכרעת בלשכת ראש העיר, בהשתתפות ראש מינהל מקרקעי ישראל מר יעקב אפרתי, במהלכה הצהיר ראש העיר מר בני רגב כי הוא מצטרף לתביעת נציגי חב"ד כי בניית השכונה לפי התוכניות המקוריות תפגע פגיעה אנושה בשיכון חב"ד. ראש העיר הודיע כי ישלח מכתב בעניין לוועדת המחוזות של משרד הפנים. הוחלט כי השכונה החדשה תאוכלס בתושבים דתיים בלבד, ובהתאם לכך יורדו מספר הקומות שתוכננו לחמש קומות בלבד, ותבנה מעלית בהתאם לצרכי התושבים. בעל הקרקע הפרטי יאלץ אף הוא לקבל את החלטת המינהל ולא לתת יד לבניית שכונה חילונית במקום. יצויין, כי מתחילתו של הסיפור מעורב בעניין חבר המועצה החב"די ר' שבתאי שטש, שעלה על הפרשה, והמנהל את כל המאבק כולל מול כל הגורמים. בסיכום ההתדיינות עם כל הגורמים הגיש ר' שבתאי את ההתנגדות לפרוייקט. בישיבת הסיכום בלשכת ראש העיר אותה יזם ר' שבתאי קטש אמר ראש העיר כי השטח הנ"ל שייך אך ורק לפרויקט חב"ד והמינהל הסכים לדבריו, ולכן הושגה התוצאה של הסכמה להתנגדות מצד המינהל.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
11.
אשריך קטש
י"ב תשרי ה׳תשס״ה
כל הכבוד.....המשך כך.....!!!
12.
כל הכבוד לקטש
כ"א שבט ה׳תשס״ה
אשריו של ר' שבתאי קטש על ייצוגו למען תושבי השכונה, יה"ר שהקב"ה ייתן לו כוחות להמשיך לייצג נאמנה את תושבי השכונה ו...לנצח.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.