מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ב 25.07.2012

נתנאל: ספר חדש מאת ר' זלמן רודרמן

מה גורם לנתנאל הלוי להתייפח בבכי מר בסיומה של סעודת-שבת חמימה ונעימה בבית חברו הטוב מוטי, מדוע ידו רועדת וליבו הולם בחוזקה כשהוא מטלפן ערב אחד אל אביו, מה הסיפור האמיתי המסתתר מאחורי התנהגותו המתריסה של גדעון ידידו, וכיצד תסתיים הפרשה המטלטלת את נפש חברו לחדר, אהרן טימרמן.
נתנאל: ספר חדש מאת ר' זלמן רודרמן

את התשובות על השאלות המסקרנות האלה ועל רבות נוספות תגלו ב'נתנאל', ספרו החדש של ר' זלמן רודרמן לבני-הנעורים.
נתנאל (נתי) הלוי, הוא "ילד חכם ורגיש, שאמו נפטרה בשבוע שבו נולד. הוא מתגלגל בין פנימיות בבני-ברק ובירושלים תוך שהוא משתוקק למעט חום ואושר, בעולם שבו החזקים מובילים ואילו החלשים נדחקים לשוליים" (=ציטוט מגב-הספר). האם יזכה נתנאל להגשים את משאלתו? – התשובה, כמובן, מצויה בין דפי הספר עצמו.
לנתנאל יש אח ואחות גדולים ממנו, ושלושתם נאלצים לעזוב את ביתם ולהתגלגל בין מוסדות פנימייתיים ברחבי הארץ. חיי הפנימייה מזמנים להם התמודדות מתמדת ולא-פשוטה עם שלל אתגרים נפשיים, חינוכיים וחברתיים.
"המעקב אחרי גיבורי העלילה, תוך הזדהות טבעית איתם ועם גורלם, מעורר בלבבות הקוראים קשת של ערכים חיוביים דוגמת יושר, חברוּת, משמעת, ביטחון בה', אהבת תורה, הצבת יעדים והשגתם, אימוץ דפוסי התנהגות נכונים ועוד", כותב המחבר ב'מילים אחדות להורים' שבפתח הספר, אך מוסיף ומציין כי בכתיבת הספר עמדו לנגד עיניו בעיקר שני יעדים חינוכיים – "הגברת הרגישות לחולשותיו ולקשייו של האחר" ו"עקירת התחושה הרווחת, במיוחד בקרב ילדים ונערים, כאילו כל מה שיש לי, 'מגיע לי' ואף 'מובן מאליו'.
"סיפור חייהם של נתנאל ואחָיו", ממשיך המחבר וכותב, "שאינם אלא דוגמה מייצגת לרבים-רבים אשר גורלם לא שפר עליהם, מבקש לחזק את ההכרה בכך שדבר איננו 'מובן מאליו', ובמקביל לעורר רגש של הכרת-תודה לקב"ה על כל הטוב שהעניק לנו. על כך שיש אבא ואימא מסורים, ובית חם, ומיטה רכה, ומקום לימודים מסודר, וחברים טובים ועוד כיוצא באלה פרטים 'קטנים' שמהם מורכבת שגרת החיים".
הספר 'נתנאל' מאיר ברגישות ובכישרון את הצדדים הפחות מלבבים של החיים, כפי שהם מצטיירים מנקודת-המבט של שלושת האחים לבית הלוי. 232 עמודים של עלילה מרגשת וחינוכית. ואל דאגה, יש גם סוף טוב.

ניתן להשיג בחנויות הספרים. הפצה ראשית, 'חיש הפצת המעיינות'.
לקריאת פרק מתוך הספר

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.